ТЕСТ: Opel Corsa 1.2 Hybrid 100 e-DCS6 Edition 

Opel е еден од најстарите производители на автомобили досега. Оваа година брендот слави 125 години од почетокот на производството на автомобили во Риселсхајм. Во оваа прилика Германците презентираа неколку интересни новитети. Неодамна огромно внимание привлече премиерата на „преродениот“ модел Frontera, кој беше трансформиран во стилски урбан кросовер со можност за конфигурација со чисто електричен погон. Очекуваната втора генерација на популарниот теренец со средна големина Opel Grandland исто така стана реалност. Автомобилската компанија со логото на молња го модернизираше и комплетното портфолио на своите комерцијални модели. Фејслифт верзија на популарниот мал хечбек е исто така меѓу новитетите. Покрај освежениот дизајн, обновената Corsa може да се пофали и со уште една палета на иновации, предводени од подобрените дигитални играчки, како и нова хибридна погонска единица – а токму таков примерок пристигна на тест. 

Opel моментално во своето портфолио има вкупно шест генерации на моделот Corsa. Најновата Corsa со внатрешна наставка F дебитираше во 2019 година. Тоа беше важна пресвртница за автомобилската компанија во Риселсхајм во тоа време. Новина од тоа време беше првиот модел со гром во амблемот, кој беше создаден по целосното вградување на брендот под крилата на групацијата PSA. Покрај моторите со внатрешно согорување, CMP платформата што се користи е прилагодена и за вградување на целосно електричен погон. Во моментов, Германците можат да имаат корист од уште поголема синергија претставена од глобалниот концерн Stellantis.

Обновената верзија на малиот хечбек беше официјално претставена пред околу една година. Најпродаваниот мал автомобил на домашниот германски пазар може да се пофали, покрај визуелните промени, во согласност со најновиот дизајнерски јазик на марката, на пример, со достапноста на пософистицираните LED-Matrix Intelli-Lux светла. Внатрешноста е украсена со нови дигитални играчки со софистицирана графика. Системите за помош и опсегот на понудените погонски единици исто така претрпеа промени, а дизелот веќе го нема во понуда. 

Во последниве години, автомобилската компанија со гром во својот амблем може да се пофали со портфолио на визуелно атрактивни модели. Дизајнерската линија на сите новитети на Opel се карактеризира со неколку елаборирани детали и во исто време еден заеднички именител инспириран од богатата историја. Станува збор за предната маска со атрибут Vizor, која по фејслифтот го краси и моделот Corsa.

Редизајнираниот преден дел му дава на обновениот хечбек значително поспортски призвук. Во исто време, дизајнерскиот елемент Opel Vizor оптички ги поврзува модулите на фаровите. Покрај „маскираните“ отвори за ладење на класичната верзија со мотор со внатрешно согорување, своето место во неговиот централен дел го најде и фабричкото лого. Интересен детал е карактеристичното обликување на каросеријата, кое ефективно продолжува од модулот на предниот браник по линијата на предната хауба. Во сегментот на мали возила, новата Corsa се издвојува со својата софистицирана технологија на осветлување. Во овој контекст, основните целосно LED фарови (како на тест примерокот) можат да понудат навистина убедливи перформанси. Како дополнителна опција, новост кај овој модел се новите Intelli-Lux LED Matrix фарови кои нудат автоматско засенчување на одредени делови и секако подобри перформанси. Атрактивниот преден дел со предаторски допир е комплетиран со спортски обликуван браник со наведени странични отвори за воздух. Иако тест примерокот е во основното Edition ниво, и тука е присутен тој динамичен и спортски стил, а за оние што сакаат нешто поспортско, тука е GS верзијата. 

