Plug-in Hybrid автомобилите погодени од новиот Euro 6e-bis стандард

Автомобилите кои требаше да им помогнат и да бидат спас за производителите во време на строги стандарди за издувни гасови сега со новите стандарди нема да им помогнат воопшто. И сето тоа поради стандардот Euro 6e-bis.

Замислете автомобил кој вчера, на пример, имал емисија на CO2 од 40 g/km, а од сега ќе се пофали со резултат поблиску до 100 g/km. Како е тоа можно? Виновен е стандардот Euro 6e-bis, кој целосно го менува тест циклусот за plug-in хибриди. Како резултат на тоа, резултатите се претпоставува дека се поблиску до реалноста, што за жал значи лоши вести за производителите.

Стандардот Euro 6e-bis значи дека plug-in хибридите повеќе не се до толку „eco-friendly“. Така би можеле да се наречат автомобилите со внатрешно согорување кои нудат можност за возење на струја и се полнат „од штекер“. За производителите, тоа беше џокер-картичка, што овозможи да се подобри просечната емисија за целата палета на автомобили. Сега нема да биде така лесно.

Сите автомобили што ќе бидат претставени на пазарот по 1 јануари 2025 година веќе мора да бидат хомологирани според стандардот Euro 6e-bis. Ова го зголемува растојанието за тестирање од 800 на 2.200 километри. Како резултат на тоа, ова значи многу поголем удел на возење со испразнета батерија, што секако ќе влијае на резултатите.

GreenNCAP и ADAC ја претставија разликата користејќи го BMW X1 25e како пример. Сегашната просечна емисија на CO2 за овој модел е 45 g/km. Според новиот стандард се зголемува на 96 g/km. Според тоа, ова е резултат што ја надминува границата од 95 g/km, која е на сила од 1 јануари.

Новиот стандард во моментов се применува за автомобили претставени на пазарот по 1 јануари 2025 година, а од 31 декември 2025 година ќе ги опфати сите plug-in хибриди кои се нудат на пазарот – вклучувајќи ги и оние што беа во понуда. Уште повеќе, ова не е последниот збор за промените.

Во 2027 година ќе стапи на сила стандардот Euro 6e-bis-FCM. Ова уште повеќе ќе ја затегне завртката, бидејќи тука растојанието за тестирање ќе се зголеми од 2.200 на 4.260 километри. Според GreenNCAP и ICCT (Меѓународен совет за чист транспорт), тоа значи дека истиот BMW X1 25e ќе може да се пофали со емисија од 122 g/km.

Така, може да се каже едно: решението што требаше да биде најдобриот компромис наскоро ќе ги загуби придобивките според прописите. А тоа значи дека производителите на автомобили или ќе треба уште повеќе да ги усовршуваат PHEV автомобилите, или ќе… се посветат на електричните автомобили. А овие, како што знаеме, продаваат под очекувањата.