ТЕСТ: Peugeot 408 GT 1.2 PureTech 130 EAT8 

Во последниве неколку години, Peugeot се повеќе се префрла на позиција да биде попремиум бренд со портфолио на модели кои имаат атрактивен имиџ. Со други зборови, моделите со „лав“ денес можат да импресионираат не само со нивниот атрактивен и уникатен дизајн, туку и со нивниот подостоинствен допир. Во овој мозаик одлично се вклопува и целосно новиот Peugeot 408. При оживувањето на моделската серија со бројот четири, Французите се потпираа на успешната техничка основа на нивното компактно семејство, на кое изградија атрактивна каросерија. Пропорционално самоуверената новина нуди во едно пакување микс на лифтбек или емотивен фастбек, кој во исто време усвои малку и шасија во стилот на SUV-купе. Додека понудата на погонски единици одговара и на денешните барања. 

Импресивната историја на француската автомобилска компанија со лав во амблемот се рефлектира, на пример, со фактот дека ерата на серијата модели со бројот четири на почетокот започна дури во 1935 година благодарение на моделот 401. Следните генерации, со хронолошки растечко нумерирање на последната цифра од трицифрениот код, отсекогаш припаѓале на сегментот од средната класа. Последниот и исто така популарен претставник во нашиот регион беше серијата модели 407, чие производство беше прекинато во 2011 година. Во исто време Французите ја користеа ознаката за наследник 408 за да именуваат вкупно две генерации на седан со компактни димензии кој првенствено беше наменет за пазарите во Кина и Јужна Америка.

Во 2022 година ја видовме премиерата на целосно новиот и оригинален Peugeot 408, кој е наменет за европските пазари. Автомобилската компанија посегна по техничката основа претставена со најновата верзија нa EMP 2 платформата, која веќе автоматски се прилагодува на вградување на електрифицирани погонски единици, во оригинална дизајнерска иновација. Серијата на модели 308 може да се идентификува како близок брат или сестра на тестираниот модел. Покрај поголемиот клиренс на каросеријата, моделот 408 се карактеризира и со значително подарежлив простор во вториот ред на седишта, благодарение на продолженото меѓуоскино растојание. Во овој параметар, новитетот го достигна хиерархиски повисокиот Peugeot 508. Должината на 408 изнесува 4687 мм, ширината 1859 мм, висината 1478 мм и меѓуоскиното растојание е 2787 мм.

Со новиот 408, Peugeot повторно успеа да извади дизајнерски ас од ракавот. Оптички атрактивниот 408 комбинира оригинална мешавина на каросерија, а неговата класификација во еден од стандардните сегменти е прилично тешка задача. И покрај поголемото растојание од подлогата, во овој случај тоа не е чисто SUV-купе. Мазните кривини, со акцент на најдобрата можна аеродинамика, го придвижуваат овој Французин повеќе во позиција на подигнат фастбек. Веќе атрактивната линија со бројни остри транзиции во случајот на тестираниот примерок беше уште повеќе украсена со динамички дотераната GT опрема. Очекувано, декорацијата на генерално агресивно дизајнираните предни делови е маската, која беспрекорно се влева во модулот на браникот со својата неограничена структура. Во случајот со врвната GT верзија, таа е украсена и со вертикални линии обоени во бојата на каросеријата. Традиционален елемент на новите модели на Peugeot е еволуцијата на фабричкото лого, и дискретно нумеричко обележување во просторот под линијата на предната хауба. Силуетите на маските беспрекорно ги следат тесните предни целосно LED фарови. А конкретно врвната GT верзија стандардно добива Matrix LED фарови. Во мракот, бев навистина задоволен не само од обезбедениот светлосен ефект, туку и од релативно незабележливата, но во исто време и ефективната работа на затемнување одреден дел од патот, што го избегнува претераниот театар на светлосни ефекти на долгите светла. Намалениот „агресивен“ допир на предните делови накратко го комплетира спортскиот браник со заштитна обвивка на долниот дел во стилот на SUV моделите.

