Škoda Octavia долго време е меѓу десетте најпродавани автомобили во Европа и најпродаваниот модел на Чешката марка. Последната четврта генерација е веќе пет години на пазарот, па време беше за едно (суптилно) освежување. Новата фејслифт Octavia донесе не само промени во дизајнот, туку и драстични измени во понудата на мотори, како и нови технолошки решенија во кабината. Па, ајде да видиме што се подобри или не се подобри во освежената Octavia.
Škoda Octavia е скапоцен камен на модерната чешка автомобилска индустрија, секако кога станува збор за нејзината популарност меѓу клиентите. Ако не ја сметаме оригиналната Octavia од 1959 година, повеќе од седум милиони луѓе го купиле овој модел од 1996 година до сега. Првата генерација, веќе беше многу успешна. Во тоа време, на пример, таа беше првата Škoda дизајнирана користејќи го компјутерскиот метод CAD (Computer Aided Design) во Млада Болеслав. Дотогаш, каросеријата беше конструирана од Volke во Германија. А понатаму, секоја наредна генерација стануваше сѐ повеќе и повеќе популарна, а има и многу добри причини зошто е тоа така. Во својот сегмент, нема друг конкурентен модел кој ја нуди практичноста и просторноста која ја нуди Octavia.
Да се вратиме од екскурзијата до последниот милениум до сегашниот фејслифт на четвртата генерација на Octavia. На секоја модификација на таков успешен автомобил мора да се пристапи со големо внимание. Промените мора да бидат видливи за луѓето да имаат доказ дека купуваат нов автомобил, но повторно не треба да бидат премногу големи, за да не ја изгуби популарноста кај клиентите на кои автомобилот им се допаѓа и постојано го купуваат. Значи, со освежувањето не се случува голема револуција, што реално и не е некое изненадување.
Благодарение на новите браници, Octavia сега е подолга за помалку од еден сантиметар, што во основа е непрепознатливо, но сега изгледа доста помодерно. Острото око ќе забележи отсуство на светла за магла, кои сега се заменети со функцијата „bad weather lights“. Треба автоматски да ги приспособи перформансите на фаровите според моменталните услови. Инаку, предходните фејслифтови на Octavia визуелно беа главно за светлата, и тоа не се разликува и со овој најнов фејслифт. Обликот на предните фарови е променет, дневните LED ленти сега допираат до предниот браник на две места. А стандардните халогени фарови заминаа во историјата, сега сите верзии на Octavia стандардно се опремени со LED технологија. Опционалните LED Matrix фарови (како тестираниот примерок) имаат 36 сегменти (24 пред фејслифтот) во два реда, благодарение на што подобро го прикажуваат патот ноќе, а во исто време не само што не го заслепуваат возачот пред вас, туку и не осветлуваат толку многу светлина во рефлектирачките ознаки покрај патот.
Профилот не претрпе никакви промени, освен тоа што сега се достапни нови дизајни за алуминиумските бандажи кои се движат со големина од 16 до 18 инчи. Конкретниот примерок е опремен со најголемите бандажи – а голема пофалба и за бојата, во денешно време е голема реткост да се најдат бандажи во чисто сребрена боја. Задните светла во основната верзија остануваат исти по изглед, додека опционалните целосно LED светла имаат редизајниран дизајн. Иако на прв поглед сè уште изгледа исто, тој се однесува на дизајнерските елементи на неодамна претставените повисоки модели на марката и му носи нови анимации Coming/Leaving Home. А тука се и динамичките светла за трепкачите. На задниот дел, освен овие промени, нова е и ознаката ŠKODA испишана на вратата од багажникот. Иако повеќе од 20% од продадените Octavia се автомобили обоени во црна металик боја, Škoda нуди цела палета на поинтересни бои, а понудата сега е збогатена со неколку нови нијанси.
