ТЕСТ: Alfa Romeo Junior 1.2 Ibrida Speciale 

Легендарната Alfa Romeo, како и сите други производители на автомобили, мора да одговори на актуелните трендови. Тие се првенствено во европската област под знакот на постојан законодавен притисок за намалување на емисиите. Убаво е што за Италијанците историската ДНК со ориентација кон стил и емоции во духот на Cuore Sportivo останува јасен приоритет. Јасен потсетник на исклучителната историја беше само неодамнешното претставување на реинкарнираниот и во исто време многу ексклузивен суперавтомобил 33 Stradale. Како дел од напредната моделска офанзива, можеме да се радуваме на новата генерација на теренецот Stelvio, по која ќе следи и новата Giulia. Иконскиот производител, исто така, природно може да има корист од потенцијалот на групацијата Stellantis. Овој факт во пракса е претставен со сосема нова порта претставена со емотивно дотеран мал SUV со ознака Junior. И покрај употребата на веќе позната техничка основа, Alfa Romeo посвети големо значење на автентичното подесување на возните карактеристики.

За повеќе од 114 години постоење, Alfa Romeo му подари на светот голем број исклучителни автомобили. Пред доаѓањето на најмалиот тестиран SUV, релативно новиот и компактен модел Tonale исто така ја претставуваше портата кон овој свет. Новината претставена со пропорционално помал брат или сестра значи и враќање на брендот во Б-сегментот. Во овој контекст, Junior може безбедно да се опише како концептуален наследник на малиот хечбек MiTo, чие производство заврши во 2018 година.

Именувањето на сосема новиот модел Junior, исто така, носи контроверзии. Alfa Romeo првично го промовираше својот најмал SUV под името Milano, градот во кој беше основан производителот на автомобили. Сепак, географската одредница која се однесува на вториот по големина град во земјата парадоксално седна на стомак на неколку политички лидери. Уловот беше дека тестираниот примерок, единствениот во сегашното портфолио на производителот на автомобили, има неиталијански пасош. Инаку, неговото производство се одвива во фабриката на Stellantis во Полска. Сè уште важечкиот италијански закон во овој поглед дефакто ја забранува употребата на првично наменетата ознака. Производителот на автомобили на крајот капитулираше пред политичкиот притисок и оригиналниот модел Milano стана Junior. Патем, користеното име има многу силен белег во историјата на брендот. Стилските купеа со 2 врати веќе ја носеа идентичната ознака во 1960-тите и 1970-тите.

Новата и стилска порта кон светот на Alfa Romeo ја користи софистицираната „групна“ платформа CMP (STLA Small). Покрај верзиите со внатрешно согорување, користената основа е прилагодена и за инсталирање на целосно електричен погон. Во споредба со неговите технички поврзани браќа и сестри од Stellantis, новиот Junior посвети особено внимание на целосно автентично подесување на возните карактеристики. Инаку, Junior е и првиот сериски модел на марката достапен со чисто електричен погон.

Конкурентната предност на новиот Junior е несомнено неговиот имагинативен дизајн. Alfa Romeo му даде смела мешавина од елегантни линии и остри облини. На прв поглед, автентичниот стил не наликува на ниту еден од неговите хиерархиски повисоки браќа и сестри. Сепак, брендот природно ја почитува својата историска симболика овде. Визуелниот интерес на тестираниот примерок е целосното отсуство на етикета која на незаинтересирана личност би му го открила името на автомобилот.

На предниот дел природно доминира типичната силуета на Alfa Romeo на решетката во облик на штит позната како Scudetto. Иновацијата во овој случај е неговата малку помала проекција во долната линија на браникот. Ова решение овозможува и класично централно монтирање на регистарската таблица. Во минатото, традиционалната странична положба на „марката“ не им се допадна на европските претставници во однос на потенцијално поголем безбедносен ризик во случај на судир со пешак. Junior може да се пофали со две дизајнерски верзии на решетката. Додека мотивот Leggenda е резервиран за истоимената верзија на основната опрема, тестираниот примерок во верзијата Speciale веќе е украсен со модерен стил со елементи на фабричкото лого и ознаката Progresso. Оптички карактеристичните линии, исто така, ги украсуваат фаровите со ефективен потпис. Целосната LED технологија, веќе присутна како стандард, има убедлива светлина во оваа категорија на возила. Тестираната конфигурација беше дополнително подобрена со опционалните Matrix фарови. Спортскиот акцент на предниот дел е комплетиран со емотивно дотеран браник со убави отвори за ладење во комбинација со остро исечена долна линија.

