Постепената трансформација на автомобилската индустрија во чисто електричен погон е многу популарна тема во последнава година. Од гледна точка на интересот на целото општество, значително ги надминува границите на традиционалните ентузијасти на автомобили. Во врска со преминот кон приоритетен електричен погон, автомобилските компании станаа патници кои мора да ги следат утврдените законски правила. Новиот Jeep Avenger е автомобил кој првенствено беше претставен како целосно електричен модел, но кратко потоа беше претставена и верзија со класичен бензински мотор, а денес ќе зборуваме токму за таков Avenger.
Иднината на автомобилите е целосно електрична, сакале ние да прифатиме или не. Но, исто така има многу пазари (како нашиот) што сеуште не се целосно спремни за транзицијата кон електрични автомобили. Новиот Jeep Avenger е само еден од многуте примери кои првенствено се појавија на пазарот само со електричен погон, а кратко потоа се појави и класична верзија со мотор со внатрешно согорување. Новиот Avenger има американско потекло, француска технологија и италијански стил – сето ова заедно создава еден модерен и интересен продукт.
До неодамна, влезната порта во светот на брендот Jeep беше покриена со препознатливиот Jeep Renegade. Овој модел беше претставен во 2014 година и нудеше баланс меѓу сегментот на мали и компактни SUV модели по димензии. Во овој контекст, беше само прашање на време кога американската offroad легенда целосно ќе влезе во Б-SUV сегментот. Jeep ја искористи оваа можност на крајот на 2022 година со претставувањето на новиот Avenger – модел кој сега е влезот во брендот Jeep.
Атрактивниот дизајн е едно од најголемите конкурентни оружја на тестираниот модел. Убаво е што Avenger, дури и со своите мали димензии, на прв поглед може да ја евоцира оптичката издржливост што е типична карактеристика на оваа американска автомобилска компанија. Во исто време, целосно новиот „Avenger“ постигнува значителен дел од автентичноста. Со неговите димензионално поголеми браќа и сестри е поврзан со елементи, или решенија типични за брендот Jeep, кои дополнително се надополнети со голем број креативни детали.
Визуелната доминанта на генерално робусниот преден дел, со речиси вертикална фронтална силуета и аголен допир, е типичната изведба на маската од Jeep. Традиционално се состои од седум правоаголни сегменти. Силуетата на маската оптички ја следат предните LED фарови, кои се со релативно големи димензии и во исто време се добро заштитени во каросеријата. Фаровите нудат доста задоволителни перформанси навечер, но тука отсуствува функција за „засенчување“ на светлата кон другите автомобили од спротивна страна. Интересно се интегрирани и светлата за магла, а овој елемент е исто така многу добро заштитен од потенцијални мали урбани судири во робусниот модул на браникот со карактеристична линија на заштитна обвивка.
Идентичниот дизајнерски мотив ефикасно ги разликува другите делови од телото, вклучувајќи ги и алуминиумските тркала. Кога се гледа од профилот, новиот Jeep Avenger импресионира со тркалата лоцирани практично во аглите на каросеријата. Покрај возните карактеристики, ова решение значително го подобрува теренскиот потенцијал во форма на многу добри агли на пристап. Визуелните оптички мускули на страничната линија се уште повеќе нагласени со подигнатите браници или повторно со истакнатата линија на заштитната црна пластика. Покрај праговите, издржливата пластика ги штити и рабовите на браниците. Маскираните рачки на задните врати или целокупното рендерирање на крајниот столб на каросеријата со ефект на таканаречениот „лебдечки“ покрив. Тестираниот примерок е и во една од најубавите достапни бои – „Azzurro Lake“, која одлично му прилега на Avenger. За дополнување на целосната слика, тука се 18-инчните алуминиумски бандажи.
Визуелниот отпор во комбинација со аголни линии доминира и во задниот дел на малиот SUV модел. Дизајнерскиот белег на овој простор може да се идентификуваат задните LED светла со атрактивен светлосен потпис и несекојдневна форма. Во исто време, на внимателното око нема да му недостасува фактот дека мотивот на иконската маска на Jeep е исто така ефикасно вграден директно во модулот на задните светла. Задниот браник повторно се карактеризира со значајна заштитна пластика, а за пофалба е и вистинскиот хромиран завршеток од издувот. Интересно е тоа што Jeep користи таканаречен калап полимер за пластичните елементи, кој реално е поотпорен на несакани гребнатинки поврзани со помали судири.
