Производителот на автомобили со седиште во Млада Болеслав, во својата многу богата историја, најмногу се фокусираше на модели со фер цена надополнета со максимална додадена вредност. Оваа филозофија е придвижена кон совршенство во модерната ера на брендот. Идеален пример за гореспоменатиот пристап е популарниот и разноврсен теренец Kodiaq. Првата генерација на концептуално атрактивен автомобил со поголемо растојание од подлогата, чие име е инспирирано од најголемата кафеава мечка Kodiak што живее на истоимениот остров во близина на Алјаска, ја виде светлината на денот во 2017 година. Речиси веднаш по неговото претставување, современиот новитет стана паневропски бестселер, со повеќе од 850.000 продадени единици до сега.
Официјално се запознавме со очекуваната втора генерација есента во 2023 година. Во овој случај, брендот не експериментирал непотребно и новитетот непречено ја следи идејата на својот претходник. Новиот Kodiaq е изграден на најновата еволуција на структурната основа MQB Evo, исто така прилагодена за инсталирање на електрифицирани погонски единици. Интересното е приближно идентичниот формат, каде што највпечатливата меѓугенерациска разлика е претставена со приближно шест сантиметри зголемување на вкупната должина.
Чешкиот производител на автомобили неодамна значително се фокусира на најсовршената алхемија на протокот на воздух во своите модели. Акцентот на најсофистицираната аеродинамика природно се одрази и на тестираниот автомобил. Новиот Kodiaq изгледа поелегантно од неговиот претходник. Најголемиот SUV исто така се чувствува величествено по големина во комбинација со соодветно груб допир. Исто така, поздравувам за фактот дека пристојниот динамичен темперамент не може да се негира ниту на „основната“ верзија, односно без подинамичниот капут Sportline.
Доминантен елемент на предниот дел е најновата еволуција на решетката. Имагинарната „цреша на шлагот“ овде е вградување на LED елементи кои светат во темнина со хоризонтален распоред – ова е дел од дополнителна опрема и за жал тест примерокот ја немаше оваа опција. Светлосниот модул со динамички облик го задржа својот поделен распоред. Морам да ги пофалам и самите LED Matrix фарови за нивниот супериорен ефект на осветлување во комбинација со деликатната и прецизна работа на функцијата за засенчување. Робустниот и во исто време релативно нормален дизајн на предниот дел го комплетира малку поистакнат браник. Страничните аеродинамички завеси се надополнети со издржлива пластична обвивка на долниот дел.
Со своите дарежливи странични делови, новиот Kodiaq не го крие фактот дека неговиот приоритет е да ја направи кабината што е можно попространа. Мускулестите браници потсетуваат на суптилно раздвижениот подтон на инаку мазните модули на телото. Чувството на SUV во оваа област е засилено и со линијата на заштитна пластична обвивка изработена од мат материјал. Акцентот на најоптималниот проток на воздух се покажува со суптилно наведната линија на покривот. Најоригиналните дизајнерски елементи на новиот производ го вклучуваат дизајнот на крајниот столб во контрастна боја. Тука се и 19-инчните тркала кај тестниот модел, а како дополнителна опција достапни се и 20-инчни тркала, но дали навистина се потребни толку големи тркала кај ваков тип на автомобил?
Визуелната оригиналност на втората генерација на големиот Kodiaq не може да се негира ниту на неговиот заден дел. Горната линија што оптички се стеснува со прецизното интегрирање на спојлерот на покривот е надополнета со значително поширок долен дел. Неговата робусност е подвлечена од браникот со заштитна пластична обвивка со контраст на бои. Мазните линии се направени посебни со централниот натпис на Škoda, кој го заменува фабричкото лого што се користеше во минатото во новите модели. И покрај сето горенаведено, доминантен дел од задниот дел се светлата. Атрактивниот потпис во форма на буквата С е надополнет со оптичка врска во долниот дел претставена со црвена линија која (за жал) не свети во темнина.
Втората генерација на Kodiaq ја продолжува репутацијата и наследството на оригиналниот модел и во внатрешноста. Неговата декорација е врвен внатрешен простор во комбинација со голем број паметни решенија и модерни елементи. Чешката смисла за детали е видлива веднаш штом ќе влезете во кабината. Архитектурата со модерен изглед на контролната табла е инспирирана од дизајнот на истоимениот претходник. Тестираниот примерок е со стандардниот Loft пакет за ентериерот во црна боја, а како опција достапни се и Suite пакети со кожни седишта. Контролната табла исто така изгледа вредно, а и тука може да се најдат делови обложени во истиот штоф како и седиштата.
Новиот теренец на Škoda дефинитивно не штеди на употребените материјали. Некои од нив потсетуваат на еколошкиот призвук со одржливоста што е толку преферирана денес. Меѓу функционалните детали, морам да го пофалам, на пример, омекнатиот тапацир на страничните рабови на централниот тунел, кој во пракса е пријатен кога коленото контактира со дадената површина. Современиот впечаток на кабината е украсен со вградување на приспособливо и богато амбиентално осветлување.