Новиот Junior нуди автентично дизајнерско искуство и кога се гледа од страна. Овој простор е овековечен со атрактивна комбинација на раздвижен допир со впечатлив груб акцент. На соодветната SUV оптичка робусност првенствено потсетува заштитната пластична обвивка која ги украсува не само праговите, туку и рабовите на мускулестите браници. Динамичкиот потенцијал е зајакнат со постепено стеснувачката линија на страничното застаклување со оптичко навестување на линијата на покривот што опаѓа. Меѓу убавите детали, вреди да се спомене автентичниот дизајн на крајниот столб збогатен со мотивот на змија изваден од логото на фабриката. Alfa Romeo историски има богато искуство со таканаречените скриени рачки на вториот пар врати. Тестираниот примерок, исто така, привлекува значително внимание благодарение на атрактивната „Brera“ црвена металик боја. Дизајнерското искуство е комплетирано со импресивни 18-инчни алуминиумски тркала со традиционалниот кружен мотив на производителот.

Остро исечените задни делови со изразен раб се сосема јасно инспирирани од оригиналното купе Junior Z. Идентичниот модел потсетува на ефективниот фонт на централно поставениот натпис Alfa Romeo. Релативно тесните задни светла со софистициран LED потпис се визуелен дел од црната линија, што дополнително ја нагласува гореспоменатата остра линија. Визуелниот темперамент го комплетира пропорционално изразениот спојлер на покривот. Задната врата има цврста силуета, која непречено е поврзана со робустен пластичен браник со декоративна црвена линија на дното. За хибридната верзија со мотор со внатрешно согорување, значајни се и пар вистински функционални издувни завршетоци.

Најмалиот член на семејството Alfa Romeo успеа да одржи адекватно автентична атмосфера во внатрешноста и покрај синергијата на концернот Stellantis. Типичен елемент на CMP платформата се релативно масивните прагови, со за жал нецелосно преклопување од самата структура на вратата. Емотивно подесената архитектура на контролната табла ги комбинира модерните дигитални играчки со уште пријатен број класични контролни модули.

Спортската нота на Alfa Romeo е присутна со пропорционално одличниот мултифункционален волан со спортски тенки краци и логично распоредени контролни копчиња. Многу убав дизајнерски детал е и препознатливиот „chapel“ кој се состои од пар оптички карактеристични цевки. Ова емотивно решение веќе се граничи со целосно дигиталната инструмент табла. Модерната атмосфера е подобрена со ефективно вградување на амбиентално осветлување кое се прилагодува во боја. Страничните отвори за вентилација со кружен облик може да се опишат како изразито врвен детал надополнет со ефект на осветлување.

Познатите ергономски решенија инспирирани од другите модели на Stellantis овде се претставени со функционално пријатен посебен модул за климатизација, дизајнот на внатрешните панели на предните врати или автоматскиот менувач. Во овој контекст, можеби најразочарувачкото нешто е тоа што Junior не доби поавтентичен контролер за избор на DNA режимите на возење. Широкиот мозаик од употребени материјали користи концептуално поедноставна пластика, но и неколку површини со полуксузен допир.

Alfa Romeo исто така во голема мера ги приспособи графичките распореди на таблата со инструменти. Нивниот приоритет во сите околности е повеќе или помалку изразена симулација на класични прикази, кои се менуваат во зависност од избраниот режим на возење. Централниот дел што може да се конфигурира нуди неколку варијации на вградениот компјутер, вклучувајќи ја и работата на системите за помош, преглед на хибридната функционалност или приказ на базата на мапата. 

