ТЕСТ: Fiat 600 1.2 Hybrid 136 e-DCT

Fiat 600 не е нова студија за италијанскиот бренд. Првпат беше претставен во 1955 година од компанијата од Торино и за многу кратко време еволуираше во еден од најпознатите иконски автомобили на своето време. Производството на Fiat 600 беше дел од стратегијата на италијанскиот бренд за заживување на домашната економија која беше уништена по Втората светска војна. Во 1950-тите и 1960-тите, Fiat 600 одигра важна улога во ширењето на моторизацијата во Европа и стана особено популарен поради неговата ниска цена и ниските трошоци за одржување. И во суштина токму овој модел го отвора патот за Fiat за масовно производство на достапни автомобили во и надвор од Италија.

Но, времињата се менуваат, се менува автомобилската индустрија. А Fiat е мајстор за лансирање на автомобили, поврзувајќи ги со успешни модели од минатото. Овој пат тоа го прави со модерен B-SUV модел кој сака да биде природно продолжение на успешниот 500X.

Новиот Fiat 600 ја зема својата дизајнерска инспирација од успешниот електричен 500, но дополнително е надополнет со интересни елементи. Го зедов клучот од портокаловиот Fiat 600 и тој секогаш ме поздравува со малку застрашувачки изглед. Очите стеснети, носот горе, како да сака да каже дека не припаѓа меѓу другите автомобили со кои ја дели платформата и голем дел од технологијата – а тука зборуваме за Jeep Avenger, Alfa Romeo Junior, Peugeot 2008…

Изгледот на новиот 600 е несомнено модерен и привлечен, во обид да се поврзе славното минато со ветувачката сегашност и иднина на брендот. Не се крие блискиот однос со моделот 500, следејќи ги линиите и дизајнерската филозофија на автомобил кој и денес бранува на пазарот.

Така, „насмеаната“ решетка со разгорените, тркалезни LED светла остануваат, давајќи лице кое може добро да ве расположи. Сепак, генерално, предниот дел во споредба со оној на помалиот електричен 500 изгледа поимпозантно и помускулесто, со големото лого „600“ кое доминира во центарот. Како и двете испакнати линии на хаубата. Давајќи илузија дека 600 е поголем отколку што всушност е. Со црната пластика околу телото со логото „600“ што го нагласува неговиот поавантуристички карактер.

Неговите линии и облини се врвни во префинетост и елеганција, комбинирајќи чисти површини со дискретно разгорени браници. Урамнотежениот и веднаш препознатлив дизајн продолжува на задниот дел, со прекрасните естетски светла и црниот спојлер на крајот на покривот. Може да се каже дека 600 изгледа како едно од најубавите и најсовремените пристигнувања во многу популарниот B-SUV сегмент.

И ова не е ништо помалку од значајна заслуга за Fiat 600 Hybrid, бидејќи B-SUV сегментот е домаќин не само на многу, туку и на стилски модели во целост. Сепак, 600 успева да се истакне, веднаш препознатлив, без непотребни прекумерни дизајнерски елементи. Одржување на италијанскиот темперамент кој ги карактеризира сите модели на брендот од Торино. Ова е автомобил кој е дизајниран не само да го израдува возачот туку и оние кои го гледаат на патот.

Пред да продолжам со внатрешноста на 600 Hybrid, да напоменам дека на располагање ја имав основната верзија на моделот. Која, иако основна, е се освен спартанска! Значи, имаме работа со минималистичка внатрешна средина која нуди целосно надградено искуство за возачот и патниците. Комбинирање на носталгичното расположение со модерната естетика. Воланот со два краци доаѓа директно од електричниот 500. Како и 7-инчната дигитална инструмент табла преку која возачот има пристап до низа корисни информации, како што е работата на хибридниот систем.

Во центарот се наоѓа екранот на допир од 10,25-инчи кој го интегрира инфозабавниот систем Uconnect со безжично поврзување на Apple Carplay и Android Auto. Одговорот е брз, а графиката е јасна и лесна за читање. Генерално, начинот на кој функционира екранот е идентичен со оној на Jeep Avenger. И мислам дека тоа е добра работа, бидејќи неговата функционалност наликува на онаа на паметен телефон. И климатизацијата можеби е интегрирана во екранот, но панелот со физички прекинувачи во значителна мера го поедноставува неговото работење.