Современите трендови се комплетирани со дигитални играчки претставени со дисплеи. Новиот Kodiaq сепак сè уште задржува соодветен број на ергономски пријатни решенија. Со напуштањето на класичните хардверски контроли на мултифункционалниот волан, нивниот предводник е централниот модул за кластерот Smart Dials, познат и од новиот Superb. Практичното трио на ротациони контроли ќе воодушеви со својата мултифункционалност. Надворешните две тркалца се наменети за потсвесно очекуваното регулирање на клима уредот или по притискање за греење на седиштата. Централниот селектор може лично да се програмира за најмногу четири функции преку инфозабавниот систем. Покрај климатизацијата, можно е да се контролира, на пример, промена на режимите на возење, зумирање на мапата од навигацијата или прилагодување на јачината на звукот.
Дигиталниот свет пред возачот е претставен со целосно дигитална табла со инструменти со одлична графика. Во случајот со моделот Kodiaq, тој е прецизно интегриран во контролната табла. Овој екран нуди неколку различни прикази, а исто така може да ги конфигурирате податоците што сакате да ги гледате. Новост кај оваа генерација на Kodiaq е и местото на „рачката“ за автоматскиот менувач. Таа сега се наоѓа од левата страна зад воланот и нуди пријатна функционалност, но секако си бара одредено време на привикнување. Исто така, поради тоа што ова место е зафатено од селекторот за менувачот, контролите за бришачите се преместени на левата страна. Па ако прв пат седнувате во новиот Kodiaq, а надвор врне дожд треба да бидете особено претпазливи за тоа каде се уклучуваат бришачите.
Најновата еволуција на софтверот е усвоена и на централниот екран за инфозабавниот систем. Убавата и шарена графика е придружена со примерни брзи одговори, а распоредот на основните функции може да се прилагоди. Ориентацијата во менито без присуство на копчиња за кратенки е олеснета со трајно присутните долни и горни линии со брз пристап. Во случајот на второто, можно е да се постави, на пример, менито на системите за помош или да се исклучи функцијата старт/стоп на дадена позиција. Помеѓу другите практични решенија, за пофалба е и сликата од паркинг камерата или присуството на модерно безжично мобилно поврзување преку Apple CarPlay и Android Auto.
Една од главните предности на новата генерација на Kodiaq е неговата примерна воздушна и пространа внатрешност. Предниот дел од кабината импресионира со пријатно високо седење. Корисни Simply Clever идеи се комплетирани со широк спектар на прегради за складирање, вклучувајќи две посебни кутии во совозачкиот простор. Меѓу функционалните решенија, морам да ја пофалам креативно дизајнираната централна конзола, каде што има индуктивна површина за полнење на мобилен телефон што може да опслужува два уреди.
Просторот во вториот ред на седишта може да се опише и како исклучително дарежлив. Задните патници особено ќе ја ценат огромната резерва за нозете. Во оваа дисциплина, новиот Kodiaq може да ги задоволи и најизразените високи луѓе. Обликот на задната клупа е прилагоден на пар патници. Средниот патник сепак ќе биде делумно ограничен во однос на удобноста со подигнатиот средишен тунел. Општата удобност во задниот простор е подобрена со посебни вентилациони отвори со можност за регулација на температурата, приклучоци за струја или конзолата Simply Clever за држење на паметен телефон. Семејната ориентација и севкупната варијабилност се подобрени со можноста за лизгање на поделената задна клупа во комбинација со прилагодување на аголот на потпирачот за грб. За дополнителен надомест, новата генерација може да има и дополнителен трет ред на седишта.
Новиот Kodiaq е исто така меѓу водечките модели во категоријата во однос на багажниот капацитет. Со отворање на (секако) електричната петта врата се пристапува кон багажен капацитет со основен волумен од 910 литри. Моделите со логото на Škoda традиционално се фокусираат на максимизирање на корисниот потенцијал. Симетрично обликуваниот простор за товарење е надополнет со голем број софистицирани уреди за прицврстување. Просторот под подот сè уште може да собере многу ситни предмети, задолжителна опрема, па дури и резервна гума достапна како опција. Задните седишта, поделени во сооднос 40/20/40, може да се „лансираат“ директно од багажникот. Па во таа ситуација, на располагање е достапен максимален багажен капацитет до 2.105 литри.