Кабината на новиот Avenger може да импресионира со сличен креативен пристап кон надворешноста. Малиот теренец на Jeep постигнува резултати со модерна и соодветно пространа кабина во границите на дадениот сегмент. Технолошките решенија што се користат овде веќе значително ја користат синергијата на концернот Stellantis. Оригиналната атмосфера на контролната табла со првенствено функционална хоризонтална архитектура е украсена со хумористичкото вградување на фабричкото лого во страничниот модул во областа на отворите за вентилација. Во исто време, успешната оптичка игра прецизно ја маскира обилната употреба во дадената класа на вообичаени и на тој начин поедноставни или поиздржливи пластични модули.
Ергономскиот распоред на најмалиот член на семејството Jeep се потпира на модерни дигитални играчки, кои исто така се надополнети со соодветен број класични копчиња. Модерната атмосфера дополнително може да биде украсена со ефективно амбиентално позадинско осветлување, но за жал тестираниот примерок ја немаше оваа опција.
Возачот има на располагање целосно дигитална инструмент табла со убава и суптилна графика. Достапните распореди на екранот се откажаа од секаква симулација на класични мерачи. Сепак, најважните податоци се трајно достапни на јасен правоаголен дијаграм. Централниот дел од екранот со инструменти може да се приспособи, вклучувајќи прикажување на мапата од навигацијата, работата на системите за помош или дури и со избирање на вашите претпочитани податоци.
Современата графичка средина користи и централен екран на допир со најновата верзија на UConnect интерфејсот. Овој централен екран има големина од 10.25-инчи. Во споредба со концептуално постарите модели на Jeep, системот, покрај убавата и детална графика, се карактеризира и со многу брзи реакции на командите на допир. Меѓу достапните апликации, покрај вградената навигација, има и посебен таб со поставките за климатизација, или греење на седиштата. А тука е и безжичното поврзување преку Apple CarPlay и Android Auto.
Покрај интерфејсот на допир, климата може да се контролира и класично, т.е. преку јасна лента со копчиња сместена едно ниво подолу. Мозаикот на класичните копчиња е комплетиран со кратенки до најважните функции на инфозабавниот систем или контролниот модул за возење на возилото. Силната страна на новиот Jeep Avenger е неговата практична ориентација. Предниот дел од кабината е буквално преполн со простори за складирање. Класиците во вид на папки во предните врати и кутија пред патникот овде се надополнети со држачите за пијалоци и кутија во потпирачот за рака. Во просторот пред менувачот има и индуктивна подлога за полнење на паметен телефон и USB приклучоци. Друга интересна и многу кул работа кај новиот Avenger е звукот кога ќе уклучите трепкачи – не е класичен како кај сите други автомобили, туку е во форма на некаков хип-хоп бит. Истото важи и за звучната сигнализација доколку немате ставено безбедносен појас.
Концептуалната филозофија на малите SUV модели ја усвои и новиот Jeep Avenger во вториот ред на седишта. Просторот што се нуди во овој случај не навредува, но во исто време сигурно не инспирира. Покрај деца, тука удобно може да се превезат и двајца возрасни патници со просечна висина. Просторот кој е достапен за нозете и главата е сосема доволен. Отсуството на кутии за складирање во задните врати исто така претставува одреден компромис овде, а нема ни централен наслон за рака. Сепак, задните патници ќе го ценат присуството на USB приклучок.
Од друга страна, багажниот простор со основен капацитет од 380 литри може да се опише како сосема доволен во новиот Jeep Aveger. Во овој контекст, неговата пријатно симетрична форма ќе ве задоволи повеќе од параметарот на „суви“ броеви. Целокупната практичност е подобрена со куки за торби, како и присуство на прилагодлив среден под. Доколку ви е потребен поголем простор за складирање на поголеми работи, со спуштени задни седишта Avenger нуди капацитет од 1275 литри.