Нагласувањето на најефективната циркулација на воздухот потсетува и од страничната силуета на францускиот новитет. Пристојно поголемата леснотија на каросеријата во оваа област се компензира со целокупната долна структура со препознатлив фестбек стил. Спортско-динамичниот допир со идејата за бројни остри линии е дополнително зајакнат со продолжените браници. Сепак, најатрактивниот дизајнерски елемент овде го сметам за рендерирање на крајниот столб со темна пластика, што на прв поглед изгледа како продолжение на страничното застаклување. Деталите карактеристични за врвната GT верзија го вклучуваат и новото фабричко лого сместено на предните врати и модерниот дизајн на 19-инчните тркала. Задниот дел на новиот Peugeot 408 може да се пофали со неколку визуелно атрактивни детали. Тука повторно, спортско-агресивниот допир е обликуван од бројни остри линии. Латералниот клин во облик на продолжување на линијата на покривот изгледа многу оригинално во овој контекст. Со овој елемент се поврзува работ на петтата врата, а интересно е и тоа што недостасува задниот бришач. Задниот дел на 408 е оптички продолжен со тесните светла кои имаат атрактивен LED потпис, кој оптички е поврзан еден со друг со темна лента со централно лого на брендот. Масивниот и целосно пластичен браник, кој е со груби линии, може да се опише како исклучително робустен елемент на задниот дел. На фотографии овој елемент изгледа многу чудно и големо, но во живо приказната е сосема различна и визуелно изгледа навистина интересно. 

Зад фундаментално оригиналната надворешност, новиот Peugeot 408 нуди и модерна хај-тек внатрешност. На прв поглед, архитектурата на контролната табла е инспирирана од моделот 308. Сè повисоките амбиции на Peugeot да стане попремиум бренд, се видливи и во внатрешноста на овој модел. Со најновата интерпретација на оригиналниот i-cockpit концепт, внатрешноста уште повеќе потсетува на целокупниот акцент кој го става брендот во однос на квалитетот. Изборот на употребените материјали, како и нивната прецизна завршна обработка, денес ја прави оваа компанија меѓу најдобрите во својата класа. Споменатиот ефект во случајот на тестираниот модел уште повеќе е разубавен благодарение на GT опремата, која веќе стандардно има вредни и во исто време пријатни алкантара тапацири. Динамичната атмосфера во кокпитот ја предизвикува и темниот тапацир на покривот, контрастните шевови во светло зелена боја или ефективните „метални“ украсни елементи на контролната табла и панелите на вратите, а тука е и ознаката GT во долниот дел на воланот.

Новиот i-cockpit внатрешен концепт што означува димензионално помал волан и подигнати инструменти е актуелна тема за моделите на овој бренд уште од неговото претставување. Субјективно, долго време се согласувам со групата возачи кои немаат функционален проблем со дадената ергономија. Дури и во случајот со моделот 408, успеав релативно брзо да ја најдам оптималната позиција зад воланот, и во овој контекст им подавам палец на Французите за нивната храброст да ги прават работите доста поинаку или пооригинално и неконвенционално. Модерната атмосфера во кабината е традиционално обликувана со дизајнерски минимализам во комбинација со дигитални играчки и стилско амбиентално осветлување. Подигнатата табла со инструменти го компензира и Head-up дисплејот. И покрај својата позиција, тој во принцип не го попречува погледот. Неговата графичка шема со релативно футуристички приказ е идентична како и во моделот 308. На поконзервативните корисници веројатно ќе им треба малку време да се навикнат на логиката на дисплејот и севкупната читливост. 3D приказот, која лесно може да се деактивира, додава уште поголем и поинтересен ефект. Сметам дека најголемата предност на дигиталната табла со инструменти се достапните варијации на екранот, вклучувајќи ја мапата од навигацијата и широкиот опсег на лична персонализација.

Друг иновативен дигитален екран е централно лоцираниот инфозабавен екран со ефективна ориентација кон возачот. Слично на моделите 308, одличната и висококвалитетна графика како и примерните брзи одговори на командите на допир заслужуваат голема пофалба во овој случај. Дури и тука, околината и позицијата на преферираните функции може да се прилагоди во речиси неограничена мера. Пофалба заслужува и wireless поврзувањето преку Apple CarPlay и Android Auto, како и висококвалитетниот приказ на камерите за паркирање. Во овој поглед, тестираниот примерок имаше дополнителна панорамска слика од 360 степени благодарение на четирите камери. Дел од вградениот инфозабавен систем е и i-toggles модулот сместен едно ниво пониско. Во овој случај, тоа е всушност посебен дисплеј со пријатно големи икони за одредени кратенки, кој повторно може да се конфигурира индивидуално во неограничена мера. Практичниот недостаток на овој интерфејс е големата површина во сјајно црна боја, која е исклучително подложна на отпечатоци од прсти и гребаници. Светот на класичните физички копчиња е сместен едно ниво пониско и е со ефективен дизајн, со најважните функции за клима уредот, како и класичен потенциометар за контрола на јачината на звукот.

