Со врвот на конкуренцијата во сегментот на компактни/семејни електрични SUV возила, новиот Geely EX5 доаѓа да побара дел од особено бараната комерцијална арена. Од една страна, силни европски и корејски брендови, како што се сестринската компанија Volvo, масовните брендови на VW Group и Hyundai-Kia Group. А од друга страна, кинески компании, како што се MG Motor и BYD.
Geely EX5 не воведува никакви нови демони, но не ни треба. Се издвојува од моделите на Далечниот Исток и Европа со својата луксузна кабина, просторност, удобност и опрема. Geely EX5 е базиран на новата платформа GEA на групацијата и го имаше своето глобално деби во Кина во август 2024 година. Тука, да направиме заграда, велејќи дека архитектурата GEA ги интегрира рамката, софтверот, екосистемите и вештачката интелигенција во еден единствен прилагодлив систем – Четири во едно.
Што се однесува до изгледот, Geely EX5 е конзервативен автомобил. Чистиот преден дел, со затворена решетка и интегрирани LED светлосни единици и шестоаголно лого на шест „плочки“, создава елегантен, но не особено смел имиџ.
Рачките на вратите што се отвораат и лентата што ги поврзува задните светла го подобруваат визуелниот ефект, давајќи му премиум шмек на дизајнот. Сепак, и покрај овие козметички трикови, целокупниот стил во голема мера се базира на познати елементи што се наоѓаат кај други кинески електрични автомобили. Трикови што сега ги усвојуваат и европските премиум и масовни компании.
19-инчните бандажи за возврат му даваат на автомобилот естетски бонус, но целта останува јасно насочена кон купувачи со класична естетика. Очигледно, Geely знаеше што прави, бидејќи неговата намера е да привлече широк пазар. Со оглед на тоа што очигледно помалку купувачи бараат нешто визуелно уникатно, ќе откријат дека на EX5 му недостасува смелост или иновативност.
Боите се исто така ограничени на прилично меки тонови, што не му помага на автомобилот да се истакнува на патот. Сепак, она за што треба да му оддадеме признание на Geely е дека квалитетот на конструкцијата и склопувањето на панелите, како и квалитетот и сјајот на бојата, се одлични.
Влегувајќи во кабината, влегувате во друг универзум. Кој нема никаква врска со класичната надворешна слика на автомобилот. Модерна средина составена од материјали со одличен квалитет (не само wannabe premium) и со соодветно ниво на склопување. Тука, EX5 јасно ги покажува своите премиум аспирации.
Тестираниот модел е со црна внатрешност, но како опција достапна е и светла внатрешност. Сликата во кабината е засилена со мат никел украсите на воланот, на вратите, на лентата што се протега по предниот дел од контролната табла… Кожниот тапацир не е направен од… кожа, туку од одржлив материјал што Geely го нарекува GeeLuxe – но сепак резултатот останува импресивен.
Доминантен елемент во кабината е централниот HD екран на допир со дијагонала од 15,4-инчи. Кој е опкружен со дигитална инструмент табла од 10,2-инчи и голем хед-ап дисплеј од 13,4-инчи. Сепак, целокупниот дизајн на дигиталните дисплеи не е без свои недостатоци: Малите фонтови и сивите тонови на бела позадина ги прават тешки за читање. Екранот на допир, кој контролира речиси сè, од контрола на климата до функциите за возење и поддржува ажурирања преку воздух, бара голем тактилен притисок за веднаш да реагира.
Поврзувањето вклучува 4G, гласовни команди и навигација со информации за сообраќајот во живо. Geely става голем акцент на сопствениот развиен и имплементиран инфозабавен систем, Flyme Auto, кој работи на процесор исто така од сопствен дизајн. Ова вклучува и Flyme Sound – премиум аудио систем со 16 звучници (дури и во потпирачите за глава на предните седишта), претходно поставени функции и 1.000 вати моќност. Навистина е добро, но исто така помалку импресивно отколку на хартија. Вистината е дека очекував повисок акустичен квалитет со оглед на спецификациите.
Друга важна предност што сметам дека е потребно да ја споменам се седиштата. Греење, вентилација и со масажа напред, тие се стандардна опрема. Особено затоа што функцијата за масажа е одлична и тешко се наоѓа како стандардна опрема во оваа, дури и во повисока категорија на автомобили.
Изненадувачки, совозачкото седиште има поголема прилагодлива потпора за нозе од возачкото седиште – станува кревет без нозете да ви висат. Она што би го сакал е прилагодување на навалувањето на возачкото седиште, што помага да не се лизгате напред при сопирање. Позицијата за возење е добра, но му недостасува лумбален дел поддршка, веројатно поради механизмот за масажа со шест позиции (ги има многу).
Ротационата контрола на лебдечката централна конзола овозможува практично прилагодување на поставките. Под тоа, има голем простор, со тврда пластика што не е лесно достапна, кој исто така содржи 12-волтен приклучок и два порти: еден USB-C и еден USB-A. Што се однесува до остатокот од ергономијата, не ми се допаднаа некои од контролите. Како на пример прекинувачите за климатизација. Некои од нив се или закопани во мени и подмени или се дуплирани со копчиња на допир кои ја вршат половина од работата, што го прави корисничкото искуство нефункционално. Друга забелешка што ја имам е чудно обликуваниот волан кој исто така има тактилни копчиња без ознаки, што влијае на леснотијата на користење.