Сепак, не е сè совршено кога станува збор за неговата ергономија. Горниот панел, кој го вклучува и копчето што ви овозможува да ги деактивирате наметливите електронски помагала, е поставен во вдлабнатина под централниот екран, едвај видлив ноќе. Друга работа што мене лично не ми се допаѓа и која мислам дека не е најпрактичното решение е контролата на автоматскиот менувач. Наместо класична рачка, во долниот дел на централната конзола се поставени P R N D копчиња кои понекогаш не функционираат „од прва“, а и треба одредено време за да се навикнете на ваквата работа на менувачот.

Практичноста од друга страна е на добро ниво, а италијанскиот бренд објави дека има 15 литри простор за складирање на ситници. Покрај двата држачи за чаши, под екранот има мала полица, која го претставува Торино, исто како и кај 500. Сепак, уште попрактична е длабоката преграда во основата на конзолата, каде што ќе најдете две USB порти: еден A и еден C, како и безжичен полнач за мобилен телефон. Со исклучок на тапацирот од ткаенина на вратите, каде што се допира раката, кабината на 600 Hybrid е целосно покриена со тврда пластика. Така се намалува чувството на опиплив квалитет. Сепак, тие се врзани и внимателно склопени, составувајќи севкупна квалитетна и пријатна внатрешна декорација.

Просторот за патниците е пријатно изненадување. Особено ако се земе предвид дека се работи за автомобил долг 4,17 метри, но со 24 сантиметри подолго меѓуоскино растојание од 500. Значи, четворица возрасни ќе патуваат во FIAT 600 без никакви компромиси. Но имам мала замерка на позицијата на самите седишта, долниот дел е нијанса пократок од очекуваното и делот за грб е речиси под прав агол што значи дека седењето е многу исправено. 

Багажникот на 600 Hybrid има капацитет од 385 литри и е во просечна категорија, но со соодветен акцент на практичноста. Со спуштени задни седишта капацитетот расте на 1200 литри. Со двојниот под и целосно експлоатибилната форма, ветува дека ќе ги задоволи потребите на модерното семејство.

Новиот Fiat 600 беше „роден“ како целосно електричен модел и после тоа беше надополнет со хибридна верзија за да ја прошири својата комерцијална база. Во срцето на 600 Hybrid, Fiat ги смести добро познатите, ефикасни и еден од водечките благи хибридни системи од тој вид што неодамна ги видовме во неколку модели од Stellantis групацијата. Така, под хаубата го имаме новиот 1.2-литарски 3-цилиндричен PureTech бензински мотор со турбо со променлива геометрија и работа на термодинамичкиот Милер циклус за уште подобри перформанси. Конкретниот примерок испорачува 136 коњски сили и 230 Nm вртежен момент. Овој хибриден погон е поврзан со 6-степен e-DCT електричен автоматски менувач со двојна спојка кој интегрира електричен мотор со моќност од 29 коњски сили и 55 Nm вртежен момент. Преведено во перформанси „на хартија“ тоа значи дека на 600 му се потребни 8.5 секунди за да постигне брзина од 100 км/ч, додека максималната брзина изнесува рамно 200 км/ч.

Како и во случајот со другите MHEV погони од групацијата, се напојува со мала 48-волтна литиум-јонска батерија со капацитет од 0,9 kWh (0,49 kWh корисни). Што ви дава можност за 100% електрично движење при маневрирање и со многу мала брзина. До 30 км/ч вели Fiat. Во пракса, благиот хибриден систем на FIAT 600 Hybrid работи многу подобро отколку што би очекувале од едноставен благ хибрид. Штом тргнете од место, бензинскиот мотор систематски се буди. Свирежите што беа познати од првите MHEV погони на групацијата се значително намалени. Но грчењето и сецкањето при мали брзини во градот е сеуште присутно. Понатаму, регенеративното сопирање понекогаш е многу интензивно кога ќе ја пуштите педалата за гас и во секој случај поинтензивно отколку кај другите благи хибриди во категоријата – и она шти ми е малку чудно е тоа што не постои опција за да се исклучи регенеративното сопирање… Што се однесува до педалата на сопирачките, таа има сунѓересто чувство и не обезбедува пропорционален однос на сопирањето. Во овој момент, вреди да се напомене дека 600 Hybrid доаѓа од основната верзија со диск сопирачки напред и назад. Во време кога некои од неговите конкуренти се опремени со барабан сопирачки одзади.

