Новиот Citroën C3 радикално се разликува во естетските кодови, воведува многу новости во технологијата и удобноста и ја „размрдува“ конкуренцијата со доста атрактивна цена. Со име тешко како историја и богато резиме, новата генерација на Citroën C3 цели директно кон врвот. Задача која, барем на хартија, не е лесна. Од неговата претходна генерација продадени се не помалку од 1,5 милиони автомобили ширум светот.
Ако на оваа равенка ја додадеме и вкупната продажба на трите генерации на C3 почнувајќи од 2002 година, бројачот ќе застане на вкупно 5,6 милиони продадени примероци. Вообичаено, кога имате толку успешен и популарен модел, сè станува полесно кога ќе дојде време за подновување. Мали, насочени промени, технолошки ажурирања, модерна палета на мотори и voilà. Возот ќе продолжи по шините! Но, Citroën го избра тешкиот пат. Ако историјата ни покажа нешто, тоа е дека францускиот бренд размислува… „надвор од кутијата“. Секој модел од овој бренд е уникатен и различен од конкурентите, па затоа и секоја нова генерација на одреден модел со себе носи малку подрастични промени.
Новиот Citroën C3 претрпе радикална промена во изгледот, подобрувајќи го она што го издвојуваше. И со својата автомобилска суштина и одличниот сооднос цена-вредност, тој е на врвот. Накратко, заборавете на овалната форма на првите две генерации и AirBumps што третата генерација ги претстави на компанијата. Новиот Citroën C3 е буквално нов автомобил, кој многу добро би можел да го започне своето комерцијално патување дури и со ново име.
Целта на новиот C3 не е само да го продолжи успешниот пат на своите генерации кои заминуваат. Но, исто така, да се отвори одржлив пат во европската автомобилска индустрија против притисоците што ги добива од кинеските производители, главно на ниво на цени. За да се постигне ова, целосно ја промени филозофијата на развој, производство и дистрибуција до јавноста, како што ќе анализираме подолу. Целосно асимилирање на „желбите“ на ерата во поглед на изгледот. Така, од стилски хечбек се трансформираше во „мал хечбек со SUV елементи“.
А за тоа сведочат квадратната силуета, рабовите, високата положба, шините на покривот, пластичните заштитни периметри на автомобилот и растојанието од подлогата. Што е зголемено од 13,5 сантиметри од претходната генерација на 19,7 сантиметри – кај новата генерација. Бројка значително поголема дури и од повеќето B-SUV возила на пазарот!
На предниот дел, новата овална значка на францускиот производител додава носталгичен, ретро шмек, бидејќи се однесува на првото лого на Citroën, во 1919 година. Во исто време, новата, речиси затворена решетка и LED фаровите, инспирирани од прототипот Oli – ни ја покажуваат иднината на брендот.
На задниот дел, LED светлата ја следат истата логика како и предните. Гледаме две хоризонтални и една вертикална единица (може да се каже дека изгледа како буквата „C“), давајќи му на C3 карактеристичен светлосен потпис на три нивоа што го прави веднаш препознатлив. Тие се споени со една лента што дополнително ја истакнува ширината на францускиот супермини.
Волуменот на четвртата генерација се чини дека е идеално избалансиран со пропорциите. Автомобилот останува компактен, иако во споредба со претходната генерација порасна за речиси два поени во должина, надминувајќи 4,01 метри. Во исто време, висината е зголемена на 1,57 метри, ширината на 1,75 метри и меѓуоскиното растојание сега е 2,54 метри. За разлика од она на што бевме навикнати со претходниот C3, палетата на бои и опциите за прилагодување не се толку обемни. Бидејќи трошокот требаше да биде што е можно понизок. Ова можеби и не е лоша работа, бидејќи новото супермини на Citroën има своја силна личност и не му требаат многу детали и импресивни трикови за да се истакне.
Значи, ако сакате да го персонализирате вашиот C3, покрај шесте опции за бои и двобојната опција што ја нудат некои од нив, на располагање ги имате и „клиповите“ за боја на Citroën. Како што кажува нивното име, тие се четири елегантни, хоризонтални пластични елементи поставени на браникот и на задниот столб, кои му даваат попрепознатлив тон на францускиот модел. Во овој момент, морам да признаам дека ми се допаѓа екстровертноста и експресивноста на дизајнот на новиот C3 бидејќи внесува нов морал во категоријата. Како што дознавам, големиот одѕив во салонот на Citroën покажува дека моделот веќе се „фатил“ за потрошувачите.
