Ова не е прв пат марката од Минхен да крие темелно освежен автомобил под ново име. BMW Серија 1 F70 од 2025 година е голем развој на сегашната генерација F40. Сепак, тука не недостасуваат нови работи, стилот е значително променет, а има и мала револуција во номенклатурата.
Многу луѓе предвидуваат „смрт“ на сегментот на премиум компактни автомобили. Сепак, овие сè уште не одат никаде. Марката од Минхен избра уште една инкарнација на својот популарен модел, прилагодена на новата гама. BMW Серија 1 F70 од 2025 година е една голема еволуција на моделот F40 прикажан во 2019 година.
Промената доаѓа по „само“ 5 години. Ако го третираме како фејслифт, многу луѓе би помислиле дека BMW чека премногу долго. Сепак, Германците избраа поинаква стратегија и променија речиси се во овој автомобил. Како изгледа новото издание?
BMW Серија 1 F70 ги има гените на моделот F40, но визуелно се однесува на неговите понови браќа. Се разбира, зборуваме за BMW X1 и X2. Најголем дел од инспирацијата е земена од второто, фокусирајќи се на поаголна линија и карактеристични елементи на телото. Да почнеме од напред: тука дебитира нова поширока маска, како и целосно редизајнирани фарови.
Фаровите добија нов, препознатлив потпис кој одговара на другите нови производи од брендот. Светлата се исто така потемни во секоја верзија, а во спортската М верзија дополнително се потемни.
Страничната линија не е променета, што е голем плус. Овде има неколку мали детали, како што е малата ознака „1“ на Ц столбот. Секако, во крилата на тркалата ќе најдете нови бандажи, со големина од 16 до 19 инчи. Задниот дел зема инспирација од моделот X2. Светлата се повеќе „аголни“ и имаат специфични вдлабнатини, кои потсетуваат на спортскиот компактен теренец на оваа марка.
Новата BMW Серија 1 има димензии речиси идентични со неговиот претходник. Должината се зголеми за 42 мм (главно поради браниците), на вкупни 4,36 метри. Меѓуоскиното растојание остана на 2,67 метри. Новата Серија 1 е исто така малку повисока (1,45 метри) и има иста ширина од 1,8 метри. Капацитетот на багажникот се движи од 300 до 1.135 литри. Тоа значи дека нема промени во однос на неговиот претходник.
Што друго вреди да се знае за стилот на овој модел? Во понудата ќе има 9 бои – две неметални и 7 металик. Како и неговиот претходник, веројатно ќе имаме пристап и до гамата на BMW Individual. Ново во стандардната палета е нијансата Cape York Green, а за прв пат на овој модел покривот може да биде во контрастна црна боја.
Компактниот „one“ има сосема нов кокпит. Овде беа направени драстични промени, кои се однесуваат на моделите X1, X2 и Серија 2 Active Tourer. Сепак, интересен факт е дека никој не ја помести внатрешноста од еден од овие модели овде. Серија 1 доби индивидуално дизајниран кокпит кој има многу модерни решенија.
Како прво, тука нема да најдете системско копче за iDrive. Како и кај другите модели со погон на предните тркала, тука се контролира само со допир. Второ, добиваме пристап до најновата мултимедија, со целосна онлајн конекција и голем број корисни функции. Самиот дизајн на контролната табла е едноставен, модерен и во стилот на новите BMW модели. Овде, на пример, беше воведен единствен централен отвор за воздух, поедноставен сет прекинувачи на централниот тунел (со мал автоматски менувач), а целата работа, во зависност од верзијата, беше украсена со сива или црна пластика, комбинирана со спортските бои на BMW M.
Какви мотори нуди BMW Серија 1 F70? Овде, првично, изборот е едноставен и скромен. Станува збор за единиците 118d, 120d, 120 и M135. Да, немањето буква стана реалност – Серија 1 е првиот што воведува промени во номенклатурата. Сега и поголемите модели ќе го следат примерот и ќе се ослободат од вишокот буква.
Во секој случај, овде зборуваме за нови единици на BMW. Моторот со ознака 118d е 2-литарски дизел со 150 коњски сили. За возврат, варијантата 120d има „само“ 163 коњски сили наместо 190 коњски сили, што е големо намалување. Тука веројатно доаѓа во игра прашањето за исполнување на стандардите за емисија на издувни гасови.
Новата верзија е 120, која користи трицилиндричен 1.5-литарски мотор што генерира 170 коњски сили. И покрај ова, спринтот до 100 км/ч трае респектабилни 7,8 секунди. За споредба, на дизелот со 163 коњски сили му треба 0,1 секунда подолго.
Исто така, вреди да се додаде дека BMW 120 и BMW 120d се опремени со благ хибриден систем. За прв пат, рачниот менувач исто така засекогаш исчезнува од понудата на овој автомобил – автоматскиот 7-степен менувач сега е стандарден во секоја варијанта.
Понудата завршува со спортскиот BMW M135 xDrive. Има и многу промени во овој мотор. Германците го подобрија дизајнот на целата единица и ја оптимизираа неговата работа. Така, имаме нови лежишта, подобро подмачкување и посилно коленесто вратило. Верзијата M135 генерира 300 коњски сили и 400 Nm вртежен момент. Последната вредност се намали за 50 Nm, што е прилично изненадување. Малиот хотхеч на BMW, секако, ќе добие спортски издувен систем, а суспензијата и управувањето се прилагодени на неговиот карактер.
Вреди да се знае – уште две верзии ќе се појават во моделската палета на крајот на 2024 година. Станува збор за верзиите 116 и 123 xDrive. Првиот е трицилиндричен мотор кој ќе нуди 120-140 коњски сили. Втората ознака опфаќа бензинска варијанта со над 200 коњски сили, користејќи 2.0 R4 мотор.
Колку чини новата BMW Серија 1 F70? Моделот произведен во Лајпциг досега доби само германски ценовник. Тука има многу изненадувачки промени. Верзијата 120 чини 37.900 евра, што е за 3.000 евра помалку од сегашната 120i варијанта на F40. За возврат, дизелот 120d е поевтин за 2.500 евра – чини 40.500 евра. За верзијата 118d цената падна за 400 евра, на 38.200 евра. Спротивно на тоа, моделот M135 поскапе за 1.000 евра (чини 56.200 евра).