Новиот Kodiaq добива и нови мотори под хаубата. Портата во светот на Kodiaq е редизајнираниот 1.5-литарски TSI ACT четирицилиндричен бензински мотор со 150 коњски сили и погон на предните тркала. Овој мотор послужи и како основа за Plug-in хибриднита верзија која испорачува вкупно 204 коњски сили. Кај бензинците понудата се затвора со 2.0-литарскиот TSI мотор кој испорачува 204 коњски сили и стандардно доаѓа со погон на сите четири тркала. Кај дизелите, понудата се отвора со новиот 2.0-литарски TDI Evo мотор со 150 коњски сили и погон на предните тркала. Врвната погонска единица тука е исто 2.0-литарски TDI Evo, но со 193 коњски сили и погон на сите четири тркала. Додека врвот на понудата на Kodiaq RS со 2.0-литарски TSI мотор со 265 коњски сили и 4×4 погон. Сите мотори стандардно се опремени со 7-степен DSG автоматски менувач, освен PHEV верзијата која добива 6-степен DSG менувач.
Под хаубата на тестираниот примерок се наоѓа основниот 2.0-литарски TDI мотор со 150 коњски сили достапни од 3000 до 4200 вртежи во минута и 360 Nm вртежен момент достапен од 1600 до 2750 вртежи во минута. Официјалните податоци велат забрзување до 100 км/ч за 9.6 секунди и максимална брзина од 205 км/ч. Ова можеби и не звучи толку импресивно, но во реалноста приказната е сосема различна и сите оние кои велат дека овој мотор е слаб за автомобилот би им препорачал прво да го пробаат па потоа да дадат мислење. Примерно рафинираната погонска единица може да му даде на релативно големиот SUV целосно доволна динамика на возење во огромното мнозинство на вообичаени ситуации. Дизел единицата дефинитивно не губи снага дури и при целосно оптоварување или движење по позахтевен терен. Меѓу предностите на тестираниот мотор, ги вклучувам и навистина енергичните перформанси во ниските и средни вртежи, што е важен фактор за безбедно престигнување. Многу рафинирано чувство на погонот е обезбедено и со интеракцијата на 7-степениот автоматски менувач со двојна спојка. Во оваа дисциплина, Kodiaq постигна значителен меѓугенерациски напредок. За среќа, автоматски менувач кај овој модел повеќе нема тенденција да ја држи погонската единица во највисокиот можен степен при нормално возење. Во пракса, менувачот, кој брзо и прецизно ги менува степените е прилагоден на најефикасното искористување на оптималниот вртежен момент. Во однос на економичноста, во текот на тестирањето измерив просечна потрошувачка од околу 8 литри во строго градски услови, додека на автопат таа бројка многу лесно се симнува на просечна потрошувачка од околу 6 литри. Фантастични бројки за ваков тип на автомобил.
Во денешните времиња со строги емисии, Škoda заслужува почит поради фактот што сè уште му нуди на својот популарен семеен SUV пријатно разновиден опсег на погонски единици. Тука спаѓаат и неелектрифицираните класици, вклучително и штедливите турбодизели. Автоматскиот стандард на новата генерација на моделот Kodiaq е структурно софистицирана шасија со независна суспензија на сите тркала. Дури и со стандардната не адаптивна суспензија добро се контролирани движењата на телото и Kodiaq рамномерно се позиционира при свиоци. Семејната ориентација ги наведе инженерите кои ја поставија шасијата да изберат целосно неутрално управување. Тестираниот примерок, со (според мене) идеалната големина на тркала од 19 инчи многу успешно ги филтрира нерамнините и дупките на патот. Способната шасија може со сигурност да ја маскира максималната тежина од приближно 1,9 тони на потехнички патни делови. Една работа што би сакал да побарам, тоа е повеќе чувство и повратни информации од воланот, можеби кај верзиите опремени со Peformance plus пакетот кој вклучува DCC+ суспензија и прогресивено управување ова е подобрено, но кај оваа верзија дефинитивно фали поголемо чувство за тоа што се случува со предните тркала.
Kodiaq се чуствува како „дома“ на автопат и на долги релации, ова е автомобил кој е замислен да го собере цело семејство (и целиот потребен и непотребен багаж) и едноставно да се патува што е можно почесто. Во вакви услови на возење, Kodiaq е исклучително комфорен и рафиниран, а во кабината е тивко дури и на повисоки брзини. Мозаикот на зрел и безбеден теренец е комплетиран со добро подесени системи за безбедност и помош на возачот. Одлично функционира адаптивниот темпомат, кој е корисен асистент при долгите патувања. Во исто време, Škoda не ја заборави подготвената можност за деактивирање на законски потребните асистенти, вклучувајќи предупредувања дури и за најмалото прекорачување на брзина. Ова дејство, меѓу другото, може да се изврши директно преку мултифункционалниот волан.
ГАЛЕРИЈА ОД ТЕСТИРАНИОТ МОДЕЛ
Почетната цена за Skoda Kodiaq 1.5 TSI ACT 150 DSG Selection изнесува 41.840 евра.
Цената на тестираниот модел Skoda Kodiaq 2.0 TDI 150 DSG Selection (со дополнителната опрема) изнесува 49.370 евра.
Повеќе информации за автомобилот може да најдете ТУКА или да го посетите продажниот салон на Skoda.