Премиера – Lexus ја претстави новата револуционерна генерација на седанот ES 

Тоа е повеќе од само уште една генерација на овој автомобил. Lexus ES од 2026 година се фокусира на револуционерен дизајн и комбинира два света под својата каросерија. За прв пат, електрична верзија ќе се појави покрај хибридната.

Јапонската марка го прави својот прв чекор во нова насока. Стилот воведен од моделите NX и RX веќе ни стана донекаде познат и е нешто на што сме навикнати. Затоа е совршено време да промениме нешто. Новиот Lexus ES не е само здив на свеж воздух, туку и претпремиера за она што ќе го видиме во наредните години.

Следната генерација на овој автомобил дебитираше во Шангај. Таа е многу важна за овој бренд од три причини. Прво, доби голем број најсовремени решенија од портфолиото на јапонскиот производител. Второ, се фокусира на многу подинамичен дизајн и е наменета да привлече поширока група клиенти.

Ова ќе биде особено важно ако сакате да се натпреварувате со Audi, BMW или Mercedes. Третото прашање е комбинацијата од два погони под една каросерија. Тука ќе добиеме не само хибрид, туку и две електрични верзии. Па што можеме да очекуваме од овој автомобил?

Новиот Lexus ES има смел дизајн, модерен минималистички ентериер, електрификација и хибрид од шеста генерација. Името „Clean Tech x Elegance“ игра водечка улога овде. Тоа е стилски јазик кој ќе биде и модел за дизајнот на последователните модели на брендот. Ова име претставува комбинација од елегантни линии со малку подинамичен и минималистички карактер, со типичниот „технички“ стил на Lexus.

Прво, кога ќе го погледнете Lexus ES, веднаш ќе забележите дека карактеристичната голема решетка е исчезната. Неговата форма останува во форма на предната маска, но тука има многу помалку детали и не гледаме голема, привлечна решетка за „вшмукување“ воздух. Верзијата со внатрешно согорување има дополнителни мали отвори на дното и еден под линијата на хаубата, додека електричната користи совршено „мазен“ браник. Ова е исто така начинот на кој можете да ги разликувате овие автомобили.

Страничната линија е интересна овде. Јапонците малку ги поместија Ц-столбовите назад, благодарение на што силуетата на каросеријата доби карактеристики на лифтбек. Сепак, сè уште се работи за класична лимузина. Предниот браник го сместува приклучокот за полнење – се разбира, само за електричната верзија.

Задниот дел е инспириран од прототипите на Lexus од последните години. Фокусот тука е на едноставни и многу тесни светла, нежна релјефна рачка и уредно нацртан браник. Целата работа остава навистина добар визуелен впечаток.

Лимузината на јапонската марка значително порасна. Вкупната должина се зголеми на 5140 мм (+165 мм), што значи дека зборуваме за ниво што достигнува… лимузини како Audi A8 или BMW Серија 7. Lexus сака да го позиционира овој автомобил како еден вид скелетен клуч. Од една страна, треба да ја игра улогата на водечки производ во Европа, но од друга страна ќе остане конкурент на Серија 5, E-класа и A6.

Ширината е 1920 мм (+ 55 мм), а висината е 1555 мм во верзијата со внатрешно согорување (+ 110 мм) и 1560 мм во електричната верзија. Меѓуоскиното растојание е 2950 мм (+ 80 мм во споредба со сегашниот ES).

„Скриена технологија“ во служба на возачот. Пред да преминеме на возењето, да погледнеме во внатрешноста на овој автомобил – и тука има многу работи. Но, не станува збор за визуелен хаос – напротив, правите линии и недостатокот на заобленост се голема промена од сегашните Lexus модели. Она на што вреди да се обрне внимание се сосема нови детали и идеи.

Прво, контролната табла е исклучително минималистичка. Во ова помагаат копчињата „Hidden Tech“, кои се видливи само кога автомобилот е вклучен. Тие се наоѓаат во декоративните ленти. Инструмент таблатата користи 12,3-инчен екран поставен во класична кабина зад воланот, додека мултимедијалниот дисплеј е 14 инчи. Секако, тука е и системот LexusConnect и целосна онлајн поврзаност, вклучувајќи OTA ажурирања.

Јапонскиот производител ја нагласува и улогата на материјалите што ќе се појават во кабината. Новиот ES треба да биде подобро завршен, многу подобро звучно изолиран и порафиниран во многу аспекти. Исто така, се дизајнирани и сосема нови седишта, кои треба да бидат поудобни и попогодни на долги патувања.

Колкава е понудата на погонски единици во овој модел? Тука работите стануваат интересни, но има и малку разочарување. Палетата на верзии со внатрешно согорување ќе има два хибриди.

Основниот модел, Lexus ES 300h, генерира 201 коњски сили. Помоќниот ES 350h нуди 247 коњски сили. Проблемот е што во Западна Европа ќе се појави само послабата верзија, додека помоќната ќе биде резервирана за Истокот. Зошто? Па, причините може да се најдат во стандардите за емисија на CO2.

Во двата случаи, се работи за 2,5-литарски бензински агрегат со Аткинсонов циклус и eCVT менувач. Точните перформанси ќе ги знаеме поблиску до премиерата на овој автомобил. Хибридниот Lexus, понекогаш наречен „шеста генерација“, има уште поголема батерија и поефикасно управува со енергијата.

Втората опција е електричната верзија. Тука имаме две варијанти за избор. Понудата ќе се отвори со Lexus ES 300e, кој користи електричен мотор од 224 коњски сили. Во овој случај, моќноста оди на предните тркала. Втората опција ќе биде ES 500e, верзија со погон на сите тркала со 343 коњски сили. Овие бројки сугерираат дека се работи за платформа позната од Lexus RZ. А тоа би значело дека батеријата најверојатно ќе понуди 77 kWh бруто капацитет, а брзината на полнење ќе достигне 160 kW. Сепак, сè уште треба да почекаме за овие податоци.

Кога ќе го видиме во салоните новиот ES? Мора да бидете трпеливи. Првите автомобили ќе се појават најрано на пролет 2026 година. Малку порано, веројатно ќе ја дознаеме целосната спецификација на автомобилот – капацитет на багажникот, точни перформанси и потенцијално… цени.