Carlos Tavares се збогува со Stellantis Group, сепак има време да промени нешто

Помина долго време откако човек во автомобилскиот свет не создаде толку голема група противници толку брзо. Карлос Таварес ги подели фановите на брендовите Stellantis, вработените и новинарите. Неговите денови се избројани, но се уште има време да ги размрда работите на пазарот.

Го мразат синдикатите, вработените и љубителите на брендовите. Многу новинари ја држат главата кога ги слушаат неговите говори. Карлос Таварес е личност која брзо собра група противници. Неговата слика на чудотворец се промени во имиџ на бездушен сметководител, кој се обложува на неограничено обединување, што ги замаглува карактеристиките на различните брендови.

Веќе неколку недели се шпекулира за негово збогување со Stellantis. Сега е време за официјална потврда. За жал, сеуште нема да го отворите шампањот. Таварес има повеќе од една година на чело пред него. Карлос Таварес ќе го одработи својот договор, односно ќе си замине на почетокот на 2026 година. Официјалната причина за оваа одлука не е откриена, но навистина не е тајна. Внимателно изградената корпорација, која требаше да биде пазарна моќ, почнува да се распаѓа во основата. Таварес имаше одличен рецепт за успех, иако на скалата на толку многу брендови под еден покрив, едноставно престана да работи.

Ајде да се вратиме во времето за момент, кога имавме посебни PSA и FCA групации. Таварес, на чело на PSA, брзо почна да ги организира финансиите на оваа групација. Понатамошното обединување на структурата помеѓу Citroen и Peugeot, одвојување на DS, поедноставување на моделската палета и намалување на бројот на мотори се претвори во добри финансиски резултати. Како резултат на тоа, PSA го купи Opel, со кој првично само требаше да соработува.

Во спојувањето со FCA, токму Таварес беше избран за извршен директор. Во новата групација тој брзо го започна процесот на продолжување на курсот со групацијата PSA, односно обединување. Во исто време, се беше ставено на една карта во форма на електрификација, што сега почнува да има огромен „проблем“ за Stellantis.

По рекордната година минатата година, која донесе добри финансиски резултати (во согласност со идејата на Таварес за „вредност над волуменот“), дојде до судир со реалноста. Продажбата падна, особено во САД. Дилерите на Stellantis во странство се борат со многу заглавени автомобили што никој не ги сака. Новите модели не предизвикуваат интерес и ги има премалку.

Ова ги разбесни американските ентузијасти на брендови како што се Chrysler и Dodge, бидејќи нивната позиција почна брзо да слабее. Синдикатите на UAW, исто така, ја презедоа работата во свои раце и почнаа да вршат притисок врз раководството на групацијата. Штрајковите се речиси неизбежни.

Во исто време слична ситуација се случува и во Европа. Италијанците се бесни затоа што фабриките треба да произведуваат електрични автомобили што никој моментално не ги сака. Како резултат на тоа, има прекини, како на пример во Мирафиори, каде производствената линија на електричниот Fiat 500 е во застој до 1 ноември.

Новите модели се премногу слични еден на друг, го нудат истото со различна значка и повеќе не се конкурентни со другите производи на пазарот. Оттука, најверојатно, поттикот за промените. Карлос Таварес нема да ја напушти својата позиција до јануари 2026 година. Така, тој има доволно време да критикува различни акции не само во Европа (тој се противи на одложувањето на електрификацијата), туку и во сопствената групација. На пример, тој го обвинува проблемот со ужасната продажба на Maserati за лошиот маркетинг.

Во исто време, Stellantis веќе прави големи промени на клучните позиции. На пример, Alfa Romeo и Maserati имаат нов шеф – тоа ќе биде едно лице кое ќе го комбинира управувањето со овие брендови. Станува збор за Санто Фицили, кој досега раководеше со групацијата Stellantis во Италија. Давиде Грасо, поранешниот шеф на Maserati, останува во Stellantis на неодредена позиција, додека Жан-Филип Импарато од Alfa Romeo се сели на позицијата извршен директор за пошироката област на Европа.

Антонио Филоса, шефот на Jeep, ќе биде и извршен директор на марката во САД. Stellantis исто така се разделува со контроверзната финансиска директорка Натали Најт. Најт и Таварес беа тужени од акционерите за прикривање на финансиската состојба на групацијата и задржување на документи кои ги откриваат проблемите на компанијата.

Одборот на директори на Stellantis бара нов извршен директор веднаш. Комитетот предводен од Џон Елкан, шеф на Ferrari и претседател на УО, внук на Џани Ањели, бара нов човек кој ќе го преземе кормилото на Stellantis. Има многу опции, но потребен е некој со не само визија, туку и желба да дејствува. Лука Де Мео, шефот на Renault, наводно се појавил на удар. Сепак, тешко е да се каже дали Де Мео ќе биде во искушение да се промени во време кога Renault во неговите раце почнува да ја зацврстува својата позиција.