Брендот Citroën се гордее со многу богата историја со многу иконски модели. Овој производител никогаш не бил непознат со употребата на иновативни технологии или смел дизајнерски јазик. Во последниве години, производителот на автомобили, чие лого е украсено со мотив во форма на стрела, се фокусираше првенствено на врвна удобност за патниците. Исто така, се обидува да им обезбеди на своите клиенти максимална додадена вредност за фер цена. Подобрената серија на C4 не може да се занемари во моделската офанзива. Во овој случај, фејслифтот беше обележан со познатата префинетост на деталите. Секако, примената на нови технологии е исто така очигледна, предводена од рафиниран опсег на погонски единици и еволутивно подобрени дигитални играчки.
Повеќе од 100-годишната историја на брендот Citroën датира од 1919 година. Помалку од 10 години подоцна, оригиналниот модел C4 се појави во понудата на производителот на автомобили, со класичен концепт на мотор поставен напред и погон на задните тркала. Познатото кодно име подоцна беше „исчистено“ од Французите во 2004 година. Ова се должеше на продолжувањето на силната традиција на компактни модели и директниот наследник на семејството Xsara.
Првите две генерации на модерниот Citroën C4 имаа смел дизајн, а воедно и неколку креативни решенија. Што се однесува до концептот, тој го следеше принципот на класичните претставници на компактниот сегмент. Од 2018 година, европскиот кросовер со наставката Cactus ја презеде палката во идентичниот сегмент за кратко време. Негов директен наследник две години подоцна беше сегашната и воедно трета модерна генерација на C4. Негов автентичен интерес е комбинацијата од неколку деривати на каросеријата во една оригинална единица.
Идентичната моделска гама, која беше проширена во 2022 година со неконвенционалниот кросовер седан C4 X, брзо стана еден од најбараните производи на брендот Citroën. По околу четири години, дојде природното време за планираната модернизација. Па денес ќе зборуваме за освежениот C4 опремен со класичен бензински мотор.
Сегашната генерација на компактниот претставник на францускиот производител на автомобили импресионира на прв поглед со своите оригинални и ненаметливи линии. Оптички забележливо освежената новина има уште поголема визуелна креативност во своите очи. Со други зборови, смелите кривини можат да се откријат од практично секој агол. Една од важните мисии на модернизацијата беше и усвојувањето на сегашниот идентитет на брендот Citroën, предводен од новото лого.
Значително редизајнираниот преден дел сега е доминиран од значително поправаголни елементи. Логичен исклучок во овој контекст е великодушното фабричко лого со иконскиот мотив на стрела и овален раб. Неговата силуета, исто така, се протега доста значително во мускулесто обликуваниот модул на хаубата. Највпечатливиот дизајнерски елемент на предниот дел може да се опише како целосно нови фарови. Посебна LED испакнатина што служи како дневни светла и индикатори за насока формира продолжена линија на отворот за ладење на долната линија на решетката. Карактеристичниот светлосен потпис е исто така инспириран од неговите еволутивно понови браќа и сестри. Главниот модул веќе користи параболични LED диоди како основа. Модифицираниот браник изгледа поелегантен и во исто време поробусен во целина. Вкусот на SUV потсетува и на препознатливата линија на пластичната обвивка на долниот дел во практично мат завршница.
Оригиналната странична силуета на C4 најмногу евоцира мешавина од неколку деривати на каросеријата, вклучувајќи пристојна атмосфера на SUV-купе. Обожавателите на францускиот производител на автомобили автоматски ќе се сетат на непогрешливата линеарна паралела со историскиот модел Citroën GS. Повисокиот клиренс на шасијата е надополнет и овде со препознатлива линија на заштитна пластична обвивка. Ефектот на робусност е дополнително засилен со подигнатата линија на браниците. Тестираниот примерок е и во новата несекојдневна „Manhattan Gray“ боја. Контрастниот ефект може дополнително да се подобри со опционалната конфигурација со црн покрив. 18-инчните челични тркала се стандардна опрема во тестираната конфигурација.
И покрај сето она што веќе беше споменато, задниот дел на освежениот C4 нуди најголема дизајнерска креативност. Димензионално значајниот спојлер што го дели задниот прозорец изгледа импресивно и динамично во оваа област. Ова аеродинамично решение обезбедува чистота на горната линија на стаклото дури и без присуство на класичен бришач. Фејслифтот, исто така, донесе значителна промена на задните светла во оваа област. Светлосниот потпис овде, како и на предната страна, се потпира на симетрично распоредени геометриски форми. Централно лоцираната црна линија сега го содржи натписот Citroën, кој го замени оригиналното фабричко лого. Одреден спортски акцент во случај на верзии со внатрешно согорување продолжува да се надополнува со присуството на пропорционално робустен заден браник со пар навистина функционални издувни цевки.