Возачката позиција не потсетува на кренат автомобил, седењето е релативни ниско, но прегледноста кон сите страни е одлична. Што се однесува до перформансите, првото чувство што го добивате е дека автомобилот е многу поагилен отколку што ветуваат фабричките бројки. Со оглед на тоа што моторот е „нестрплив“ од ниско ниво кога ќе ја притиснете десната педала до подот. Што исто така се должи на дополнителното засилување што го добива од електричниот мотор. Оттука, моќта се шири линеарно и со помошта на автоматскиот менувач кој нуди агилни промени на степени забрзувањето што го добивате е многу подобро од она што го очекувате од теренец со моќност од 136 коњски сили.

Во однос на потрошувачката, за време на тестот патниот компјутер покажа просечна потрошувачка од околу 6.5 литри – во строго градски услови на возење. На автопат доколку се движите според пропишаната брзина потрошувачката ќе биде во рангот од 5.5 до 6.5 литри. 

Fiat 600 Hybrid е удобен и пријателски автомобил за секојдневниот живот. Во оваа насока се прилагодени и лесниот волан и суспензијата. Сепак ова не е магичен тепих, бидејќи при мали брзини во градот, полуцврстата задна оска понагласено ќе реагира на попречните неправилности. Меѓутоа, како што се зголемува брзината, неговото амортизирање станува многу подобро. А со помош на 16-инчните тркала, комфорот во кој уживаат патниците е многу добар. Тука би ја пофалил и добрата звучна изолација која игра своја улога. Бучавата што поминува во кабината е минимална, особено во градот. На автопат, пак, аеродинамични звуци ќе допираат до кабината од 130 км/ч па нагоре.

Ако одлучите да се движите побрзо на приградска рута, 600 покажува малку помлитав карактер и не е до толку директен и ефикасен во вакви случаеви. Навалувањето во свиоци е поинтензивно, при што маргината на тракција останува висока, а реакциите остануваат пријателски додека се приближувате до границата. Сепак, и 600 има веќе познати карактеристики на управување како и голем дел од моделите од групацијата, а тоа значи многу потпомогнато управување при поголеми брзини, до тој степен што не го чувствувате нивото на зафат и неговите промени. Од друга страна, 600 не се продава како спортски автомобил, туку како семеен B-SUV кој со 19,9 сантиметри растојание од подлогата удобно ќе ги покрие сите дневни „екскурзии“.

600 Hybrid не е автомобил што ќе ве инспирира и ќе ве натера да возите побрзо и подинамично, но дури и кога возачот ќе наметне такво темпо, тој ќе го следи без двоумење. Менувачот (има и лопатки зад воланот) ќе ја избере вистинската брзина во вистинско време, при што убедливото забрзување го обезбедува неопходното чувство на сигурност што ви е потребно кога сакате да претекнете.


ГАЛЕРИЈА ОД ТЕСТИРАНИОТ МОДЕЛ

Почетната цена за Fiat 600 1.2 Hybrid e-DCT 100 изнесува 21.500 евра.

Цената на тестираниот модел Fiat 600 1.2 Hybrid e-DCT 136 изнесува 23.700. 

Повеќе информации за автомобилот може да најдете ТУКА или да го посетите продажниот салон на Fiat. 

ЗАКЛУЧОК
Новиот Fiat 600 Hybrid е интересен и уникатен модел во својот сегмент. Тој е компактен, просторен и економичен - односно сѐ што бара еден купувач на B-SUV модел. 600 е автомобил кој ќе ги израдува не само оние што го гледаат, туку и оние што го возат.
Reader Rating2 Votes
Одличен дизајн кој комбинира спој на минатот и сегашноста
Економичен хибриден погон со солидни перформанси
Добра цена во однос на конкурентите
Не толку комфорни задни седишта
Стандардната верзија е опремена со раткапни
Некои делови од кабината се обложени со потврди материјали
4