Дури и кога се гледа од профилот, новитетот импресионира со избалансираните пропорции. Самодовербата поврзана со зрелите возни карактеристики се евоцира овде, на пример, од тркалата лоцирани практично во аглите на каросеријата. Напротив, модулот на вториот пар врати овде може да се опише како суптилно непропорционален елемент. Тие се значително пократки во споредба со предните. Традиционален дизајнерски елемент на моделите со молња во амблемот е оригиналната слика на задниот столб на каросеријата со навестување на таканаречената линија на лебдечки покрив. Освежената Corsa добива и неколку нови бои за каросеријата, како и нови дизајни за алуминиумските бандажи. Бидејќи тест примерокот е во основното ниво, тука се добиваат 16-инчни челични бандажи со раткапни, додека во повисоките нивоа стандардно се добиваат алуминиумски бандажи со иста големина или пак со доплата може да се земете и 17-инчни тркала.

Малиот хечбек изгледа самоуверено и динамично дури и кога се гледа одзади. Масивната силуета на задниот браник што се протега до модулот на мускулестите задни крила оптички го проширува автомобилот уште повеќе. А за тоа дека станува збор за верзија со класичен мотор со внатрешно согорување потсетува и скромниот завршеток на издувниот систем во долниот дел од браникот. Динамичните емоции се прикажани и со димензионално значајниот спојлер на покривот или модифицираните задни светла со темен графички акцент. Фејслифтот со себе донесе и посигурна ознака на моделот. Името Corsa сега го исполнува централниот дел на вратата од багажникот. Патем, „маскираниот“ прекинувач за отворање на багажникот е хумористично скриен во испакнатиот модул на логото.

Моделите на Opel се постојано популарни благодарение на нивната традиционално дизајнирана внатрешност со акцент на најдобрата можна пријатност за корисниците. Обновената Corsa логично го следи споменатиот тренд. Основната архитектура на контролната табла со централниот дел ориентиран кон возачот остана практично непроменета дури и по освежувањето. Во повисоките нивоа, функционалната класика сега е комбинирана со модерни дигитални играчки.

Материјалите што се користат одговараат на обичаите на обичните сегменти. Тука не може да се очекува кој знае каков луксуз или големо ниво на меки материјали, но и покрај тоа завршната обработка и пластиката во кабината се на сосема солидно ниво за класата во која припаѓа. Во моите очи, Corsa можеби има малку претерано со елементите во добро-познатиот пијано црн финиш. Покрај отпечатоците од прсти и прашината, дадениот модул е ​​природно поподложен на несакани механички оштетувања.

Акцентот на најприфатливата функционалност овде сè уште потсетува на посебниот модул за климатизација со хардверски контроли. Сè уште ми недостасува контролата на насоката на воздухот овде за целосно совршенство. Дадената функција може да се приспособи само преку централниот екран на допир. Напротив, пофалба заслужува класичната контрола на јачината на звукот како и копчињата на централната конзола. Функцијата старт/стоп исто така може веднаш да се деактивира преку физичко копче. Апсолутна класика, дури и кај повисоките нивоа на опременост е претставена со сè пореткото стартување на автомобилот со ставање на клучот во бравата.

Уште една класика која станува сѐ поретка кај новите автомобили е класичната аналогна инструмент табла – океј, ова е само во основното ниво, кај другите верзии стандардно се добива дигитална инструмент табла со екран од 7-инчи. Можеби повеќето од вас нема да се согласат со мене, но да бидам искрен аналогните инструменти ми се допаѓаат многу повеќе отколку тоа да има еден голем екран…Едноставноста и јасната читливост кај овој тип на инструмент табла има некој свој шмек. 

Најважната новост во кабината е всушност новиот инфозабавен систем кој сега користи поголем екран од 10-инчни и целосно нов Snapdragon процесор. Овој систем сега е многу поинтуитивен, побрз и со значително подобра графика, а нуди и прилагодливи виџети на почетниот екран. Вградената навигација е резервирана само за највисокото ниво на опременост или пак со доплата и во пониските нивоа. Но сето тоа е компензирано со модерното безжично поврзување на мобилен телефон преку Apple CarPlay и Android Auto. А навигациските услуги што може да ги користите преку мобилен телефон се многу подобри и поточно од фабричката вградена навигација. 