Фејслифтот природно влијаеше и на ентериерот на Citroën C4. Најзначајните промени, претставени со уште поголем акцент на удобноста при возењето, не се јасно видливи во овој случај. Фактот дека тестираниот примерок не е во највисокот ниво на опременост тука не се присутни сите новости кои ги има автомобилот. Самата архитектура на контролната табла останува практично непроменета по модернизацијата. Сепак, безвременската атмосфера сè уште е евоцирана од авангардниот дизајн на централниот дисплеј со неколку остри рабови. Сегашната генерација на Citroën C4, исто така, задоволува со темелниот квалитет на изработката. Немам никакви резерви во врска со интересно распоредената мешавина на материјали, која се состои од повредни и, пред сè, потрајни површини.
Француското чувство за оригиналност во случајот со тестираната конфигурација е делумно потиснато од монохроматскиот и генерално поздодевен дизајн на кабината. Всушност, соодветно е опишано со комерцијалното име Urban Grey. Централната конзола со селектор за автоматскиот менувач и држачи за чаши што се затвораат е украсена со површина во стилот на пијано сјајно црн лак дури и по модернизацијата. Оваа површина е природно поподложна на отпечатоци од прсти или несакани механички оштетувања во секојдневниот живот.
Задоволителен факт е дека компактниот Citroën сè уште ја има најдобрата можна ергономија на нишан. Тестираната конфигурација се карактеризира со класично стартување на погонската единица преку клучот. Поконзервативно ориентираните корисници дефинитивно ќе го ценат мултифункционалниот волан со оптимална форма. Одделен модул за климатизација со јасни хардверски контроли може да се опише и како одлично корисничко решение овде. Штета е што Французите не го вклучија отсутното поставување на насоката на протокот на воздух овде дури и по фејслифтот. За дадената конфигурација, сè уште е потребно да се префрлите на алтернативен таб во менито на екранот на допир.
Главните теми на фејслифтот во случајот на моделот C4 вклучуваат иновативен дигитален свет. Највисоката верзија користи поголем 7-инчен дисплеј на инструмент таблата. Тестираната PLUS верзија, како и основната верзија, мора да се задоволи со малку помал 5-инчен екран. Вистинска позитивна промена на подобро во овој случај е претставена со поостра графика со нов распоред на екранот. И покрај помалите димензии, морам да ја пофалам целокупната јасност.
Централниот инфозабавен систем на допир се одликува со малку поголемо графичко искуство, и покрај сè уште строго едноставниот кориснички интерфејс во принцип. Тестираниот примерок природно ја усвои најновата дигитална еволуција на брендот Citroën. Концептуално поедноставната верзија без вградена навигација ќе воодушеви со поодзивни одговори на допир и јасен распоред на ставките од менито. Ориентацијата во системот е значително олеснета од двете најважни кратенки на копчињата, кои се поддржани од класичната контрола на јачината на звукот што се наоѓа во зоната на совозачот.
Главните приоритети на моделската линија C4 вклучуваат удобност што им се нуди на екипажот. Клучен елемент се предните седишта Advanced Comfort, достапни како стандард од средната конфигурација на опремата. За време на модернизацијата, Французите се фокусираа на уште попрецизна удобност при седење. Во пракса, ова е обезбедено со 15 мм подебело специјално полнење од пена. Како дел од целокупната удобност, морам да ги истакнам димензиите на седиштата, кои ќе одговараат и на повисоките патници. Во споредба со минатото, подобрена е и фиксацијата на телото, во комбинација со малку поизразено навестување на странична потпора.
Обновениот C4 не дозволува несакани компромиси во однос на удобноста дури ни во вториот ред. Удобниот пристап до задниот дел, и покрај наклонетата линија на покривот, е обезбеден со соодветно голем влезен отвор. Задната клупа задоволува со својот идеален наклон и, пред сè, пријатно меко перниче. Што се однесува до просторот, покрај децата, тука удобно можат да патуваат и двајца повисоки возрасни. Отсуството на централен потпирач за раце е исто така делумно фрустрирачко. Целокупната удобност на задните патници е подобрена со посебни вентилациски отвори и USB приклучок за напојување.
Новиот C4 исто така задоволува со својот багажен простор со голем отвор за влез и целокупно удобен пристап. Основниот капацитет достигнува 380 литри во „класичната“ верзија на каросеријата. Симетричната форма на просторот за товарење е надополнета со облогата на страничниот ѕид, која е поотпорна на механички оштетувања. Практичната страна е подобрена со помагала за прицврстување, вклучувајќи куки за торби. По преклопувањето на поделените задни потпирачи за грб, во сооднос 60/40, се создава помалку практичен скок. Максималниот капацитет за транспорт достигнува 1250 литри.
