Не требаше да има нов Volvo XC90. Требаше да биде заменет со целосно електричниот Volvo EX90, но како што вели поговорката, „само будалите никогаш не се предомислуваат“. Швеѓаните разбраа дека клиентите сè уште сакаат да купуваат автомобили со мотор со внатрешно согорување, па затоа електричниот EX90 нема да биде наследник на XC90. Барем не веднаш, бидејќи двата модели ќе се нудат паралелно многу години. И оттаму доаѓа донекаде изненадувачката одлука за освежување на водечкиот SUV. Што се промени и каков е освежениот Volvo XC90? Веднаш ќе откриам едно нешто – заборавете на дизел.
Создавањето на сосема нова генерација би било многу скапо, па затоа промените во освежениот модел се многу суптилни, иако веднаш е очигледно дека се работи за верзија по фејслифтинг. Најзабележителна промена е сосема новата решетка на ладилникот со многу убаво полнење со ленти распоредени во шема на шевронен, благодарение на што предниот панел изгледа поелегантно и полесно. Променети се фаровите, кои сè уште го имаат карактеристичниот облик на чеканот на Тор, но добија помодерен светлосен потпис. Браникот е исто така малку редизајниран, со појавување на вертикални решетки за воздух, давајќи ѝ на силуетата малку подинамичен изглед.
Страничната линија е потполно иста како и претходно. Тестираниот модел е опремен со прекрасни 21-инчни бандажи, кои не изгледаат претерани кај толку голем теренец. И ако веќе ги споменавме димензиите, вреди да се каже дека Volvo XC90 е навистина огромен теренец, кој е долг 4953 мм, широк 1931 мм, висок 1767 мм и има меѓуоскино растојание од 2984 мм.
Промените на задниот дел се навистина козметички. Браникот е малку освежен, а вертикалните светла сега имаат потемни леќи. И тоа е крајот на промените. Секако, имаме и нови бандажи и бои, кои се навистина фантастични – верувам дека за повеќето купувачи на овој автомобил оваа комбинација „црно на црно“ како тест примерокот ќе биде најбарана, но освежениот XC90 има навистина прекрасни бои.
Сè уште може да се избере помеѓу Bright или Dark верзија, кои се разликуваат по дизајнот на браниците и завршната обработка на решетката на ладилникот, лајсните и кровните шини. Стандардно, тие се хромирани, додека во случајот со Dark верзијата, тие се завршени во сјајно црна боја.
Освен тоа, ова е точно истиот автомобил што се појави на патот пред речиси 11 години. И мора да се признае дека, како и XC60, XC90 воопшто не остарел. Не е ни чудо што сè уште е еден од најпопуларните модели на Volvo. Брендот уште пред 11 години направи полн погодок со дизајнот на XC90, а верувам дека и во наредните 10 години овој автомобил нема да изгледа застарено.
И слично е и во ентериерот. Суптилни промени се појавија и во ентериерот, а кокпитот е речиси потполно ист како пред фејслифтот. Речиси, бидејќи новиот екран на мултимедијалниот систем веднаш го привлекува вниманието. Веројатно неговото интегрирање во контролната табла би барало премногу модификации, па затоа заврши со мала промена во обликот на отворите за воздух, кои сега личат на оние што се користат во Volvo XC60. Секако, не е само екранот нов, бидејќи тука имаме и сосема нов инфозабавен систем базиран на Android Automotive, кој веќе го видовме во електричниот Volvo EX30. Покрај тоа, променет е обликот на предниот потпирач за раце и држачите за чаши на централниот тунел. Исто така, имаме освежени куќишта за звучниците од Bowers & Wilkins и нова полица со помоќен индуктивен полнач.
Врвна завршна обработка. Според мое мислење, кабината на Volvo XC90 сè уште се држи до себе. Минималистичкиот дизајн со два дигитални екрани и мал број копчиња изгледа елегантно и изненадувачки го издржува тестот на времето. Освен тоа, верувам дека дизајнот не е најважната работа тука, бидејќи она со што импресионира Volvo XC90 се материјалите и завршната обработка со највисок квалитет кои одлично се вклопуваат. Детали како што се високотонецот од Bowers & Wilkins на врвот од контролната табла или кристалната рачка за менување брзини од Orrefors се исто така важни. Мали елементи што прават разлика.
Вреди да се застане за момент кај материјалите, бидејќи благодарение на нив се чувствуваме толку добро тука. Само треба да се потсетиме дека зборуваме за највисоката Ultra верзија тука, која е опремена, на пример, со тапацир од nappa кожа во Blond нијанса. Како стандард, добиваме тапацир базиран на рециклирани материјали и материјали што содржат „елементи од биолошко потекло собрани во шумите на Шведска и Финска“.
