Премиера – Porsche ја претстави новата трета генерација на Panamera

Porsche денес премиерно ја прикажа целосно новата трета генерација на луксузниот и спортски седан, моделот Panamera. Изгледа малку поинаку, има нов ентериер и многу промени во шасијата. Новата Porsche Panamera е последниот здив од верзиите со мотор со внатрешно согорување на овој модел. 

Германската марка не мирува и постојано развива низа електрични и автомобили со ICE погони паралелно. Во Цуфенхаузен, голем акцент беше ставен на електрификацијата, но постојниот опсег не беше заборавен. Најдобар пример за континуиран развој е токму новата Porsche Panamera. Дури и во светот на се поприсутните луксузни теренци има голем интерес за спортската лимузина, па новитетот пристигнува со уште поголема електрификација, нови дигитални функции, иновативен дизајн и подобрени динамични перформанси и удобност при возењето.

Новата генерација на Porsche Panamera има повеќе рабови и облини. Острите линии стануваат нова карактеристика на брендот. Освеженото издание на Cayenne, кое се појави на пазарот оваа година, доби сличен сет на промени. Новата Panamera се одликува со целосно нов преден дел, со различно исцртани светла и помасивен браник. Она што е карактеристично овде е светлосниот потпис на фаровите, создадени од новите MATRIX LED светлосни модули.

Задниот дел, исто така, стана малку помасовен. Линијата на браникот беше малку подигната и LED лентата доби тродимензионален ефект на осветлување. Има и спојлер кој се отвора што ја зголемува надолната сила на задната оска при големи брзини. Има и нови и интересни нијанси на бои за надворешноста, како и бандажи од 21 инчи со централна завртка. Овие, се разбира, се меѓу дополнителните опции.

Новата Porsche Panamera ги задржува своите карактеристични пропорции со уште поспортски дизајн. Новиот модел доаѓа со поголеми отвори за воздух кои допринесуваат за подобро ладење, а има и нов дополнителен отвор над предната значка, редизајнирана линија на страничните стакла, додека задното стакло е на исто ниво со контурата на каросеријата. Во исто време, Porsche открива дека новата Panamera е долга 5052 мм (Executive 5202 мм), широка 1937 мм и висока 1423 мм (Executive 1428 мм). 

Новиот ентериер го запознавме пред некое време. Промените што се случија овде нема да бидат по сечиј вкус. Пред сè, фокусот беше на дигиталните искуства, одземајќи малку аналогна магија. Помодерната кабина со Porsche Driver Experience архитектурата комбинира дигитални и аналогни елементи со карактеристики неопходни за возење во видното поле на возачот. Селекторот на автоматскиот менувач PDK се наоѓа десно од воланот, а возачот има лесен пристап до избирачот на режими за возење – Normal, Sport и Sport Plus, како и до рачките за системите за помош при возење. Уште повеќе, стандардното копче за стартување го замени карактеристичниот „клуч“ што се користи за палење на овој автомобил. Штета што овие мали детали беа заменети со прилично обични решенија.

А доколку патникот сака да се забавува при подолги патувања, Porsche подготви дополнителен дисплеј од 10,9 инчи за новата Panamera со приказ на моменталните параметри за возење и контрола на инфозабавниот систем. Така патникот на совозачкото седиште може да гледа видеа на YouTube, без да се наруши вниманието на возачот – благодарение на специјалната технологија, возачот не може да го види екранот и ништо не го одвлекува вниманието.

Што се смени под хаубата и во шасијата на новата Porsche Panamera? Па, имаме многу нови работи овде. Пред сè, опсегот на погонски единици се заснова на дури четири верзии E-Hybrid. Најмоќната спецификација е Turbo E-Hybrid варијантата со редизајниран 4.0-литарски V8 мотор со системска моќност од 680 коњски сили и комбиниран вртежен момент од 930 Nm.

Porsche вели дека новоразвиениот електричен мотор произведува 190  коњски сили и е интегриран во ревидираниот PDK автоматски менувач со осум брзини. Отсуството на посебен капак за електричниот мотор заштеди приближно пет килограми, а интегрирањето на единицата во колото за подмачкување на менувачот ја оптимизира термичката рамнотежа на електричниот агрегат, што овозможува повисоки континуирани перформанси на електричниот мотор.

Porsche Panamera Turbo E-Hybrid забрзува од 0 до 100 км/ч за 3.2 секунди и има максимална брзина од 315 км/ч. Со батерија со капацитет од 25,9 kWh, ова ветува чисто електричен досег до 91 километар во комбинираниот WLTP циклус или 83 до 93 километри во урбаниот циклус. Новиот вграден полнач со наизменична струја од 11 kW го намалува времето до целосно полнење на 2 часа и 39 минути.

Заедно со врвната спецификација Turbo E-Hybrid, новиот модел ќе се продава и во послабите и подостапни варијанти Panamera и Panamera 4. Двата модели се базирани на модернизиран 2.9-литарски V6 мотор со 353 коњски сили и 500 Nm. Помеѓу генерациите, овие верзии се подобрија за 23 коњски сили и 50 Nm. Panamera забрзува од 0 до 100 км/ч за 5.2 секунди и има максимална брзина од 272 км/ч. Panamera 4 со погон на сите тркала е за 0,4 секунди побрза во спринтот до 100 км/ч, но за 2 км/ч побавна при максимална брзина. Повеќе информации за овие верзија ќе бидат објавени понатаму. 

Веќе во основната верзија, сите нови Panamera се опремени со Porsche Active Suspension Management технологија и двокоморна воздушна суспензија со два вентили. Технологијата со два вентили ги раздвојува отскокнувањето и компресијата на амортизерите и на тој начин нуди уште поширок опсег помеѓу удобноста и спортот – системот значително го намалува ударот на попречните нерамнини и истовремено обезбедува поголема стабилност на телото во динамични ситуации на возење.

Иновативната Porsche Active Ride суспензија со ново развиени активни амортизери со технологија со два вентили е посебен додаток. Тие се поврзани со електрично контролирана хидраулична пумпа, создавајќи проток на масло во амортизерот по потреба. Како резултат на тоа, брзо и прецизно создава сили помеѓу телото и тркалата кои се спротивставуваат на силите што произлегуваат од патот и се обидуваат да ги компензираат. Новите амортизери се поврзани со еднокоморна воздушна суспензија.

Официјалната продажба ќе започне во Март 2024 година, а цената за основната Panamera во Германија изнесува 107.800 евра.