Отворајќи ја вратата на новиот C3, веднаш сфаќате дека доаѓате во контакт со посвежа, попогодна за користење и минималистичка кабина. За луѓето од компанијата, импресионирањето не беше цел сама по себе. Тоа го постигнаа со надворешниот имиџ. Затоа се фокусираа на практичноста. Контролната табла е поделена на две нивоа, создавајќи паметни прегради-полици. Изработен е од тврда, но квалитетна пластика која го нуди потребното чувство на цврстина. Со завршната обработка која, исто така, е на добро ниво.
Елегантниот детал кој хармонично се врзува и уште повеќе ја разубавува кабината е сивата ткаенина на второто ниво на контролната табла која го разбива досадниот карактер на црната пластика. На страната на сите врати се појавува уште еден фанки детал. И тоа не е ништо друго туку таканаречените „среќни ознаки“ на францускиот производител. Ознаките „Be cool“ и „Have fun“ ги советуваат патниците напред, додека ознаките „Feel good“ и „Be happy“ ги советуваат патниците на задните седишта.
Во центарот на контролната табла, во повисоките верзии „PLUS“ и „MAX“ (како тест примерокот), се наоѓа екранот на инфозабавниот систем со дијагонала од 10,25-инчи. Овој инфозабавен систем е достапен само во овие две верзии, во основната „YOU!“ верзија нема екран туку основа што му овозможува на возачот да го претвори својот мобилен телефон во инфозабавен систем на автомобилот. Враќајќи се на тестираниот C3, инфозабавниот систем е многу лесен за користење, со моментален одговор на допир, но релативно едноставна графика и минимални функции. Има кратенки, фабричка навигација и секако ги интегрира безжичните Android Auto и Apple CarPlay. Така, разумно би можел да кажам дека нема непотребно збунувачко мени, подмени и функции кои го збунуваат, а не го олеснуваат корисникот. Го има токму тоа што навистина ти треба. Ова е логика со која се согласувам и ми се допаѓа. Во оваа насока, климатизацијата се контролира со посебен панел, што го прави неговото работење лесно дури и кога автомобилот е во движење.
Нов е и шилестиот волан, со јасно помал дијаметар, над кој се „крие“ малата, црно-бела дигитална табла со инструменти. Citroën ова го нарекува нов тип на „head-up дисплеј“. Термин кој очигледно се користи еуфемистички. Затоа, не очекувајте отчитувањата да се појават на шофершајбната, туку на горниот дел од контролната табла. И овде графиката не е меѓу најдобрите во класата. Во крајна линија е дека ги вклучува сите потребни информации, освен една доста важна информација. Колку и да барав, не најдов тахометар. Едноставно не постои, но за оние кои се сеќаваат на првиот C4 Cactus, ова не е прв пат Французите да го испуштат.
Но, има еден елемент во кабината на новиот C3 кој не се менува. Се чини дека функционира како наследство и се подобрува од генерација на генерација. И тоа не е ништо друго туку удобност, збор кој е синоним за Citroën од 1919 година. Новите Citroën Advanced Comfort седишта (од верзијата PLUS па нагоре) продолжуваат да бидат присутни како и обично, користејќи дополнителен материјал од пена за уште подобро чувство и апсорпција. И резултатот го оправдува сето тоа што брендот го зборува, бидејќи удобноста потсетува на поголеми и многу поскапи модели.
Одлична работа е завршена и во искористувањето на расположливите простори. Иако меѓуоскиното растојание остана исто, просторот е зголемен во однос на претходниот модел. Четири возрасни лица ќе може да седат удобно, со повеќе од доволно простор за нивните нозе и глави – новиот C3 нуди 3,1 сантиметри повеќе во споредба со конкуренцијата, според Citroën. Бројните џебови за ситници, како и големите џебови во вратите и седиштата (има и посебен џеб за мобилен телефон) уште повеќе ќе ги олеснат работите, откривајќи го високото ниво на практичност.
Багажниот простор, пак, е просечен во категоријата, со 310 литри багажен капацитет (1.180 литри со преклопени задни седишта). Просторот е во правилна коцкаста форма, но високиот праг на товарење може малку да ја отежне работата кога ќе дојде време да се стават некои големи и гломазни предмети во багажникот.
Промените внатре и надвор, како што видовме, се големи и различни. Но, постојат и други, подеднакво важни модификации кои не се забележуваат со голо око. Citroën C3 е првиот модел на марката и на Stellantis групацијата како целина, базиран на новата Smart Car платформа. Архитектура која беше развиена за поевтини модели и првично не беше наменета за оние што ќе бидат пуштени на европскиот пазар. Сепак, со текот на времето, тоа еволуираше во исклучително флексибилна платформа, способна да ја формира основата за 100% електрични, хибридни и конвенционални автомобили на бензин.