Горниот дел од контролната табла е мек и пријатен на допир, додека средината на контролната табла има декоративен елемент направен од сиво дрво. Покрај тоа, на контролната табла и панелите на вратите имаме елементи од вистинско дрво, алуминиумски ленти, а исто така и амбиентално осветлување. Исто така, обрнете внимание на завршната обработка на куќиштата на звучниците, копчето за јачина на звук, копчињата за вентилација или копчето за стартување на моторот. Детали како овој ја завршуваат работата во премиум класата. Целината е надополнета со лесни шевови и мала количина пијано црна боја.
Функционалност без резервации. Не се промени многу во однос на ергономијата и функционалноста за време на фејслифтот. Нова карактеристика е полица со индуктивен полнач и редизајниран простор за складирање со држачи за чаши на контролната табла. Сè уште има мал простор за складирање во потпирачот за раце, но сега има два USB Type-C конектори и 12V приклучок. Преградата пред совозачот е пространа, но не го разбирам целосно неговото електрично отворање. Едноставно копче би било доволно, што би било и поудобно за користење. На предниот дел имаме и пространи џебови во вратите, а исто така и џебови во задните врати.
Нов систем, ист дигитален кокпит. Штета е што дигиталниот дисплеј за возачот не се промени со фејслифтот, тој сè уште има многу едноставен интерфејс и практично не нуди опции за персонализација. Новината е вертикален екран со дијагонала од 11,2 инчи со целосно нов систем, со кој веќе имав можност да се запознаам за време на тестот на електричниот Volvo EX30. Интерфејсот е јасен, интуитивен и иако не сум голем поддржувач на контролирање на сè со помош на екран на допир, мора да признаам дека ова во Volvo работи навистина добро. Имаме големи икони, прецизни описи, лента со поставки за климатизација, а исто така и можност за персонализација, вклучително и можност за инсталирање на какви било апликации.
Ова е пак предност на користењето на Android Automotive, благодарение на што имаме пристап до продавницата на Google, што значи дека сè што треба да направите е да се најавите на вашата сметка и да ги користите вашите омилени апликации. Но она што навистина ми фалеше е тоа што сѐ уште нема безжичен Android Auto и Apple CarPlay тука…Од друга страна, она што заслужува огромна пофалба е аудио системот од Bowers & Wilkins. Сензациите се исто така одлични бидејќи кабината е совршено звучно изолирана.
Предните седишта се многу удобни и целосно електрично прилагодливи. Наоѓањето на вистинската положба не е ни најмал проблем. Особено затоа што лумбалниот потпирач е прилагодлив во четири насоки, а имаме и електрично прилагодливо продолжување на возачкото седиште. Исто така, има мемориски поставки, греење, вентилација, па дури и масажа, иако некои од нив се опционални елементи кои бараат дополнителна наплата дури и во врвната Ultra верзија.
Вториот ред се состои од три независни седишта кои можат слободно да се движат, а наклонот на потпирачите за грб може да се прилагоди. Одлично е што седиштето се продолжува и кога се менува наклонот, што има многу позитивен ефект врз удобноста на патниците. Дури и ако го поместиме вториот ред целосно напред, нема недостаток на простор за нозе. Истото важи и за просторот над главите, кој не недостасува и покрај присуството на стандардниот панорамски покрив. Погодностите вклучуваат посебни зони за климатизација со дополнителни отвори, преклопен потпирач за раце со места за пијалоци, два USB Type-C порти и ролетни во страничните прозорци. Третиот ред седишта е место за луѓе високи до 170 сантиметри. На возрасните патници може да им биде малку тесно, но децата дефинитивно ќе бидат воодушевени. Недостаток на третиот ред е што мора рачно да се преклопи и расклопи.
XC90 има и подеднакво простран багажник. Електрично управуваната врата крие багажник од 650 литри. Со отворен трет ред, капацитетот на багажникот е намален на 298 литри, но тоа е сепак повеќе отколку кај повеќето автомобили со седум седишта. Исто така, под подот има преграда за кабли, додека во самиот багажник ќе најдеме две расклопливи куки за шопинг и штекер од 12V. Исто така, има и преграда на која можеме да прикачиме нешто или да го поделиме просторот во багажникот за да не се поместува одреден предмет.