Исто така, сметам дека концептот на разумно дизајнирани прегради за складирање е изненадување прилагодено за корисниците на новиот модел 408. Традиционалните кутии во вратите со повредна постава се надополнети со огромна кутија за складирање во просторот под потпирачот за рака, но и, на пример, добро дизајнирана полица за паметен телефон со функција за индуктивно полнење. Декорацијата на францускиот новитет очигледно се доволно предимензионираните и во исто време удобни предни седишта. Во верзијата GT, тие исто така нудат одлична странична потпора, а воедно се и „потпишани“ со ортопедскиот сертификат AGR кој е симболична потврда за пријатен комфор и при подолги патувања. Дополнителна карактеристика на тестираниот примерок беше достапноста на различни варијации на функцијата за масажа на грбот на двете предни седишта.

Поради стилската каросерија со закосена линија на покривот, адекватната семејна ориентација може да се опише и како пријатно изненадување. Во вториот ред на седишта, удобно можат да се сместат и двајца возрасни патници. Добредојден бонус на продолженото меѓуоскино растојание е надстандардниот простор за колената. Во однос на просторот за глава, може да биде делумно ограничен за малку повисоките патници. Удобноста при патувањето во вториот ред на седишта генерално се зголемува со засебни отвори за климатизација, како и со присуство на USB приклучоци.

Во однос на багажниот простор, тестираниот примерок со класичен бензински мотор нуди капацитет од импресивни 536 литри. Просторот е во правилна форма и на располагање се куки и закачалки, а тука е и отворот за транспорт на подолги предмети. Со преклопување на задните седишта, максималниот багажен капацитет се зголемува на 1611 литри. А тука доаѓаме до еден малку непрактичен чекор, повисокиот раб на багажникот во комбинација со масивниот пластичен заден браник може да се идентификува како концептуален недостаток во однос на практичноста.

Ваков динамично-спортски модел треба да има и моќни погонски единици – епа Peugeot, за жал, не мислат баш така…Изборот на мотор кај 408 се состои од само три опции. Односно, 1.2-литарски PureTech – класичен турбо-бензинец со 130 коњски сили и две Plug-in хибридни опции. Овие, користат 1.6-литарски турбо-бензинец спарен со електромотор и батерија, послабата варијанта испорачува 180 коњски сили, додека помоќната верзија испорачува 225 коњски сили. Сите верзии стандардно се опремени со 8-степен автоматски менувач и погон само на предните тркала (нема опција за AWD или Grip Control систем). И всушност ова е единствениот голем недостаток на овој модел, искрено не ми е јасно зошто Peugeot се одлучиле за толку лимитирана понуда на погонски единици. Но, од друга страна, сите тие нови еко-стандарди се главните виновници за масовниот „downsizing“ кој се случување последниве години и едноставно „нема бегање“ од тоа. 

Тестираниот примерок е опремен со основниот 1.2-литарски трицилиндричен PureTech мотор кој испорачува 130 коњски сили при 5500 вртежи во минута и 230 Nm вртежен момент од 1750 вртежи во минута. Како што кажав, силата оди кон предните тркала преку 8-степен EAT автоматски менувач. Теоретски, забрзувањето до 100 км/ч тука трае 10,4 секунди, а максималната брзина е 210 км/ч, но на пат се чувствува дека единицата почнува да се заморува. Автомобилот тежи околу 1.400 килограми кога е празен, а доволно е да се натоварат четворица патници и неколку торби и да се вози на автопатот за да се открие дека нуди многу малку моќност и релативно слаби перформанси во такви услови. Ми се случи неколку пати моторот да има проблеми со одржување на брзината на автопат при искачување на угорница. Можете да заборавите на претекнувањето на националните патишта – потребен ви е бесконечен простор за да извршите таков маневар. Исто така, автоматскиот менувач постојано се обидува да ги прикрие слабостите на моторот. А дополнително, во градски услови на возење менувачот е доста непредвидлив и во тргни-застани ситуации знае да биде малку поагресивен. Тешко е да се вози непречено и мирно. Ситуацијата драстично се менува на пат, каде што функционира речиси совршено. Односите на менувачот се долги и соодветно избрани. Во однос на потрошувачката, и од овој аспект има едно мало изненадување – во строго градски услови на возење измерив просечна потрошувачка која се движеше од 9 до 10 литри на 100 изминати километри. На автопат, со возење според пропишаната брзина, потрошувачката се намалува на 6.5 до 7 литри. Оваа верзија на 408, опремена со основниот мотор е разумен предлог за некој кој планира да го користи автомобилот главно во град или за повремени патувања надвор од градот.