Задните седишта се исклучително пространи за големината на автомобилот, со потпирачи за грб што се спуштаат и комплетно рамен под. И покрај тоа што покривот е спуштен назад, просторот за глава е одличен, а просторот за нозе е повеќе од доволен за возрасни патници, што ја прави удобноста импресивна за долги патувања. Патниците на задните седишта исто така имаат корист од вентилациони отвори за климатизација во трета зона, USB-A и USB-C порти, централен потпирач за раце со држачи за чаши, големи џебови на вратите, па дури и фиока за складирање под седиштето. Панорамскиот покрив дополнително го подобрува чувството на просторност и осветленост. Значи, генерално, EX5 нуди тивка, добро опремена средина што е далеку над просекот за оваа категорија.
Помалку импресивен е багажникот. Со сертифициран капацитет од 302 литри, првично звучи… мал, но кревањето на подот открива уште дополнителни 108 литри, зголемувајќи го капацитетот на 410 литри. Бројка едноставно соодветна за категоријата. Без, од друга страна, да има резервна гума за итни случаи што е заменета со систем за контрола на притисокот и комплет за поправка на гуми. Но, онаму каде што EX5 се истакнува е со склопени задни седишта, а така капацитетот се зголемува на 1.877 литри, што е врвна бројка за неговата големина.
Во однос на погонот, Geely EX5 е достапен само во една верзија. Електричниот мотор испорачува 218 коњски сили и 320 Nm вртежен момент. Забрзувањето до 100 км/ч трае 7.1 секунди, додека максималната брзина изнесува 175 км/ч. Електричен мотор поддржан од 400V архитектура и литиум-јонска батерија од 60.22 kWh со LFP (литиум-железо-фосфат) хемија што дава комбинирана WLTP автономија од 430 километри. Батерија чиј BMS овозможува максимална моќност на полнење со DC од 100 kW. Сепак, генерално, техничките карактеристики на автомобилот се целосно конкурентни – особено во однос на цената – иако му недостасува елементот што би го издвоил во однос на иновациите или смелиот предлог. Инаку, електричниот мотор ги движи предните тркала и нуди многу моќност за секојдневна употреба. Забрзувањето е брзо, но моторот има тенденција да ги „сврти“ тркалата при силно забрзување. Значи, контролата на тракцијата интервенира често и забележливо.
Теоретската потрошувачка на EX5 е 15,8 kWh. Во пракса, забележав вредност дури и малку над 14 kWh во градот. Сепак, во неповолни градски услови, мојата потрошувачка беше околу 16 kWh. На автопат потрошувачката изнесува околу 19,9 kWh. Горенаведените бројки може да се оценат како добри, а реалната автономија во град би била сигурно околу 400 километри.
За полнење, Geely наведува 28 минути (20%-80%) со брз DC полнач од 100 kW. Кога станува збор за полнење на домашен или јавен полнач, со моќност од 11 kW, EX5 е на врвот на конкуренцијата. Со 5,5 часа за полнење од 0-100%.
Како е зад воланот на EX5? Удобноста и возењето се големите адути на автомобилот. Суспензијата е подесена за европски услови, според Geely, по обемно 12-месечно истражување и развој. Резултатот е меко подесена шасија која ги апсорбира нерамнините од нашите улици на доста солиден начин. Сепак, амортизацијата е добра, или барем доволно добра за да се избегне феноменот на лебдење и нишање. Само на одредени надолжни дупки или изразени дисконтинуитети на асфалтот, автомобилот реагира посилно.
Во градски услови, EX5 се покажува како многу удобен и кооперативен, исто и на националниот пат каде што се движи стабилно и цивилизирано, потврдувајќи го својот туристички карактер. За градот, треба да напоменеме дека звукот што го произведува при мала брзина за да ги предупреди пешаците, од една страна доведува до звук на детска игра, а од друга страна продира во звучната изолација секој пат кога ќе сопирате. Парадокс за примерната звучна изолација на EX5…Лесниот и опуштен волан е особено ценет во градот. На кривулести патишта, недостатокот на чувство станува забележлив, при што спортскиот режим едноставно додава вештачка тежина. Неговиот фидбек е интензивен кога автомобилот поминува преку нерамнини. И чудно, нема ознаки за тоа што прават копчињата на него. Па кога прв пат ќе седнете, едноставно барате…
Но што се случува кога ќе почнете да го возите малку подинамично автомобилот по кривулест приградски пат? Така, EX5 ја открива својата граница. Или поточно границата на поставеноста на суспензијата. Истата поставка што ги пегла неправилностите, дава чувство на лебдење и исклучување во кривини или при поголеми брзини. Контролата на каросеријата е мека, оските изгледаат неусогласени, а прилепувањето од Goodyear Efficient Grip пневматиците е умерено… ефикасно. Следствено, Geely EX5 станува очигледно дека не е погоден за спортско возење – но тоа не е недостаток кај семеен SUV од овој тип, напротив може да се смета и како предност.
EX5 доаѓа со 16 различни системи за помош, плус седум воздушни перничиња, создавајќи комплетен безбедносен оклоп. Проблемот? Многу од нив работат премногу наметливо, особено за наши стандарди. Секој пат кога возите, мора да ги оневозможите (длабоко во менијата) функциите како што се помош за одржување на лента, препознавање на брзина или „паметно“ следење на вниманието на возачот. Во спротивно, ќе бидете карани со постојани звуци секој пат кога возите како… секој нормален возач. Сепак, Geely направи добра работа во поставувањето на системите – тие се помалку досадни од нивните колеги во другите кинески – и европски модели.
ГАЛЕРИЈА ОД ТЕСТИРАНИОТ МОДЕЛ
Цената на Geely EX5 MAX изнесува 36.900 евра.
Повеќе информации за автомобилот може да најдете ТУКА или да го посетите продажниот салон на Geely.