Во последните неколку години мора да се признае дека Peugeot ги понуди едни од најубавите и најспособните супермини модели на пазарот. Но, вистината е дека, особено во случајот со Peugeot 208, тие успеаја да донесат нов, софистициран „воздух“, како во категоријата супермини, така и во самата француска автомобилска индустрија. Продолжување на трансформацијата која започна со последната генерација 3008.
Оттогаш, Peugeot се фокусираше на создавање модели со силен карактер и препознатлив дизајн. Па така 208, еден од најпопуларните модели на брендот, не може да биде исклучок од ова. Со желба да се издвои од толпата, францускиот дизајнерски тим во 2019 година создаде модел со модерни линии, спортски и динамичен изглед. И купувачите одговорија повеќе од доволно на оваа нова дизајнерска филозофија. Подобар доказ се повеќе од еден милион продажби на 208 во приближно петте години од неговиот комерцијален тек, но и постојано високите позиции на продажната табела на европскиот пазар.
Како што знаете, победничкиот тим не се менува. Ова веројатно беше и мотото на дизајнерскиот тим на марката, при што новата освежена верзија на 208 го следеше истиот, успешен рецепт заснован на резултатот. Со некои мали модификации кои го донесоа потребното освежување.
Убавината можеби е субјективна, но 208 е веројатно најубавиот супермини модел моментално на пазарот. Гледајќи го од напред, сфаќате дека зрачи со софистицираност…и агресивен лик. Линиите на хаубата го носат умот на голем мотор. Сепак, побожна желба, бидејќи деновите на 208 GTi поминаа засекогаш. Севкупно, сепак, наборите што го гушкаат автомобилот и се истакнуваат во жолто-зелената боја на тест автомобилот ве подготвуваат за пријатен автомобил.
Лавовските заби во форма на дневни светла на генерацијата во заминување сега се заменети со три веќе карактеристични, „лавовски канџи“ кои се сместени во црните сјајни елементи на браникот. Исто како што видовме да се случи во импресивниот тркачки прототип 9X8 Hypercar, но и во целосно новите 508 и 2008. Промените на предниот дел продолжуваат со шаблонот на 3D решетка што сега вклучува детали во бојата на каросеријата, давајќи прекрасен визуелен ефект. Импресивно е и новото лого на Peugeot кое првпат го видовме на новите 308 и 2008.
Шармантната слика што се гледа напред и од страните продолжува на задниот дел од автомобилот. Остриот наклон на шофершајбната и суптилниот спојлер на покривот дополнително ја подобруваат спортската слика на целината. Дизајнерската логика лансирана во претходниот модел се следи и овде, со црна лента која ги спојува светлата. Кои се состојат од три посебни LED елементи кои го декларираат карактеристичниот потпис на Peugeot. Единствената разлика е што овој потпис отсега е хоризонтален, а не вертикален како претходно. Палетата на бои на новиот 208 е исто така побогата, сега брои вкупно седум опции, со додавање на новите Agueda Yellow (како тест примерокот) и Selenium Gray. Како опција достапни се 16 и 17-инчни бандажи, инспирирани од поголемиот 408, кои исто така се со нов дизајн.
Влегувајќи во внатрешноста на новиот 208 ќе наидете на позната слика за францускиот производител, благодарение на добро познатиот i-cockpit концепт, при што Peugeot тврди дека сега е технолошки понапреден и поергономски од било кога. Без разлика на нивото на опрема, централниот екран во кој се наоѓа новиот Peugeot i-Connect систем има големина од 10-инчи и е јасно ориентиран кон возачката страна.
Истата димензија ја има и дигиталната инструмент табла од верзијата Allure па нагоре, додека основната верзија Active (како што е тест примерокот) добива аналогни инструменти, со 3,5-инчен TFT дигитален екран во средина. Визуелно барем би рекол дека е еден од најубавите ентериери во категоријата. И очигледно еден од најквалитетните.
Горниот дел од контролната табла е покриен со мек материјал, а тактилниот квалитет е еден од најдобрите во класата. Друг пријатен детал е исто така мекиот дел со дизајн кој потсетува на карбонски влакна. Јасно е дека е користена и тврда пластика, во долниот дел на контролната табла и во централната конзола, но нивната завршница е изедначена, без трага од крцкање при тестирањето.
Ергономијата на 208 бара повеќе блискост од останатите модели на конкуренцијата. Тоа е затоа што во центарот на конзолата има некои копчиња на допир, кои не даваат повратна информација преку никакви вибрации. Затоа, за да го постигнете она што го сакате ќе треба за момент да го тргнете погледот од патот. Но, имајќи ги прекинувачите во стил на пијано веднаш под него малку ја подобрува ситуацијата. Практичноста е исто така на многу добро ниво. Уште повеќе што покрај просторот пред рачката од менувачот (нов дизајн кој потсетува на Opel) има и скриен простор, што може да се користи како потпора за паметен телефон дури и во вертикална ориентација.