Освежениот Volvo XC90 нуди само две верзии за избор. Основната B5 AWD верзија користи 2.0-литарски турбо-бензински мотор кој испорачува 250 коњски сили кон сите четири тркала. Тест примерокот е врвната T8 AWD Plug-In Hybrid верзија. Ова е plug-in хибрид, кој може да се најде и во други модели на брендот, како што се Volvo V90 или Volvo S60. Хибридниот систем е базиран на четирицилиндричен 2.0-литарски бензински мотор кој генерира 310 коњски сили и 400 Nm вртежен момент, како и електричен мотор кој додава уште 145 коњски сили и 335 Nm вртежен момент. Вкупно, системската моќност изнесува 455 коњски сили и 709 Nm вртежен момент, благодарение на што овој SUV од 2,3 тони забрзува до стотка за само 5,4 секунди. И тоа многу кажува за динамиката.
Volvo XC90 е неверојатно агилен. Без разлика дали возите со градска или автопатска брзина, сè што треба да направите е да притиснете малку посилно на педалата за гас и одговорот на погонскиот систем е моментален. Навистина е импресивен, а автомобилот забрзува брилијантно. Функционира навистина добро и никој нема да се пожали на перформансите. Покрај тоа, тука е одличната соработка на погонските единици и менувачот, кој непречено и мазно „жонглира“ со преносните односи.
Volvo XC90 T8 AWD Plug-In Hybrid е опремен со батерија од 18,8 kWh, која, според производителот, треба да обезбеди досег до 71 километар. Ова е прилично оптимистичка претпоставка, но досегот од околу 60 километри е многу реален овде. XC90 е опремен со вграден полнач од 6,4 kW, така што полнењето на батеријата од 0 до 100% ќе трае околу 3 часа.
По празнењето на батеријата, Volvo XC90 троши разумни количини бензин, што е јасно видливо на националните патишта каде што може да има потрошувачка од околу 6.7 литри. На автопатски брзини од 120-130 км/ч потрошувачката е околу 9 литри. Во град, многу зависи од стилот на возење и условите на патот. XC90 може да биде изненадувачки економичен и во хибриден режим да троши околу 2.5 литри, но со целосно испразнета батерија може да троши и околу 11 литри. Резервоарот за гориво собира 71 литар, што е сосема солидно за ваков тип на автомобил.
Volvo XC90 може да биде опремен со совршена воздушна суспензија и работата на оваа суспензија е апсолутна фантастична. Активната суспензија автоматски ги прилагодува амортизерите на моменталните услови и површината на патот, обезбедувајќи одлична удобност при патување. Тестираниот примерок е со 21-инчни бандажи и потпирањето сепак совршено ги апсорбираше сите неправилности. Меко е, тивко и многу, многу удобно. Возењето е едноставно чисто задоволство. Особено затоа што звучната изолација е на сензационално ниво. Воздушната суспензија ја одржува висината на каросеријата, додека при поголеми брзини автоматски се спушта за да се намали отпорот и да се подобри стабилноста. Дополнително, за полесно товарење и истоварување, задниот дел може да се спушти со допир на копче, што е навистина корисно кај висок SUV. Одлично подесената суспензија е придружена со многу добар систем за управување, кој е доволно прецизен и дава доволно информации за тоа што се случува со автомобилот. И покрај огромните димензии на автомобилот, маневрирањето во градски услови е навистина лесно и непречено.
Volvo XC90, како и другите модели на брендот, е опремен со неколку режими на возење кои влијаат на работата на системот за управување, погонската единица и суспензијата. Можеме да избираме помеѓу Power, Pure, AWD, Offroad режим, но најчесто го користев стандардниот Hybrid режим, кој совршено се совпаѓа со карактерот на шведскиот SUV.
Имаме и off-road режим благодарение на кој можеме да го зголемиме клиренсот од земјата за дополнителни 4 сантиметри, што му дава навистина сериозни off-road својства, иако тешко е да се замисли поентата од возењето на потежок off-road терен во овој SUV. Освен тоа, имаме мноштво системи за безбедност и помош на возачот кои работат точно како што треба. И да, XC90 е еден од најбезбедните автомобили во светот!
ГАЛЕРИЈА ОД ТЕСТИРАНИОТ МОДЕЛ
Почетната цена за Volvo XC90 B5 AWD Core изнесува 78.990 евра.
Цената на тестираниот модел Volvo XC90 T8 AWD Plug-in Hybrid Ultra Dark со плус дополнителната опрема изнесува 109.900 евра.
Повеќе информации за автомобило може да најдете ТУКА или да го посетите продажниот салон на Volvo.