Во моментов, Jeep Avenger е достапен со три различни погонски единици – целосно електрична верзија, класичен бензинец со 1.2-литарски турбо мотор со 100 коњски сили и e-Hybrid верзија која го користи истиот 1.2-литарски мотор кој е спарен со 48-волтна литиум-јонска батерија и иновативен 6-степен автоматски менувач со двојна спојка. Во понудата наскоро ќе се придружи и 4xe верзија која ќе има погон на сите четири тркала.
Тестираниот примерок е верзијата со класичен 1.2-литарски GSE трицилиндарски бензинец кој испорачува 100 коњски сили при 5500 вртежи во минута и 205 Nm вртежен момент достапен од 1750 вртежи во минута. Силата се пренесува кон предните тркала преку убав и прецизен 6-степен мануелен менувач. Преведено во перформанси, оваа верзија на Avenger до 100 км/ч забрзува за 10.6 секунди и постигнува максимална брзина од 184 км/ч. Овој мотор ми е добро познат бидејќи се вградува во неколку различни автомобили од групацијата Stellantis, а голем дел од нив веќе ги имам тестирано. Перформансите реално се сосема задоволителни, со оглед на намената на новиот Avenger. Малиот бензинец има доволно моќ во целиот опсег на вртежи и обезбедува доста сигурно возење, дури и на автопат. Пофалба и за мануелниот менувач, прецизен е и лесен за користење во секојдневна употреба. Во однос на потрошувачката, во неколку дневното тестирање борд компјутерот ми покажа просечна потрошувачка која се движеше од 7 до 8 литри – во строго градски услови на возење. На отворен пат, со возење според пропишаната брзина, потрошувачката изнесува околу 6.5 литри на 100 изминати километри.
Користената технолошка основа, која овозможува и инсталирање на мотори со внатрешно согорување, како и целосно електричен погон се карактеризира со класичен преден погон кај сите верзии. Конструкцијата на шасијата со едноставна задна оска исто така се придржува до вообичаените практики во дадената класа на автомобили. Подесувањето на суспензијата, во комбинација со врвните 18-инчни тркала е „убаво цврсто“, со помали тркала комфорот би бил значително подобар, но и во овој случај со 18-инчни тркала не би го опишал како не убаво и тврдо. Апсорбирањето на малите несовршености на нашите патишта, сепак, не е проблем за тестираниот примерок. Исто така бев адекватно задоволен од прифатливата стабилност на задниот дел при брзо возење преку низа попречни нерамнини. Во исто време, шасијата може да се опише и како доста успешна. Подесувањето на суспензијата, пријатната цврстина на каросеријата и релативно малата тежина од 1107 килограми, резултира со неочекувано суверени возни карактеристики на кривулестите регионални патишта. Не барајте некој „спортски“ карактер тука, бидејќи тоа нема да го најдете кај Avenger. Сепак, морам да ги пофалам и минималните навалувања на каросеријата и неочекуваното комуникативно и послушно управување. Во исто време, при активирање на Sport режимот, управувањето е значително поцврсто и педалата за гас е многу пореспонзивна.
Најмалиот модел на Jeep се чувствува како дома во урбаните градски средини, добрата прегледност, прецизната агилност и лесното маневрирање го прават автомобилот исклучително лесен за користење. Зрелоста на новиот Jeep Avenger е зголемена со релативно добрата звучна изолација. Кабината останува тивка дури и при поголеми автопатски брзини, со минимален шум од ретровизорите. Avenger доби и обемен систем за контрола на тракцијата „Selec-Terrain“ кој може да работи во еден од 6-те режими: Normal, Eco, Sport, Snow, Mud и Sand. Очигледно во секој од овие режими електрониката работи различно, но да бидам искрен, јас го користев само Normal режимот 99% од времето. Се друго ми изгледа сосема непотребно – едноставно ова не е автомобил со кој ќе одите по некои екстремни off-road авантури.
ГАЛЕРИЈА ОД ТЕСТИРАНИОТ МОДЕЛ
Почетната (промотивна) цена за Jeep Avenger 1.2 T3 GSE MT6 100 Longitude изнесува 20.900 евра.
Цената на тестирениот модел Jeep Avenger 1.2 T3 GSE MT6 100 со дополнителната опрема изнесува 28.100 евра.