KIA официјално ги претстави сите детали за новиот PV5

Корејците навлегуваат во нова територија, пазарот на електрични комбиња за испорака. KIA PV5 од 2026 година ќе биде достапен како патнички автомобил, комбе за испорака, а во иднина дури и како автомобил за конверзија. 

Ова е несомнено година полна со премиери за овој производител. Корејците во еден момент ги покажаа моделите EV2 Concept и EV4 , а со нив се појави и KIA PV5. Ова е особено важен производ на овој бренд, бидејќи отвора ново поглавје во историјата на брендот. Станува збор за комерцијално возило, целосно електрично, изградено на нова платформа.

KIA PV5 е автомобил за специјални задачи. Ќе биде достапен во три верзии. Да почнеме со клучните основи. KIA PV5 е базиран на платформата E-GMP.S. Значи, тоа е развој на дизајнот што го знаете од моделот EV6. Сепак, тука се воведени голем број промени, а дизајнот „скејтборд“ обезбедува голем товарен простор. Ова секако беше клучен елемент во таков автомобил.

PV5 ќе се појави на патиштата во три верзии: патнички, карго и кабина со шасија. Тоа значи дека ќе добиеме патничка верзија, со практична и многу пространа кабина, класично комбе за испорака и варијанта за конструкција. Последново ќе биде особено интересно за многу компании, бидејќи тука ќе може да се инсталира контејнер или класичен „док“.

Димензиите на овој модел се исти за патничката и за товарната верзија. Должината е 4695 мм, а ширината е 1895 мм. Висината достигнува 1923 мм со антенат и 1899 мм без антена. Тоа значи дека подземните гаражи нема да бидат проблем за овој автомобил. Меѓуоскиното растојание е 2995 мм.

KIA го разви таканаречениот Flexible Body System – иновативна технологија која овозможува модуларно склопување на елементите на телото, слично на склопување на сложувалка. Оваа способност му овозможува ефективно да одговори на различните потреби на клиентите нудејќи стандардни модели, вклучувајќи верзии за патници, карго, шасија-кабина, WAV (Возило достапно за инвалидска количка) и семејни верзии. Ќе нуди и модели во специјални верзии на каросеријата, како што се Crew, Drop Side, Box Van, Freezer Box, Prime (модел базиран на верзијата Passenger) и Light Camper.

Предноста на овој дизајн е и неговата „флексибилност“ во однос на искористеноста на просторот. Во патничката варијанта распоредот на седиштата ќе биде речиси произволен – на пример 2-3-0, или 1-2-3 (за таксисти и превоз на патници).

Товарната верзија ќе може да се пофали со товарна површина од 5,1 m3. Покрај тоа, прагот за товарење се наоѓа на само 419 мм од земјата, што ќе го олесни товарењето на големи и тешки предмети. Интересна карактеристика ќе биде верзијата PV5 Crew, која има тело развиено од Kia. Оваа верзија е опремена со различни опции за обезбедување товар, како што се точки за врзување и L-шини, кои претходно беа достапни само преку надворешни модификации, а сега се испорачуваат од Kia и покриени со гаранцијата на производителот.

KIA PV5 ќе биде достапен со три батерии и еден електричен мотор. Верзијата PV5 Cargo ќе се отвора со батерија од 43,3 kWh, достапна само во оваа варијанта. Другите верзии, вклучувајќи ја и варијантата Cargo, ќе бидат достапни и во верзии од 51,5 kWh и 71,2 kWh. Најмалата батерија користи LFP (литиум железо фосфат), додека другите се NMC (никел-манган кобалт) конструкција. Погонската единица нуди 163 коњски сили и 250 Nm вртежен момент и се наоѓа на предните тркала.

Корејците се фалат со комплетот „cell-to-pack“, кој ја елиминира потребата од цели модули, што ја зголемува ефикасноста на овој автомобил. Топ верзијата со батерија од 71,2 kWh би требало да обезбеди досег до 400 километри, а полнењето од 10 до 80% трае 30 минути. Ова сугерира дека архитектурата овде е 400V, а не 800V. Се разбира, функцијата V2L (исто така во товарниот простор) и V2G се достапни во кокпитот.

Стајлингот е навистина успешен. Корејците се одлучија за едноставен, но интересен изглед на каросеријата и ентериерот. Сериската верзија верно го репродуцира концептниот модел и доби само неколку промени во дизајнот. Карактеристичниот преден дел привлекува внимание, а внатрешноста изненадува со светли нијанси.

Кабините на сите три модели PV5 имаат палета на смели бои инспирирани од природата, вклучувајќи ги Deep Navy, Dove Grey, Espresso Brown, Terracotta Brown и Iceberg Green. Патничката верзија е достапна во неколку нови бои, како Soft Mint Gloss, Lakehouse Grey Gloss и Frost Blue Gloss.

Kia, исто така, за прв пат употреби иновативни, еколошки материјали, вклучувајќи термопластичен олефин (TPO), издржлива и лесна за чистење алтернатива на поливинил хлорид (ПВЦ). Тапацирот на седиштата може да биде направен и од биополиуретан (PU). Кокпитот на PV5 се состои од 7-инчен дисплеј за инструментите и 12,9-инчен мултимедијален екран. Овде ќе најдеме нов софтвер базиран на системот Android Automotive OS. Овој модел на Kia секако ќе биде опремен со OTA ажурирања и пристап до мрежата.

Вреди да се забележи и распоредот на патничкиот простор. Во моделот PV5 Passenger (со конфигурација на седишта 2-3-0), складирањето е сместено во неколку области – на контролната табла, во конзолата на подот, на возачкото и совозачкото седиште и низ вториот и третиот ред на седиштата, како и во багажникот. Во вториот ред на седишта, патниците имаат потпирач за нозе и удобно поставени USB порти (на страните на наслонот на возачкото седиште). Во вратите од вториот ред има избор на фиксни или лизгачки прозорци.

Новата KIA PV5 ќе се појави во продажба кон средината на оваа година. Прво, овие автомобили ќе се појават во Европа и Кореја (најверојатно околу јуни-јули оваа година), а потоа и на другите пазари.