Под хаубата на тест примерокот се наоѓа бензинскиот 1.2-литарски мотор PureTech од третата генерација кој произведува 100 коњски сили при 5.500 вртежи во минута и 205 Nm од 1.750 вртежи во минута. Мотор кој веќе се докажа во голем број модели во групацијата. Само во овој случај, како што информираат луѓето од Citroën, тој е поефикасен, поекономичен и посигурен од било кога. Во пракса, уште од првите чекори сфаќате дека 3-цилиндричниот мотор работи совршено со 6-брзинскиот мануелен менувач. Нудејќи му на францускиот модел добри перформанси од место, односно 0-100 км/ч за 10,6 секунди и максимална брзина од 160 км/ч. И уште поагилни меѓузабрзувања, благодарение на правилниот однос на менувачот.
Во ова помага и малата тежина од 1.151 килограми, што овозможува комбинацијата на мотор/пренос сосема лесно да го придвижи францускиот модел. Вртежите се креваат без шум, обезбедувајќи го потребниот грип за безбедно да се заврши претекнувањето, дури и кога автомобилот е натоварен. Или пак без проблем да одржува голема брзина на автопатот. Во однос на потрошувачката, во градски услови на возење таа изнесува околу 7 до 8 литри – во зависност од условите и сообраќајот. На автопат, доколку се држите до ограничувањата, потрошувачката нема да надмине повеќе од 6.2 литри. Сосема коректни и прифатливи бројки за автомобил кој нема никаква електрична помош.
На отворен пат квалитетот на возењето е добар и покрај попустите за звучна изолација на кабината, а автомобилот е и стабилен, дури и при брзини кои „флертуваат“ со максималната брзина, потсетувајќи на поголем модел. Аеродинамичните звуци почнуваат да се појавуваат над 130 км/ч, што е фер за еден ваков супермини автомобил. Кога ќе се најдете на кривулест пат, ќе откриете дека новиот C3 е повеќе за удобност отколку за уживање во возењето. Воланот е лесен, но дава доволно информации за класата. Поставувањето на меката суспензија не ве поттикнува да го туркате C3 за да откриете до каде се неговите граници. Во секој случај ова не е ни приоритет кај овој автомобил. Добри по чувство и перформанси се и сопирачките, кои се состојат од вентилирани дискови напред и барабани назад.
Целокупната многу добра слика на новиот C3 е уште поочигледна во градот. Единственото негативно нешто што можете да го најдете во него е класичниот звук на „штракање“ што се слуша кога моторот е во празен од. Во се друго добива многу добра оценка. Високата позиција на седење која само ве потсетува на супермини (7,6 сантиметри повисоко од моделот што го замени) обезбедува одлична видливост на сите страни. Но, она што навистина го издвојува Citroën C3 е неговата суспензија. Иновативниот Citroën Advanced Comfort систем со прогресивни хидраулични перничиња е ексклузивна технологија на Citroën и е стандарден за сите верзии на новиот C3. Со големо мајсторство ги филтрира несовршеностите на нашите патишта и покрај тоа што има едноставна задна оска и 17-инчни тркала. Без разлика дали се движите со бавна брзина во градот или со троцифрен број на автопат – суспензијата секогаш успева да понуди максимална удобност, која што не би ја очекувале од ваков автомобил.
C3 ќе маневрира со карактеристична леснотија низ градските улици, со круг на вртење од 10,6 метри што ја зголемува неговата агилност. Лесното управување, камерата за рикверц и сензорите за паркирање се вредни помагала за време на процесот на паркирање. Очигледно е дека со новиот Citroën C3 француската марка се обидува да се врати… на основите и тоа го прави со стил. И покрај филозофијата за ниска цена, новиот C3 се покажува како многу поспособен во сите услови отколку што очекувате. Со ограничени додатоци, но без основни недостатоци, тоа е многу убав, удобен и практичен градски автомобил. Автомобил кој нуди многу добар сооднос на цена-вредност и може да се натпреварува со неколку урбани кросовери.
ГАЛЕРИЈА ОД ТЕСТИРАНИОТ МОДЕЛ
Почетната цена на Citroen C3 1.2 PureTech 100 YOU! изнесува 15.990 евра.
Цената на тестираниот модел Citroen C3 1.2 PureTech 100 MAX изнесува 19.490 евра.
Повеќе информации за автомобилот може да најдете ТУКА или да го посетите продажниот салон на Citroen!