Што се однесува до просторот на задните седишта веднаш треба да биде јасно дека ова е сепак мал градски автомобил и дека тие седишта се наменети главно за деца или пониски патници. Повисоките патници ќе бидат најмногу ограничени на овој простор со помалиот влезен отвор под кој беше потпишана веќе споменатата кратка задна врата. Исто така, просторот за нозете не е многу сјаен, но кратките релации низ градот нема да претставувват проблем.

Стандардот што се користи за багажниот простор во сегментот на мали хечбек модели, е присутен и кај освежената Corsa. Основниот транспортен капацитет има солидна зафатнина од 309 литри. Дизајнот на петтата врата со големо отворање е исто така знак за адекватно добар пристап. Повисокиот раб на товарење може да се идентификува како „стандардно“ дизајнерско решение во дадената категорија на возила. По преклопувањето на задните седишта поделени во сооднос 60/40, на располагање е максимален транспортен капацитет од 1081 литри. Отсуството на рамен под не го сметам за значителен недостаток во овој сегмент на возила.

Понудата на погонски единици ја сочинуваат веќе добро познати мотори, но со освежувањето има и неколку промени. Основата сеуште останува 1.2-литарскиот атмосферски бензинец со 75 коњски сили и 5-степен мануелен менувач, над него е 1.2 турбо бензинецот со 100 коњски сили и избор помеѓу 6-степен мануелен или 8-степен автоматски менувач. Помоќната верзија со 130 коњски сили е достапна исклучиво само со 8-степен автоматски менувач. Дизелот што претходно беше достапен исчезна од понудата, а новост е 1.2 Turbo Hybrid моторот кој е во комбинација со нов 6-степен автоматски менувач и кој е достапен во две верзии – со 100 или со 136 коњски сили. Целосно електричната Corsa е исто така во понуда и достапна е во две различни верзии. 

Тест примерокот под хаубата е опремен со новиот хибриден погон, па ајде малку подетално да го објасниме новиот погон што Opel го вгради во новата Corsa. Станува збор за 48V mild-hybrid систем, во чие срце е обновениот 1.2-литарски 3-цилиндричен бензинец. Со турбина со променлива геометрија и работа во Милер циклус се обезбедуваат подобрени перформанси. Исто така, овој мотор работи исклучиво со нов 6-степен автоматски менувач со двојна спојка. Конкретниот модел е послабата верзија која испорачува 100 коњски сили при 5500 вртежи во минута и 205 Nm вртежен момент достапен од 1750 вртежи во минута. Во менувачот е вграден модерен електричен мотор со постојан магнет со моќност од 29 коњски сили и 55 Nm вртежен момент, кој се напојува од литиум-јонска батерија со капацитет од 0,9 kWh. Батеријата е поставена под возачкото седиште, со што се обезбедува подобра распределба на тежината. Какви се перформансите? – до 100 км/ч забрзува за 9.9 секунди и постигнува максимална брзина од 190 км/ч.

Овој систем и овозможува на хибридната Corsa да вози 100% електрично во услови на мало оптоварување и до околу 30 км/ч, при што електричниот мотор одржува влечна сила со тоа што го држи бензинецот исклучен. Така се намалува и бучавата и потрошувачката. Од Opel велат дека оваа верзија во споредба со верзијата со класичниот 1.2 турбо бензинец може да заштеди речиси 1 литар бензин на 100 изминати километри- а ова можам да го потврдам дека е точно и во реални услови. За време на неколку дневното тест возење, во строго градски услови на возење забележав потрошувачка од 6 литри, бидете малку повнимателни и таа бројка многу лесно „паѓа“ и под 6 литри. На автопат, со брзина според пропишаните знаци, хибридната Corsa троши околу 7 литри. Просечната потрошувачка што ја покажа борд компјутерот во претходните 2000 километри изнесуваше 5.4 литри. Ова е навистина многу одличен резултат.