Не очекувајте драстични промени и во внатрешноста. Воланот со две краци е сè уште присутен, а како опција останува воланот со три краци (како на тестираниот примерок). Се уште се зачувани истите форми на кокпитот, само голем број на материјали сега се сменети. Освежувањето доаѓа главно во форма на замена на сјајниот хром со мат финиш – и ова е многу добра промена, мат финишот не рефлектира толку многу сончева светлина и исто така изгледа значително попремиум. Пофалба заслужуваат и сите други материјали во кабината бидејќи се со одличен квалитет и одлична завршна обработка, а сето ова ја прави кабината да изгледа значително полуксузна. Особено во комбинација со ваков Cognac кожен ентериер.
Освежената Octavia сега нуди шест различни типови на ентериер – Studio, Loft, Lodge, Lounge, Suite Black и Suite Cognac. Во основните верзии, тие се црна ткаенина, додека Lodge пакетот нуди рециклиран текстил во сива боја, следниот Lounge пакет е мешавина од алкантара и вештачка еко-кожа, а на врвот се Suite кожните седишта кои нудат функција за вентилација, греење и масажа и дополнително се AGR сертифицирани. Тест примерокот ги има врвните седишта, освен прекрасниот дизајн, нудат и исклучителен комфор, а истовремено и одлична странична поддршка. Вентилацијата на седиштата е секогаш голем плус, особено во ситуации кога автомобилот седел подолго време на сонце и кога температурите се скоро 40 степени.
Главната болка во пред фејслифт верзијата е решена, програмерите можат да здивнат… Да, претпоставувам дека веќе знаете за што зборувам. Претходната верзија често беше критикувана поради нестабилниот и генерално неуспешниот инфозабавен систем. Сепак, новитетот носи сосема нов систем познат од новите Superb и Kodiaq и кој е драстично подобрување во споредба со претходниот систем. Немав ниту еден проблем со него, јасен е, брзо работи, има прилагодливи „shortcut“ опции и брзо учите да работите со него.
Сега стандардно сите верзии се опремени со дигитална инструмент табла од 10-инчи, додека стандардниот централен инфозабавен екран е исто така со големина од 10-инчи. Поголемиот 13-инчен екран е како дополнителна опција и добива неколку плус опции во споредба со стандардниот – а пофалба заслужува и графиката која е перфектна. Дополнително, на гласовниот асистент „Laura“ во блиска иднина ќе и помага и вештачката интелигенција – односно ChatGPT. Штета е што Octavia не ги доби успешните контроли за Smart Dials како новите Superb и Kodiaq, па буквално сè се контролира преку екранот на допир, вклучително и климата, но веројатно не може да се очекува такво нешто како дел од освежување. Промена која е погодна за корисниците е проширувањето на пристапот без клуч, кој сега може автоматски да го отклучи и заклучи автомобилот штом возачот со клучот во џебот се приближи или, обратно, се оддалечи на 1,5 метри од автомобилот.
Ми се допаѓа и брзото полнење од 45 W преку USB-C, но и безжичниот полнач од 15 W со активна вентилација, благодарение на кој и безжичниот CarPlay може да се користи без проблеми и без прегревање на мобилниот телефон во преградата. Octavia во основа има двозонски клима уред, што е доста убаво, а во исто време – ако дојдат постудените денови – може да ја користи функцијата Heat за да вклучи сè што се загрева во автомобилот со едно копче: предното и задното стакло, воланот, климата и секако седиштата. Можеби ќе се смеете на ова, но во студените денови оваа функција ќе ви се најде и ќе заштеди кликнувања низ менито.
Во однос на практичноста, сè што ја прави Octavia толку популарна дури и во четвртата генерација останува тука – многу простор на задните седишта, многу простор за складирање и особено голем багажен простор од 600 литри. Има и типични Simply Clever паметни решенија како што се мултифункционален џеб во багажниот простор, чадор во предната врата или стругалка за мраз во капакот на резервоарот за гориво.
