ТЕСТ: DongFeng Forthing T5 EVO 1.5 DCT Exclusive

DongFeng не е непознат кинески бренд за мене, а верувам дека веќе и голем дел од Вас сте запознаени со моделите на овој бренд бидејќи веќе долго време е присутен на македонскиот пазар и во понудата има навистина интересни модели по доста прифатливи цени. За прв пат се запознав со овој бренд во 2019 година кога на тест пристигна големиот DFSK Glory 580, потоа во 2021 година пристигна уникатниот купе-SUV Glory F5, а неколку месеци подоцна во истата година пристигна и целосно електричниот Seres 3. 

А денес, ќе зборуваме за Forthing T5 EVO – најновиот член во понудата на брендот на македонскиот пазар. Што значи името Forthing? Да, признавам дека именувањето на моделите е малку чудно и може да биде збунувачки, но компанијата игра и паметно со различните имиња на своите модели. Малку подетално – главната компанија е DongFeng (DFSK), воедно и една од трите најголеми кинески автомобилски корпорации. Е сега, DongFeng има модели од различни семејства како што се Glory, Fengon, Seres, a најновото семејство на модели е токму Forthing. Достапен е и SUV со ознака T5, но тој модел не е наменет за европскиот пазар, па тука стапува на сила модерниот T5 EVO. 

Сè поамбициозните кинески производители на автомобили неодамна забележаа огромен напредок во развојот. Додека пред неколку години многу модели од најнаселената земја во светот станаа „славни“ со копирање на дизајнот на многу иконски модели, денес кинезите се осмелуваат да играат изедначена игра со традиционалните и етаблирани брендови во многу случаи. Храбрите амбиции се рефлектираат и со постепеното зајакнување на позицијата на кинеските производители на автомобили и во нашата држава. Ветувачка иднина се предвидува првенствено од напредните и софистицирани електрични автомобили. Во Кина, сепак, тие веќе можат да произведуваат конкурентни модели со конвенционален погон. DongFeng е доказ за тоа.

Ако во неодамнешното минато дизајнот беше Ахилова пета на повеќето кинески производители, DongFeng добива се повеќе самодоверба во оваа дисциплина. Вистински пример за ова е тестираниот модел. Forthing T5 EVO привлекува внимание со динамичен стил со карактеристични линии и облини. Со одредена количина на имагинација, во поединечните детали е можно да се согледа и делумна оптичка инспирација од неколку теренци од најреномираните брендови. Дадениот пристап, сумирано, формира оригинална и занемарена целина. Во деновите додека го имав на тест тоа најдобро го потврди интересот на минувачите по застанувањето на кое било пофреквентно место.

На предниот дел доминира димензионално впечатливата маска со заоблен долен дел. Покрај сјајно црната боја на маската, динамичниот допир овде го формира и атрактивен дезен со вертикални линии. Визуелната целина, која е оптички дел од сложениот модул на спортскиот преден браник, ја сочинуваат не само маската, туку и страничните фарови. Главниот модул со вертикална ориентација ефективно го исполнува просторот евоцирајќи ги страничните отвори. Во однос на технологијата на осветлување, тестираниот примерок е опремен со целосна LED технологија (вклучено во стандардна опрема). Иако LED светлата немаат некоја софистицирана функција за затемнување одредени делови или автоматско вклучување и исклучување на долгите светла, всушност бев многу задоволен од нивната светлина. Импресивно тесниот модул на независните дневни светла го најде своето место веднаш под линијата на предната хауба.

Гледан од профил, T5 EVO импресионира со севкупната оптичка робусност. Тој е обликуван уште повеќе од повисоката SUV структура со мускулести браници. Дизајнерските емоции овде ги предизвикува малку наведната линија на покривот со пристоен допир на купе стил одзади. Спортскиот акцент на моделот се и големите црни тркала од 19-инчи, кои особено се истакнуваат со оваа црвена металик боја. Ова се и единствените тркала што се нудат. Всушност, тука би биле соодветни дури и еден инч поголеми тркала. Визуелно, T5 EVO изгледа најтемпераментно кога се гледа одзади. SUV каросеријата во овој простор е надополнета со неколку спортски елементи. Оваа категорија вклучува, на пример, спојлер на покривот со атрактивно вградено трето стоп светло или робустен заден браник. Неговиот главен белег се вистински(!) два пара на функционални издувни цевки. Во реалноста, дури и SUV со високи перформанси не би се срамел од слично решение. Спортско-модерниот допир на задниот дел е комплетиран со рендерирање на тесни LED задни светла. Тие се поврзани со линија која исто така свети.