Mild-hybrid системот на Opel работи во секојдневни услови на возење токму онака како што би очекувале од ваква 48 V структура, истовремено забележувајќи дека е можеби и меѓу најдобрите од ваков вид. Во зависност од условите за возење, бензинскиот мотор и електромоторот работат комбинирано или поединечно, со цел да се постигне најмала можна потрошувачка и да се обезбедат најдобри перформанси. Во градското патување, времето на работа на бензинскиот мотор е значително намалено. Секогаш кога ќе забавите, бензинскиот мотор престанува да работи и електричниот мотор делува како генератор за полнење на батеријата на хибридниот систем. Од друга страна, секогаш кога ви треба поголема моќност, електричниот мотор му дава дополнителен поттик на бензинскиот мотор, помагајќи му да забрзува со повеќе нерви. И конечно да му понуди подобри перформанси од класичната бензинска верзија со истите коњски сили. Уште од првите километри може да се види дека хибридната Corsa има поголема моќ. И уште повеќе, дека е значително попргав при ниски вртежи, и во урбани средини и надвор од урбаните средини. Честите паузи во работата на бензинскиот мотор, потпомогнати од многу добрата звучна изолација на кабината, дополнително го подобруваат и онака многу добриот квалитет на возење. Особено во градот.

Освежената Opel Corsa има навистина возрасен „изглед“ благодарение на способното подесување на шасијата во комбинација со малата тежината според денешните стандарди. Максималната тежина на тестираната конфигурација е нешто помала од 1,2 тони. Подесувањето на суспензијата во комбинација со основните 16-инчни тркала може да се опише како одличен баланс помеѓу цврстината и удобноста. Слично суверено чувство може да се почувствува и од примерната крута структура на каросеријата при побрзо возење. И покрај ова, Corsa успева да ги филтрира вообичаените несовршености на нашата патна инфраструктура со јасност и сигурност. Поцврстата суспензија во комбинација со поедноставната конструкција на задната оска може да ве направи „нервозни“ од време на време дури и кога возите преку низа попречни нерамнини. 

Бев многу задоволен од нивото на комуникација и самодоверба зад воланот, дури и кога возев на подинамичен начин на квалитативно полоши површини со брановидни површини. Речиси картинг шасијата во комбинација со малата тежина одлично се сложува со поостри свиоци или други потехнички делови. Сметам дека и наклонетоста на телото е целосно прифатлива под дадените услови. Природното подуправување овде може да се смета за граница на забава, со оглед на перформансите на погонската единица. Имам чувство и дека шасијата на тестираниот примерок дефинитивно ќе може да се справи и со многу повисоки перформанси. Но за жал, спортска верзија од оваа генерација на Corsa нема никогаш да видиме. Недвосмислениот дизајнерски приоритет на Corsa е севкупната рационалност. Во пракса, ова исто така одговара, на пример, со подесување на пријатно цврст управувач. Ова нуди избалансиран компромис помеѓу возачки темперамент и тесно маневрирање во урбаната џунгла. Освежената Corsa не разочарува ниту во целосно адекватната звучна изолација на кабината. Со оглед на припадноста на сегментот, навистина бев задоволен од понудениот акустичен комфор дури и при поголема брзина, или возење по автопат. Во урбаната џунгла ги ценев компактните димензии во комбинација со лесното маневрирање.

ГАЛЕРИЈА ОД ТЕСТИРАНИОТ МОДЕЛ

Почетната цена на Opel Corsa 1.2 75 Edition изнесува 17.890 евра.

Цената (промотивна) на тестираниот модел Opel Corsa 1.2 Turbo Hybrid e-DCS6 Edition изнесува 23.500 евра.

Повеќе информации за автомобилот може да најдете ТУКА или да го посетите продажниот салон на Opel. 

ЗАКЛУЧОК
Новата Opel Corsa е претставник на класичниот пристап во сегментот на мали хечбек модели и по освежувањето. Денес, не само конзервативно ориентирани корисници можат многу да го ценат овој модел, а фејслифтот со себе донесе генерално поатрактивен дизајн. Предноста на новиот модел се и голем број функционално рафинирани детали, како и доста економичен mild-hybrid погон.
Еден од најинтересните модели за возење во сегментот
Практичен ентериер со не толку голема дигитализација
Одличен mild-hybrd погон во однос на економичност и перформанси
Тесни задни седишта
Малку чуден автоматски менувач
На патишта со лоша подлога комфорот е нарушен
4