Škoda Kamiq

2019 е година на кросоверите. Веќе секој бренд има модел во оваа популарна класа на возила. Kamiq е моделот на Škoda во оваа класа. Ова е сосема нов автомобил во портфолиото на Škoda, а воедно и најмалиот SUV кој го нуди овој бренд.
Должината на возилото изнесува 4,241мм , ширината 1,793мм, висината 1,531мм и меѓуоскиното растојание е 2,651мм.

Надворешниот дизајн не е драматичен, но сепак е возило кое ќе го забележите на улица. Предниот дел е сосема различен од сите други модели во гамата на Škoda- предните дневни светла се поставени над фаровите и поради овој дизајнерски детал, гледан од напред Kamiq изгледа малку чудно… Ова е и првиот модел на Škoda кој има динамички трепкачи(како кај моделите на Audi). Задниот дел на возилото не е толку различен и уникатен и е многу сличен со новата Scala. Задните LED светла се во “C” форма и скоро идентични како оние кај Scala. На вратата од багажникот со букви пишува Škoda, а ова го заменува поставувањето на логото на брендот. Мислевте дека Kamiq е поголем од Scala?- И јас исто, но не е така. Kamiq е пократок и има помал багажен простор, а поради тоа што е повисок и има поголем ground clearence изгледа погабаритно.
Достапни се две нивоа на опременост: Ambition и Style. Тестираниот модел беше во првото Ambition ниво и навистина е опремено со сите работи кој Ви се потребни.

Ентериерот во Kamiq го има оној класичен Škoda дизајн- едноставен и многу просторен. Повеќето детали во ентериерот се многу слични со новата Scala, а тоа е супер бидејќи голем дел од местата кои што ги допирате често се од меки материјали. Да бидам искрен, целиот ентериер има многу поквалитетни материјали и е подобро склопен од некои други поскапи конкурентни модели…Ергономијата е одлична и сите контроли и копчиња се многу јасни и лесни за користење, ако сте седеле во некои од поновите модели на Škoda се ќе ви биде добро познато. Голем плус и за тоа што се задржани физичките копчиња за клима уредот! Kamiq може да го нарачате и со дигитална инструмент табла(тест моделот за жал ја немаше оваа опција) на која се прикажуваат сите битни информации и изгледа многу покул. Како стандард добивате 6.5-инчен дисплеј за infotainment системот, но моделот кој што го возев беше опремен со поголемиот 8-инчен дисплеј кој има подобра графика и поддршка за Apple CarPlay и Android Auto. Инаку, графиката е одлична, системот е лесен за користење и работи доста респонзивно. Достапен е и уште поголем 9.2-инчен дисплеј кој доаѓа со плус вграден навигациски систем. Единственото нешто што не ми се допаѓа се аналогната инструмент табла и воланот, истиот дизајн е веќе неколку години и мислам дека почнува да изгледа малку застарено, а тоа е единствената замерка која ја имам за целиот ентериер. Она со што Škoda секогаш се издвојува од своите конкуренти е просторот во целата кабина.

Задните седишта нудат многу повеќе простор од сите други модели во оваа класа, а воедно се и многу удобни за подолги релации. Двајца патници од 190cm ќе имаат доволно простор за нозете и главата, по потреба може да се стиснат и тројца, но само за некое кратко возење. За разлика од Volkswagen T-Cross, задните седишта во Kamiq не се подесуваат понапред или поназад…Исто така, достапно е и греење на задните седишта, уште една опција која што е реткост во оваа класа на мали урбан кросовери. Во багажникот на располагање достапни се 400 литри багажен простор што е сосема доволно за повеќето од купувачите на овој тип на возила. Доколку ги спуштите задните седишта добивате 1.395 литри, отворањето е широко, но подот не е комплетно рамен.

Моделот кој што го имав на тест под хаубата го имаше појакиот 1.0-литарскиот TSI турбо бензинец со 115 коњски сили и 200Nm вртежен момент. Силата се пренесува на предните тркала и во овој случај преку 6-степен мануелен менувач. Послабиот 1.0-литарски мотор има 95 коњски сили и достапен е само со 5-степен мануелен менувач. За оние што сакаат 4-цилиндарски мотор достапен е 1.5-литарскиот TSI со 150 коњски сили, а доколку сакате дизел, на располагање го имате 1.6-литарскиот TDI мотор со 115 коњски сили. Сите модели стандардно доаѓаат со мануелен менувач, а како опција достапен е DSG автоматски менувач. Исто така, сите се со преден погон и нема опција за погон на сите тркала. Да бидеме реални не е ни потребен погон на сите тркала, доколку сакате возило за off-road возење тука се поголемите Karoq и Kodiaq. Според мене, моторот кој го имаше тест возилото е идеалната опција. Нуди одличен компромис помеѓу цена, перформанси и потрошувачка. А и на повисоки вртежи работи доста рафинирано. Мојата просечна потрошувачка во градски услови на возење изнесуваше околу 8.5 литри на 100 изминати километри.

Во Ambition нивото добивате стандардна опрема како што се: Front Assist, Lane Keep Assist, мануелен клима уред, 6.5-инчен infotainment дисплеј, Basic LED предни и задни светла, хром пакет во ентериерот, кожен мултифункционален управувач, темпомат, 16-инчни бандажи и многу друго… Тест моделот имаше и плус дополнителна опрема како: Автоматски клима уред, 8-инчен infotainment дисплеј, 17-инчни бандажи, LED бело амбиентално осветлување и уште некои ситници.

Од возењето бев изненаден, но не во негативна смисла. Кросовер моделите во споредба со конвенционалните хечбек модели се многу покомфорни и “помеки”. Overall, возењето во Kamiq е импресивно рафинирано. За разлика од некои други модели во оваа класа, седењето е високо и го имате тоа чувство дека возите кросовер. А благодарение на тоа и прегледноста е доста солидна, малку е ограничена кон задниот дел, но тука се паркинг сензорите да го олеснат возењето во тесни места. Воланот е лесен за маневрирање, но не многу прецизен и не добивате никакви повратни информации, што реално е очекувано за овој тип на возило. Суспензијата е перфектна и возењето низ градските улици(кои се со дупки и нерамнини насекаде) е многу комфорно. Како опција достапна е поспортска и пониска суспензија, но според мене нема никаква потреба зашто би ја одбрале, тие екстра пари дадете ги на некоја друга опција што навистина Ви е потребна. Дали е доволно стабилен низ кривини?- Со оглед на намената за која што е ова возило е прилично добро. Има навалување ама не премногу…со некои други модели од оваа класа ќе имате повеќе забава во возењето. Но на крај на денот, ако ви е битно возилото да биде забавно, кросовер моделите не се за Вас. На отворен пат, Kamiq е еден од порелаксираните и покомфорни модели во оваа класа.

Ова се возилата кои во денешно време се бараат највеќе, а Škoda има еден одличен продукт!

Почетната цена на Škoda Kamiq 1.0 TSI 95 Ambition изнесува 15.170€.
Цената на тестираниот модел Škoda Kamiq 1.0 TSI 115 Ambition изнесува 17.970€.

Повеќе информации за возилото може да најдете ТУКА или да го посетите продажниот салон на Škoda!

ГАЛЕРИЈА

Виктор Чемерикиќ

Виктор Чемерикиќ

Љубител на автомобили уште од 1997, основач на вебсајтот ”CarsByVik” и професионален автомобилски фотограф.

Остави коментар