Forthing T5 EVO импресионира не само со визуелно интересниот екстериер, туку и со интересната внатрешност. Контролната табла се потпира на дизајнерскиот минимализам со јасен спортски допир и во исто време сè уште има модерен впечаток. Покрај модерните дигитални играчки, концептуално едноставната архитектура на контролната табла е обликувана со кружни отвори за вентилација. Темпераментниот допир овде е комплетиран со детали во форма на црвени шевови видливи не само на седиштата, туку и на страничните панели на вратите или спортскиот волан со перфорирана кожа. Дефинитивно заслужува пофалба и неочекувано прецизната обработка на шевовите.

Друга интересна карактеристика се поедноставните материјали на контролната табла евоцирани од нивната структурирана површина, вклучувајќи го и централниот дел инспириран од јаглеродни влакна. Модерна варијација на контролната табла во просторот пред совозачот е светлосен модул кој е практично невидлив на дневна светлина, а во темнина ја прави атмосферата во кабината посебна со уникатна светлосна шема. Она што не ми се допаѓа е целиот централен тунел, односно тоа што е целосно покриен во сјајно црна пластика која е склона на отпечатоци од прсти и гребаници. Истото важи и за посебниот модул со контроли за климатизацијата со „само“ една зона. Друга малку чудна работа е тоа што за да го уклучите греењето или вентилацијата на возачкото седиште (да, само возачкото седиште ги добива овие работи…), потребно е да се префрлите на соодветното мени претставено со минималистичка икона во менито на инфозабавниот екран. Брза алтернатива за влегување во менито на седиштата е копчето на возачкото седиште. Прилично софистицирана функција за масажа е пријатен додаток на удобноста при патувањето. Извесен парадокс е тоа што дадената добивка, слично на греењето и вентилацијата, ја користи исклучиво само возачот.

Современите дигитални играчки што покриваат оптички комбинирана табла со инструменти и инфозабавен екран на допир исто така користат свој сопствен пристап. Дигиталната инструмент табла има јасен приказ на важни податоци. Од друга страна, целосно отсутната можност за промена на графиката ја сметам за неочекуван парадокс. Дополнително, шемата за следење на притисокот во гумите е постојано достапна во видното поле на возачот. Како дел од копчето на повеќефункционалниот волан, возачот може да ги менува „само“ основните податоци на вградениот патен компјутер прикажани во минималистички формат во долниот дел од таблата. Замерка имам и за светлината на целата инструмент табла, за разлика од централниот екран кој е светол и јасен, екранот пред возачот е значително потемен.  

На прв поглед, централниот екран за инфозабавниот систем изгледа едноставно и интуитивно. Подножјето на основните икони претставува кратенки на најважните функции. Системот без вградена навигација целосно комуницира на англиски јазик. Со оглед на неговиот едноставен концепт, не го гледам како проблем. Графичката граница ја претставува помалата резолуција на камерата за паркирање. Исто така е релативно подложна на транзиции помеѓу сенка и светло сонце. DongFeng избра свој пристап и за пресликување на паметниот телефон на екранот. Традиционалните Apple CarPlay и Android Auto се заменети со автентичната апликација CarbitLink. Откако ќе се инсталира и поврзе преку кабел, ова овозможува пресликување на уредот. Но, искрено, функционалноста не е како со Apple CarPlay и Android Auto. Минималистичкото „копче“ скриено помеѓу централниот пар на кружните отвори е всушност дизајнирано да го држи вашиот мобилен уред. 

Со оглед на сегментот во кој припаѓа T5 EVO, просторот што е достапен на задните седишта е навистина импресивен. Вратите се отвораат широко, а сместувањето на задната клупа е доста лесно и удобно. Дури и оние со над просечна висина ќе имаат доволно место како за нозете, така и за главата, а благодарение на комплетно рамниот под, нема да има никаков проблем да се смести и трет патник. Удобноста при патувањето овде е дополнително засилена со засебни отвори за вентилација и USB приклучок. А интересен детал е и модулот со електрични контроли за совозачкото седиште сместен од левата страна на седиштето. 

Forthing T5 EVO може да ги задоволи потребите на едно семејство и во однос на багажниот простор. Основниот капацитет достигнува респектабилни 480 литри. Целокупната практична страна овде е подобрена со две алтернативи за преклопување на задните потпирачи за грб. Традиционалното спуштање на поделените задни потпирачи за грб е надополнето со можноста за рачно преклопување на задните клупи. Во овој случај, оптималната рамнина е веќе достапна. Со спуштени задни седишта се добива капацитет од 1480 литри. Исто така, автомобилот стандардно е опремен со електрично отворање и затворање на вратата од багажникот. 