Најголемите промени се случија во понудата на погонски единици. Под хаубата сега се достапни исклучиво четирицилиндрични мотори. Основата е 1.5-литарскиот TSI мотор со моќност од 116 коњски сили, а над е него е верзијата со 150 коњски сили. Овие верзии може да се комбинараат со мануелен или автоматски DSG менувач. Верзиите со автоматски менувач добиваат и 48V Mild-Hybrid технологија. Најмоќната бензинска единица е 2.0-литарскиот TSI со моќност од 265 коњски сили кој доаѓа исклучиво под хаубата на спортската RS верзија. Што се однесува до дизел единиците, достапен е само 2.0-литарски TDI мотор со 115 коњски сили (се комбинира само со мануелен менувач), додека појаката верзија со 150 коњски сили се комбинира исклучиво со автоматски менувач.
Тестираниот примерок е опремен со врвниот и веќе добро познат 2.0-литарски дизел мотор и автоматски менувач – комбинација која е најпопуларна на нашиот пазар. Овој мотор испорачува 150 коњски сили и 360 Nm вртежен момент од 1600 до 2750 вртежи во минута, а силата се пренесува на предните тркала преку 7-степен DSG менувач. Што велат бројките? Забрзувањето до 100 км/ч трае 8.5 секунди, додека максималната брзина изнесува 228 км/ч. 2.0-литарскиот TDI е малку подобрен, на пример, има притисок на вбризгување од 2.200 бари, а турбополначот користи променлива геометрија на сечилото за да го оптимизира притисокот на полнење. Моторот има доволно моќ во поширок опсег на вртежи, убаво го задвижува автомобилот дури и при ниски брзини, а исто така има помала потрошувачка и емисии на азотни оксиди благодарение на вбризгувањето на AdBlue пред два катализатори распоредени еден зад друг. Перформансите се навистина одлични и немам никакви замерки, дополнително и автоматскиот менувач совршено си ја врши својата работа и менувањето на брзини е мазно и неприметливо, а добри се и реакциите при подинамично возење. Каква е потрошувачката? – возете нормално во градски услови и таа нема да надмине повеќе од 7 литри. На автопат, со брзини колку што е дозволено на нашите патишта, потрошувачката изнесува импресивни 5 до 5.5 литри на 100 изминати километри.
Нема голема револуција во поставувањето на шасијата, но немаше потреба, затоа што сегашната генерација, и покрај фактот што повеќето верзии користат едноставна оска на задниот дел, е голем чекор напред во однос на удобноста во споредба со претходниот модел. Приоритетот кој е насочен кон комфорот и рафинираноста продолжува и кај овој модел. Па и покрај 18-инчните тркала на тестираниот примерок, удобноста останува на доста солидно ниво и без несакани вибрации и удари. Воланот има перфектен баланс на тежина, па затоа маневрирањето во градски услови е доста лесно. Од друга страна, не очекувајте премногу повратни информации од подлогата, а ова се надополнува и со релативно меката суспензија што на пат со свиоци резултира со малку понагласено навалување – но сепак ова е автомобил за автопат и уживање во возењето, а не „бркање“ на свиоци. Со освежувањето, работено е и малку на звучната изолација, па затоа при автопатски брзини од 120-130 км/ч во кабината е тивко и со минимална бучава. Во сите други аспекти Octavia останува иста како и претходно, а тоа е ултра комфорен, безбеден и смирен автомобил кој е одличен за долги патувања.
ГАЛЕРИЈА ОД ТЕСТИРАНИОТ МОДЕЛ
Почетната цена за Skoda Octavia 1.5 TSI 150 MT6 Selection изнесува 27.130 евра.
Цената на тестираниот модел Skoda Octavia 2.0 TDI 150 DSG Selection изнесува 45.480 евра.
Повеќе информации за автомобилот може да најдете ТУКА или да го посетите продажниот салон на Skoda.