ТЕСТ: Toyota Camry 2.5 Hybrid e-CVT Luxury 

Во време кога SUV моделите доминираат во секој поглед и купувачите сѐ повеќе се одлучуваат за таков тип на автомобил, Toyota е еден од ретките брендови кои не се откажува од добро докажаните седани. Иако Toyota Camry е типичен американски модел, може да се пофали и со добра продажба во Европа. Сега јапонскиот седан има комплетно нова верзија. Ниската потрошувачка на гориво е само една од неговите силни страни во судирот со конкурентите. Ако ги имаше овие конкуренти…

Порано седан автомобилите беа вообичаени како утринското кафе – пред нешто повеќе од една деценија, беше тешко да се најде производител кој немаше седан од средна класа во својата постава. Денес, тешко е да се најде бренд што продава таков автомобил. Во последниве години, може да се каже дека овој сегмент едноставно го снемува. Тешко е да не се обвинат сите видови на теренци и кросовери за ваквата состојба. Но, еден исклучок е Toyota Camry.

Освен премиум сегментот, јапонскиот модел е последниот класичен седан – од останатите конкуренти во сегментот, Volkswagen Passat ја напушти оваа каросерија, додека Skoda Superb и Peugeot 508 се всушност лифтбек автомобили. Дури и Mazda 6 неодамна стана историја. Во меѓувреме, и покрај променливите трендови, претпоставките на Camry не се променети. Како што покажало истражувањето, немало потреба за тоа. Така, новата Toyota Camry нема ниту караван изведба ниту дизел мотор.

Изборот на погон е сè уште ограничен на една опција, но јас не би го сметал за недостаток. На крајот на краиштата, хибридот успеа да придобие широка група фанови. Одреден вид на стабилност и посветеност на развиените стандарди, сепак, не значи дека Toyota стои во место. Сосема спротивно.

Гледајќи го новиот Camry, лесно може да се видат референци за стилската линија иницирана од Prius, а исто така имплементирана во моделот C-HR – светла во облик на бумеранг, остар, потсечен нос со тесен предел дел и голема решетка на ладилникот додаде динамичен изглед и жесток карактер на јапонскиот седан. Новите светла секако стандардно доаѓаат со LED технологија, но како и во претходните генерации, LED Matrix адаптивни фаровите не се достапни ни како опција. 

Профилот на автомобилот е со типичен стил за седан, но благодарение на новите остри линии кои се протегаат низ вратите па се до задниот дел, Camry сега изгледа значително подинамично од претходно. Исто така, достапни се и нови тркала со големина од 17 и 18-инчи – тест примерокот е со вторите. 

На задниот дел промените се можеби нијанса посуптилно, но далеку од тоа дека ги нема. Дополнително, овој модел сигурно нема да го помешате со претходникот. И тука имаме целосно нови LED светла со тенок дизајн кои се поделени во два дела. Нов е и браникот каде што Toyota одлучи комплетно да го тргне завршетокот од издувниот систем и тој да биде скриен одоздола. Интересен детал е и испакнатиот дел на багажникот. 

Тешко е да се остави впечатокот дека сепак се работи за автомобил со специфичен американски карактер. На крајот на краиштата, телото е дизајнирано од специјалисти од калифорниското студио Calty. И иако Toyota зборува за нова генерација, платформата не е променета. Имаме исто меѓуоскино растојание од 2825 мм, но ревитализацијата на каросеријата донесе дополнителни 5 мм во задниот дел и 30 мм на предниот дел. И покрај задржувањето на истата платформа, инженерите темелно ги анализираа проблемите на претходниот модел и (најчесто) ги подобрија.

Внатрешноста повеќе не изгледа застарено и го претставува очекуваното ниво – и во однос на завршницата и во однос на ергономијата. Тешко е да се најдат места кои би испуштале непријатни звуци на крцкање под притисок на раката. Целата контролна табла е со нов дизајн и јадрото на кокпитот сега се состои од два нови (и големи) екрани – целосно дигитална инструмент табла (стандардно е со големина од 7 инчи), додека во повисоките нивоа е со големина од 12,3 инчи (како во тест примерокот) и инфозабавниот систем е секогаш со екран од 12,3 инчи. Овој систем сега е комплетно нов, што значи попријатно и побрзо работење, попријатен графички дизајн и можност за извршување на онлајн ажурирања. Самиот софтвер е едноставен за користење, но за одредени работи знае да биде малку комплициран, па треба да барате низ менијата. 