Наследените дизајнерски гени на компактниот 308 се рефлектираа и во подесувањето на шасијата на новиот 408. Дури и во овој случај, Французите успеаја да го постигнат посакуваниот ефект на прецизно управуван автомобил, и покрај едноставниот дизајн на задната оска. Шасијата на Peugeot 408 е во чекор со карактерот на остатокот од автомобилот. 408 не вози како спортски автомобил, што не треба никого да изненади. Французите одамна престанаа да произведуваат автомобили кои даваат поголеми сензации зад воланот. Освен тоа, со овој мотор можете да заборавите на секое динамично возење. Шасијата е подготвена и подесена да ги превезува патниците до нивната дестинација во максимални удобни услови. Суспензијата е мека и еластична, така што нема проблем со совладување на поголеми нерамнини, кои се доста честа појава на нашите улици. Иако 408 доброволно се навалува во свиоците, тој останува стабилен и сигурен во секое време. Во овој контекст, ја поздравувам и неочекуваната стабилност на задниот дел при брзо возење преку попречни нерамнини во комбинација со свиок. Управувањето е силно потпомогнато и малку мртво во својата централна позиција. На пат понекогаш треба да се внимава на воланот за да се одржува правецот. Кабината би можела да биде малку подобро изолирана од звуците кои доаѓаат од пределот на моторот,  тркалата или шасијата, но во однос на ветроизолацијата нема ништо за жалење.

Трицилиндричниот PureTech мотор генерира интересно „груб“ звук при подинамично возење. Патем, тестираниот GT примерок е опремен и со Driver Sport Pack кој овозможува во Sport режимот да уклучите синтетички фејк звук од моторот кој доаѓа од звучниците во кабината. Дали сум фан на ова? Па не баш, но при подинамично возење едноставно ја подигнува спортската „атмосфера“ во кабината и прави да мислите дека автомобилот забрзува многу повеќе од реалноста. На располагање се достапни три режими на возење – Normal, нема потреба од некое посебно објаснување за овој режим, Eco режимот ја намалува респонзивноста на педалата за гас и автоматскиот менувач е секогаш во што е можно повисок степен, додека Sport режимот, покрај фејк звукот, го прави воланот поцврст и пореспонзивен, педелата за гас има драстично пореспонзивен одзив и секако менувачот постојано одржува понизок степен на пренос за да испорача максимален вртежен момент во секој момент. И секако, доколку сакате сами да менувате брзини, тоа може да се прави со лопатките поставени на воланот, но не очекувајте премногу слобода бидејќи софтверот го има главниот збор. 

ГАЛЕРИЈА ОД ТЕСТИРАНИОТ МОДЕЛ

Почетната цена за Peugeot 408 Allure 1.2 PureTech 130 EAT8 изнесува 35.190 евра.

Цената на тестираниот модел Peugeot 408 GT 1.2 PureTech 130 EAT8 изнесува 44.800 евра. 

Повеќе информации за автомобилот може да најдете ТУКА или да го посетите продажниот салон на Peugeot.

ЗАКЛУЧОК
Новиот Peugeot 408 е многу успешен и добро дизајниран автомобил. Има многу малку недостатоци во него, а оние што беа пронајдени не беа многу иритирачки при секојдневна употреба. Возењето со овој автомобил е пријатно и удобно, а погледите на другите возачи и случајни минувачи се само доказ дека Французите не заборавиле како да дизајнираат многу атрактивен автомобил.
Комфорна шасија
Уникатен модел кој неможе да се спореди со ништо друго
Добра звучна изолација
Секојдневна употребливост
Многу лимитирана понуда на погонски единици
Простор за главата на задните седишта
i-Cockpit концептот нема да биде по сечиј вкус
4