Значајни промени се случија и во асортиманот на достапни погонски единици. Не само дизел верзијата, туку и достапноста на рачни менувачи станаа минато. Портата кон светот на Citroën C4 сега е софистициран благ хибрид, базиран на значително редизајнираниот трицилиндричен бензински мотор 1.2 PureTech. Послабата верзија Hybrid 110 (110 КС) е комбинирана со нов 6-степен автоматски менувач со двојна спојка ë-DCT. Тестираниот еквивалент на чист бензинец 1.2 PureTech 130 (130 КС) нуди малку поголема моќност. Овој мотор продолжува да се комбинира со 8-степен автоматски менувач со класичен дизајн. Оригиналниот турбодизел е заменет со помоќен благ хибрид (Hybrid 145) со моќност од 145 КС. Компактното семејство на модели, исто така, продолжува со чисто електрични алтернативи. Послабата верзија ë-C4 Electric 136 (136 КС) е комбинирана со батерија од 50 kWh. Нова батерија од 54 kWh е резервирана за помоќниот еквивалент и најмоќниот член на семејството ë-C4 Electric 156. Погонот на предните тркала е стандарден кај сите споменати верзии.
Убаво е што Французите не се откажаа од чисто бензинските мотори за моделот C4, дури ни по неговата модернизација, барем засега. Под комерцијалното име PureTech 130 лежи најновата еволуција на познатиот трицилиндричен мотор со волумен од 1.2 литри. Декларираната моќност од 130 коњски сили при 5500 вртежи во минута и 230 Nm вртежен момент достапен од 1750 вртежи во повеќето случаи ќе обезбеди целосно прифатлива динамика на возење за лесен компактен стилски автомобил. Забрзувањето до 100 км/ч трае 10.2 секунди, додека максималната брзина е рамно 200 км/ч.
Тестираниот мотор се докажува со соработката со 8-степениот автоматски менувач со класичен дизајн. Промените на поединечните брзини се примерно мазни во повеќето ситуации. По поимпулсивно притискање на педалата за гас, менувачот се обидува да се потпре на оптималниот вртежен момент колку што е можно повеќе во форма на брзо менување на брзината. При подолги спуштања, морам да ја истакнам прецизно подесената функција на моторното сопирање од функционална гледна точка. Во случај на попребирливи корисници, менувачот се карактеризира со послушни одговори на командите за рачно менување брзини преку лопатки под воланот. Што се однесува до потрошувачката, во строго градски услови на возење таа изнесува околу 8 литри, додека на автопат таа бројка се намалува на околу 6.5 литри.
За обновениот Citroën C4, логичен приоритет останува – покрај удобноста на седиштето – најсофистицираната удобност при возење. Важен механички елемент од сеопфатниот пакет Advanced Comfort се амортизерите со прогресивни хидраулични перничиња. Со горенаведениот тип на суспензија, инспириран од светот на мотоспортот, францускиот производител на автомобили е меѓу најважните иноватори. Историската „опсесија“ на Citroën со максимална удобност за екипажот сега е претставена со технологијата на горенаведената суспензија. Нејзината „магија“ се манифестира во подобрената способност за „обработка“ на значајни неправилности дури и во фазата на максимална компресија на амортизерот.
Теоријата на дизајнот всушност е преведена во прецизна удобност при возење во секојдневниот живот и рутинската употреба. Лице кое не е заинтересирано за реалноста на нашата патна инфраструктура ќе ја цени примерната удобност по завршувањето на првиот дел од километрите. Возењето преку мали несовршености предизвикува ефект на летачки тепих. Во исто време, неговата шасија може да се справи дури и со навистина големи наклони со јасност и самодоверба во пракса. Одредена граница на усогласеноста на суспензијата за време на тестот беше претставена и со поагилни премини преку брзински нерамнини. Едноставниот дизајн на задната оска се покажува со малку помазна карактеристика и за време на енергични премини преку низа попречни неправилности.
И покрај приоритетната удобност, компактниот автомобил на Citroën сè уште може да понуди многу пријатен дел од самодовербата при подинамично возење. Во тесни кривини, каросеријата се наведнува на необичен начин, но тестираниот примерок сепак останува примерен во управувањето. На потехнички патни делници, првенствено ја ценев малата тежина на возилото, која во случајот со тестираната конфигурација достигнува помалку од 1,4 тони. Сепак, обновениот Французин природно нема претерани спортски амбиции. Накратко, „лесното“ подесување на управувањето е исто така прилагодено на лежерната ориентација.
ГАЛЕРИЈА ОД ТЕСТИРАНИОТ МОДЕЛ
Почетната промотивна цена за Citroën C4 1.2 Hybride 110 YOU е 24.990 евра.
Цената на тестираниот модел Citroën C4 1.2 PureTech 130 EAT8 PLUS изнесува 25.490 евра.
Повеќе информации за автомобилот може да најдете ТУКА или да го посетите продажниот салон на Citroën.


