Важна новост сега е и безжично поврзување преку Apple CarPlay и Android Auto. Накратко, лекциите се научени. Добар додаток е стандардниот безжичен полнач за телефон. Оние кои претпочитаат (или мораат) да користат кабел – немаат причина да се грижат. Има пет приклучоци „расфрлани“ низ внатрешноста – три USB-C и два USB-A портови. Голема пофалба кон Toyota за тоа што одлучиле и покрај дигитализацијата на кокпитот да задржат голем од дел од физичките копчиња кои може да се најдат на неколку места во кабината. Овие се наменети за најважните и најкористените функции како што се – контролите за клима-уредот, изборот на режим на возење, исклучување на ESP системот и така натаму. 

Ако сте еден од оние кои мислеле дека внатрешноста на претходниот Camry е досадна и монотона, нема причина за грижа во новата верзија. Toyota изненади со разновидноста на финишот на контролната табла – во зависност од верзијата, може да биде кожа или мек, „велур“ материјал во различни нијанси. Исто така, покрај црната внатрешност, може да одберете бела или пак кафеава внатрешност. Нешто што мене лично не ми се допаѓа? – големиот панел во пијано црна завршница пред совозачот и предните седишта кои сѐ уште се прекратки, но самата позиција е прилагодена за подолги патувања. Инаку, во највисокото Luxury ниво на опременост се добива електрично подесување на предните (и задните) седишта, меморија, греење и ладење. Речиси сите убави „луксузни“ работи се достапни кај овој модел. 

Исто така, стандардно се достапни голем број на асистенти за помош при возење кои би требало да помогнат возењето да биде што е можно попријатно. Освен оние очигледни и стандардни работи како што се системот за препознавање сообраќајни знаци (кој работи беспрекорно додека возите) или системот за следење на вниманието на возачот (ве алармира дури и кога ја вртите главата кон надворешниот ретровизор), новиот Camry добива и адаптивен темпамат, систем за следење на мртва точка, асистент за безбедно излегување или систем за ограничување на забрзувањето при мали брзини (кој треба да спречи грешки при притискање на „гас“ и кочница, на пример при паркирање).

Toyota Camry е автомобил кој изненадува со просторноста на задните седишта. Тука двајца патници ќе уживаат во максимална удобност и на подолги патувања. Просторот за нозете и за главата е одличен, а нема да имаат проблем ниту оние повисоките. Дополнително, во највисокото ниво на опременост во централниот наслон за раце има и интегриран екран на допир преку кој патниците на задните седишта можат да ја контролираат климатизацијата, аудио системот, греењето на задните седишта и уште неколку функционалности. 

Багажникот во новиот Camry располага со 524 литри багажен капацитет. Просторот е во правилна коцкаста форма и лесно може да се распределат куферите или други работи, отворот не е баш најголем, но тоа е приказна кај секој седан модел. 

Како и претходно, единствената погонска опција кај Camry е хибриден погон. Претходната Toyota Camry имаше една голема предност – мала потрошувачка на гориво. Мајката на овој успех беше секако хибридот, кој беше единствената погонска опција за Toyota. За оние кои ги острат забите за новиот модел, имам добри вести – новата верзија е уште поекономична, иако можеби изгледа дека тоа веќе не е можно. Сето тоа благодарение на новата, 5-та генерација на хибридниот погонски систем, кој е визит-картичка на Toyota. Овој систем може да се најде и во новата Corolla или C-HR, но тука главниот лик е 2,5-литарскиот атмосферски бензинец, чија моќност се зголеми од 178 на 186 коњски сили. Околните компоненти добија малку пошироко, технолошко ажурирање. Електричната единица има нови намотки и е засилена, контролниот компјутер е оптимизиран за ефикасност, а малата никел-хидрид батерија сега е заменета со нова литиум-јонска батерија.