Во однос на погонските единици, T5 EVO е достапен исклучиво со еден мотор, а тоа е 1.5-литарски четирицилиндричен турбо-бензинец кој доаѓа од Mitsubishi. Моќноста изнесува 197 коњски сили и 280 Nm вртежен момент достапен од 2000 до 4000 вртежи во минута. Силата се пренесува само на предните тркала преку 7-степен автоматски DCT менувач со двојна спојка. Сето ова овозможува забрзување од 0 до 100 км/ за 9.5 секунди и максимална брзина од 180 км/ч. Сите овие параметри го ставаат на исто ниво со поголемиот дел од европската конкуренција. Достапната моќност му дава пријатна динамика на возење, дури и во случај на натоварено возило. Самиот мотор е тивок и работи непречено со минимални забележливи вибрации. Менувачот не прави никаква посебна магија, но доста прецизно си ја врши работата, без грчеви и преголеми размислувања. Ако сакате да командувате со автоматскиот менувач , ја имате таа опција преку + – патеките на рачката од менувачот. 

Каква е потрошувачката? – во стриктно градски услови на возење измерив потрошувачка од 10 литри, на автопат со возење според пропишаната брзина потрошувачката изнесуво околу 7.5 до 8 литри, додека со мешавина од автопат и меѓу градски патишата потрошувачката може да се намали на нешто под 7 литри. Со оглед на тоа што T5 EVO е релативно голем SUV автомобил, овие бројки се и сосема нормални и очекувани. 

Зад воланот самоуверениот T5 EVO предизвикува атмосфера во која приоритетот не се дигиталните искуства со „играње“ со екраните, туку вистинските возни карактеристики. Не очекувајте спортски автомобил, ова е SUV кој е повеќе ориентиран кон удобност, но дотерувањето на однесувањето на автомобилот на сите видови површини е на многу високо ниво. T5 EVO може да се пофали со прилично софистицирана шасија со независна суспензија на сите тркала. Со дотерување на амортизерите, или со удобноста на суспензијата, Кинезите успеале да направат практично оптимален компромис помеѓу удобноста и динамичноста. Исто така, благодарение на разумните димензии на гумите со повисок страничен профил, T5 EVO успева одлично да ги филтрира вообичаените несовршености на нашите патишта. Во овој контекст, за пофалба е и потребната доза на доверба од задната оска при возење преку попречни нерамнини во комбинација со свиоци. Другата добра страна на шасијата е при возење со малку подинамично темпо. И покрај повисоката структура на каросеријата, пријатно изненадување се и не премногу изразените наклони на каросеријата во свиоци. За ова помага и релативно добрата тежина на автомобилот од 1.7 тони. 

Во нормална употреба во градски услови, ова е навистина лесен автомобил за возење благодарение на одличната прегледност и лесното серво управување кое дури и во Sport режим е премногу лесно и со голема доза на асистенција. На автопатски брзини, T5 EVO е речиси добро звучно изолиран, со миниамлна бучава која доаѓа од големите ретровизори и големиот панорамски покрив. На карактерот на возењето може делумно да влијае и изборот на режимот за возење – достапни се Eco, Normal и Sport режими. Во Sport поставката, автоматски се достапни поостри реакции на погонската единица и менувачот, како и минимално зацврстување на воланот, но без никакви повратни информации од подлогата. Иако Forthing T5 EVO има пристојно растојание од подлогата, ова не е вистински SUV за возење во поекстремни off-road услови. 

ГАЛЕРИЈА ОД ТЕСТИРАНИОТ МОДЕЛ

Цената на DongFeng T5 EVO 1.5 DCT Exclusive изнесува 27.490 евра. 

*со доплата од 1.000 евра се добива гаранција од 7 години или 160.000 километри

Повеќе информации за автомобилот може да најдете ТУКА или да го посетите продажниот салон на ABC Brother. 

ЗАКЛУЧОК
Кинескиот автомобилски гигант DongFeng постигна забележителен напредок за релативно кратко време. Доказ за тоа е тестираниот Forthing T5 Evo. Покрај добро изработената и во исто време пријатно пространа внатрешност, моделот нуди и доста разумни возни карактеристики. Дури и во овој случај, потенцијалните помали недостатоци се компензираат со релативно атрактивна цена и богата опрема.
Богата стандардна опрема
Докажан бензински мотор
Просторност во кабина
Атрактивна цена
Недостаток на модерни технолошки системи за помош на возачот
Темна дигитална инструмент табла
Недостаток на Apple CarPlay/Android Auto
3.9