Немам никакви „поплаки“ ни од позицијата на возење и удобните седишта. Се чувствувате како да седите внатре, а не на врвот на автомобилот, што е навистина убаво за ваков автомобил. Сепак, на патниците со висина од над 180 сантиметри ќе им биде тешко да ја комбинираат идеалната положба за возење со читање на инструмент таблата. Во суштина, тие ќе треба да изберат дали воланот ќе крие дел од инструмент таблата или колената ќе им бидат на воланот, за да ги имаат сите индикации на i-cockpit во видното поле.
Што се однесува до просторот на задните седишта, двајца возрасни ќе седат релативно удобно во задниот дел, бидејќи димензиите останаа сосема исти (4.055 мм x 1.745 мм x 1.430 мм). Peugeot 208 не е најпространото супермини на пазарот, но просторот за колената и главата се просечни за класата. Но, ако трет патник треба да се смести или ако патниците на предните седишта се повисоки, тогаш веројатно ќе почне да станува тешко на задните седишта.
Багажниот простор е просечен за сегментот, со зафатнина од 387 литри. Исто така, треба да забележиме дека со преклопување на задните седишта не се создава рамен праг за товарење, со оглед на тоа што создадениот чекор е релативно голем. Со спуштени задни седишта, просторот на багажникот се зголемува на 1163 литри. Но сепак, на крај на денот зборуваме за мал градски автомобил кои нуди сосема коректен багажен простор за намената на автомобилот.
Во однос на понудата на погонски единици, со освежувањето Peugeot направи промени со тоа што 1.5-литарскиот дизел мотор е тргнат од понудата, а додадени се нови бензински mild-hybrid погонски единици кои се веќе познати од други модели во Stellantis групацијата. Па така, понудата започнува со 1.2-литарскиот PureTech атмосферски мотор кој испорачува 75 коњски сили, скалило погоре е истиот овој мотор но во турбо варијанта со 100 коњски сили и 6-степен мануелен менувач. На врвот се mild-hybrid верзиите кои го користат истиот мотор и може да изберете од две верзии – со 100 или 136 коњски сили. Овие стандардно се опремени со новиот 6-степен автоматски менувач.
Тест примерокот е опремен со основниот мотор, односно 1.2-литарскиот атмосферски бензинец со 75 коњски сили достапни при 5750 вртежи во минута и 118 Nm вртежен момент достапен од 2750 вртежи во минута. Силата се пренесува преку прецизен 5-степен мануелен менувач, а сето ова преведено во перформанси значи дека на 208 му се потребни 13.2 секунди од 0 до 100 км/ч, а максималната брзина изнесува 165 км/ч. Да, реалноста е дека 208 со овој мотор е наменет исклучиво за возење во градски услови каде што перформансите во такви услови се сосема задоволителни. Факт е дека за да го извлечете максимумот од моторот потребно е да го одржувате на повисоки вртежи и постојано да работите со мануелниот менувач. За некој што не му се потребни кој знае какви перформанси и што голем дел од времето ќе го поминува во градски услови, овој мотор ќе ги задоволи потребите. Во однос на потрошувачката, не можам да кажам најрелевантна бројка бидејќи возилото го превземав со 6 километри поминати, а кога возилото е ново потрошувачката е малку повисока. Па така, во градски услови на возење борд компјутерот покажа просечна потрошувача од околу 8 литри (после првите 1000 километри оваа бројка ќе се намали за околу 1 литар). На автопат, со брзина од 120 км/ч, потрошувачката изнесува 6.4 литри.
Уште од првите километри зад воланот на новиот 208, не можете а да не ја препознаете и пофалите многу добрата работа што Французите ја направија во однос на звучната изолација. Погонот на 208 при мали брзини е исклучително рафиниран, при што моторот прави малку бучава додека го работите до 2.500 вртежи во минута – или 110 км/ч на автопат. Ова подразбира многу добар квалитет на возење за категоријата. Удобно крстари и на отворен пат, а аеродинамичните звуци се појавуваат само кога ќе одлучите да се движите над дозволената граница. Но, во никој случај до досаден степен.
Воланот кој е со мал дијаметар е прилично лесен за маневрирање, нудејќи му на францускиот супермини флексибилност што ја очекувате од градски автомобил. Од друга страна, поставувањето на суспензијата (Мекферсон напред, полуцврста оска назад) до висок степен ја постигнува потребната рамнотежа помеѓу удобноста и динамичноста. Во градот совршено ги камуфлира неправилностите на површината на патот, особено во верзијата како тест примерокот со 16-инчни тркала. Со побрзо темпо му овозможува на 208 да врти слатко, со разумно потпирање и без да ве плаши со непредвидливи реакции. Чувствувате дека шасијата ве предизвикува за подинамично возење, и покрај фактот што предниот дел не е еден од најдиректните во класата. Високиот степен на тракција и суспензијата што не дозволува непотребна наклонетост се неоспорни сојузници кога избирате да се движите попргаво.
ГАЛЕРИЈА ОД ТЕСТИРАНИОТ МОДЕЛ
*Промотивната цена на тестираниот модел Peugeot 208 1.2 PureTech 75 Active изнесува 16.990 евра.
Повеќе информации за автомобилот може да најдете ТУКА или да го посетите продажниот салон на Peugeot.