Емотивниот набој овде е јасно предизвикан од централниот дел на контролната табла со релативно силна ориентација кон возачот. Модерниот вграден инфозабавен систем Alfa Connect импресионира со својата убава и детална графика, како и со брзите одговори на командите на допир. Се разбира, постои практично неограничен опсег на прилагодување или распоред на почетните екрани. Вградената навигација е достапна стандардно од второто ниво на опрема Speciale. Неговата алтернатива е модерното мобилно поврзување кое работи дури и без директна кабелска врска. Корисна алатка не само во градот е реалната остра слика на камерата за рикверц. Кога возилото се движи наназад, околината на камерата има и функција постепено да снима дијаграм на околината на возилото.

Новиот Junior не импресионира со просторот во вториот ред на седишта, но со оглед на категоријата во која припаѓа и не разочарува. При поставување на детско седишто, малку потесниот влез на отворот и не толку дарежливиот агол на отворање на вратите може да се смета како мал недостаток. Во задниот дел на кабината, пар возрасни патници со стандардна висина, исто така, можат релативно удобно да патуваат. Со оглед на имиџот и стилската ориентација на брендот Alfa Romeo, сметам дека отсуството на прегради за складирање во вратите, недостатокот на посебни отвори за вентилација и присуството на само еден USB приклучок се посуштински недостаток во просторот за патниците одзади.

Junior, од друга страна, изненадува со великодушно големиот багажен простор со основен капацитет од солидни 415 литри. Од практична гледна точка, ја фалам не само примерната симетрична форма на товарниот простор, туку и прифатливата висина на работ на товарење. Корисен детал е облогата на страничниот ѕид која се состои од поиздржлив материјал кој не е толку подложен на несакани механички оштетувања. Вкупниот потенцијал за употребливост се комплетира со присуство на куки за торби или среден под. По преклопувањето на задните седишта, поделени во сооднос 60/40, на располагање е речиси комплетно рамен простор, благодарение на паметно дизајнираниот меѓупод. Максималниот транспортен капацитет тогаш достигнува 1280 литри.

Junior е достапен со два различни погонски единици. Основната е Ibrida верзијата која користи 1.2-литарски бензинец спарен со мала батерија и во овој случај, вкупната моќност е подесена на 136 коњски сили. Верзиите со чисто електричен погон и со ознака Elettrica користат батерија со капацитет од 54 kWh. Основната варијанта нуди моќност од 154 коњски сили. Врвот на целата моделска палета традиционално е верзијата Veloce, која е украсена со диференцијал Torsen со зголемена адхезија и во исто време респектабилна моќност од 280 коњски сили.

Тестираниот модел е верзијата Ibrida – употребениот погон се состои од нов и структурно напреден благ-хибрид со комерцијална ознака 1.2 T Hybrid, што е комплетна новина за брендот Alfa Romeo. Се заснова на добро познатиот 1.2-литарски 3-цилиндричен бензински мотор, на кој му помага дополнителен електромотор со моќност од 29 коњски сили. Донекаде е изненадувачки што и Junior Ibrida има непроменета моќност од 136 коњски сили и 230 Nm вртежен момент. На хартија, овој параметар, кој не е баш блескав, во секојдневниот живот, во комбинација со релативно лесен мал кросовер, е гаранција за целосно прифатлива динамика на возење. Во исто време, дополнителен електричен допинг се чувствува првенствено при градски брзини или при брзи стартови од место во комбинација со брзи реакции на педалата за гас. Погонската единица веќе е делумно без здив при поголеми брзини, што се манифестира во сè уште доволни, но веќе не експлицитно блескави и флексибилни забрзувања.

Дизајнерска карактеристика на тестираниот мотор е релативно забележливата регенерација. Тој автоматски интервенира практично секогаш кога ќе се отпушти педалата за гас. Во исто време, оваа функционалност не може да се исклучи или да се постави лично. И покрај ова, регенеративното забавување не изгледа особено „вознемирувачко“ во секојдневниот живот. Во однос на подесувањето на погонската единица, хибридниот Junior заслужува и пофалба за прецизното и пред се „мазно“ работење на 6-брзинскиот автоматски менувач со двојна спојка. Потрошувачката на гориво на Alfa Romeo Junior Ibrida може да се опише и како пријатно изненадување. Секако, во зависност од начинот на возење и условите, во град просечната потрошувачка се движи околу 6.5 до 7 литри. Просекот на автопат со возење според пропишаната брзина е исто така со пријатна вредност од околу 6 литри. 