Промените во хибридниот систем не беа само економични, туку и динамични. Вкупната моќност се зголеми од 218 на 231 коњски сили, што овозможи времето на спринт до 100 км/ч да се намали за речиси половина секунда (на 7,9 секунди) и значително да се подобри флексибилноста. Максималната брзина останува на 180 км/ч. Самиот мотор со внатрешно согорување многу поефективно и побрзо ги качува вртежите. Поголемата моќност на електричниот мотор, пак, имаше позитивен ефект врз одговорот на педалата за гас, кој сега е моментален. Секако, оваа моќност оди само кон предните тркала преку нов e-CVT менувач кој е значително подобрен од претходно и неговото работење сега е навистина многу добро. 

Ефектите од промените во погонот се веднаш забележливи – и на борд компјутерот и во однос на перформансите, а особено меѓузабрзувањата. При возење во градски услови, моторот со внатрешно согорување се уклучува многу подоцна отколку во претходникот, дури и со подинамични стартови. Електричната единица ја презема иницијативата поволно, и како резултат на тоа, потрошувачката на гориво е помала од претходно. Во вакви услови на возење, потрошувачката изнесува околу 5 литри, а доколку сте екстра внимателни може да биде и помалку од ова. Овие придобивки малку се намалуваат кога ќе излезете на автопат, со брзина од 130-140 км/ч, просечната потрошувачка изнесува околу 7-7.5 литри на 100 изминати километри. Со резервоар од 50 литри, тоа значи досег од околу 800 километри – што на крај на денот не е воопшто лоша бројка.

Погонската единица на Toyota Camry е погодна за нормално, прилично мирно возење, иако штом ќе ја притиснете педалата за гас може пријатно да изненади со својата динамика. Помирното возење се совпаѓа и со подесувањето на шасијата. Ова е сосема обичен автомобил, тука нема да најдете ниту адаптивна ниту воздушна суспензија, туку класични спирали и пружини. Кај новиот модел целата суспензија е променета заедно со предните стабилизатори. Сите овие промени се оптимизирани за да се добие максимална удобност. Автомобилот е навистина многу удобен за возење и Camry сега понежно и непречено ги филтрира нерамнините, избегнувајќи непотребна нервоза на испакнатините или дупките. 

Од друга страна, не очекувајте никакви динамичност или спортско чувство зад воланот на овој автомобил, едноставно таквите возни карактеристики не одговараат на карактерот на една ваква лимузина како што е Camry. Кај оваа нова генерација инженерите на Toyota работеле и на подобрување на звучната изолација. Ветробранското стакло сега е подебело, а подеднакво важно е и подобрената изолација на погонскиот систем. Благодарение на сето ова, познатата бучава од погонот сега е значително поисфилтрирана. Исто така, при автопатски брзини автомобилот е исклучително стабилен, тивок и рафиниран. Дискусиите меѓу патниците ќе можат да се одвиваат со мирен и низок глас. Возењето со Toyota Camry во сите услови е навистина безбедно и ултра рафинирано, ова е одличен автомобил за оние кои сакаат едноставно да уживаат зад воланот на својот автомобил. 

ГАЛЕРИЈА ОД ТЕСТИРАНИОТ МОДЕЛ

Почетната цена на Toyota Camry 2.5 Hybrid e-CVT Comfort изнесува 44.490 евра.

Цената на тестираниот модел Toyota Camry 2.5 Hybrid e-CVT Luxury изнесува 52.990 евра.

Повеќе информации за автомобилот може да најдете ТУКА или да го посетите продажниот салон на Toyota. 

ЗАКЛУЧОК
Toyota Camry е автомобил кој носи многу подобрувања меѓу генерациите. Го задржа она што клиентите го очекуваат од него, но во исто време успеа уште повеќе да го подобри. Новиот хибриден погон е доста успешен, кој нуди многу добра динамика, но во исто време има мал апетит за гориво.
Економичен хибриден погон
Исклучително комфорна шасија
Пространа кабина со одлична ергономија
Достапен само еден погон
Инфозабавниот систем бара одредено привикнување
Адаптивни LED Matrix фарови не се достапни ниту како опција
4