Покрај непогрешливиот визуелен фактор, новиот Junior може да импресионира и во дисциплината на возни карактеристики. Дизајнерите на италијанскиот производител на автомобили, чие моделско портфолио е традиционално ориентирано кон максимални возбудливи емоции, повторно завршија навистина прецизна работа. Структурната основа на тестираниот примерок со „само“ едноставна торзиона оска на задниот дел доби целосно автентично подесување на суспензијата и управувањето. Карактеристиките на амортизерите на тестираниот примерок се, како што се очекуваше, поцврсти отколку целосно удобни. Сепак, Junior Ibrida може јасно да ги филтрира вообичаените несовршености на нашата патна инфраструктура. Како приоритет во урбаната џунгла, морам да ја пофалам соодветната стабилност на задниот дел во контекст на поагилни премини над низа попречни неправилности. И покрај концептот на SUV, новитетот на 18-инчните тркала не е многу добар во однос на удобноста што се нуди при преминување на погруби неправилности. 

Чувството за добро подесена шасија целосно се манифестира при возење по кривулести патишта, кога портата кон светот на Alfa Romeo може да пренесе неочекуван дел од повратните информации од патот до возачот. Во идентични услови, ја ценев прецизната вкочанетост на телото. За време на динамичните возења низ долги, тесни свиоци, Junior може неочекувано прецизно да ја задржи посакуваната патека. Природното подуправување обично се појавуваше малку подоцна во идентични средини отколку што потсвесно очекував. На потехничките патни делници, предноста со суптилните навалувања на каросеријата настрана, сè уште е релативно малата тежина, која е под 1,4 тони.

За пофалба е и лесното ракување со воланот, на пример, при маневрирање во тесни урбани области. Во идентична средина, морам да му оддадам признание на Junior и за неговата севкупна агилност. Тестираниот примерок јасно се издвојува над другите негови концептуални браќа и сестри во дисциплината на неочекувано зрела звучна изолација на патничкиот простор. Бев задоволен од акустичната удобност во кабината дури и при поголеми брзини на автопат, секако според стандардите на сегментот на малите теренци. Вистинската ДНК на марката Alfa Romeo е комплетирана со примерното подесување на системот за сопирање. И покрај присуството на функцијата за регенерација, дизајнерите сепак успеале да ја задржат можноста за чувствително и природно дозирање на ефектот на сопирање. Најголемиот „ограничувач“ на спортското искуство е сепак рационалниот благ хибриден погон. Шасијата на тестираниот примерок е всушност прилагодена на многу поголема моќност отколку што може да понуди најприфатливата  верзија на Junior.


ГАЛЕРИЈА ОД ТЕСТИРАНИОТ МОДЕЛ


Почетната цена на Alfa Romeo Junior 1.2 136 eDCT Ibrida изнесува 29.500 евра.
Цената на тестираниот модел Alfa Romeo Junior 1.2 136 eDCT Ibrida Speciale изнесува 36.400 евра.


Повеќе информации за автомобилот може да најдете ТУКА или да го посетите продажниот салон на Alfa Romeo. 

ЗАКЛУЧОК
Целосно новиот Alfa Romeo Junior е портата кон светот на овој иконски производител на автомобили. И покрај заедничката техничка основа, Италијанците успеаја да создадат автентично подесување на возните карактеристики. Оригиналниот дизајн се вклопува и во сложениот мозаик на сликата и емоциите. Основата во однос на перформансите, но сепак адекватно енергичната Ibrida верзија ќе воодушеви со својата пријатна разновидност.
Задржана е познатата ДНК на брендот
Атрактивен и привлечен надворешен дизајн
Возачка позиција и ергономија во кабината
Просечен простор на задните седишта
Некои делови во кабината се обвиени во поцврста пластика
Штета што нема (барем) малку помоќна верзија со мотор со внатрешно согорување
4