Големиот седан S90 е flagship моделот на шведскиот производител, тековната генерација е на пазарот веќе неколку години, а од неодамна Volvo се одлучи за едно мало и суптилно освежување. Сето тоа е направено на според мене, одличен начин, бидејќи сменето е само токму тоа што требаше да се смени.
Дали сè уште се сеќавате на времињата кога автомобилите не мораа да ве шокираат со дизајнот, да ве фасцинираат со модерни технологии и да ве воодушевуваат со еден куп непотребни гаџети, туку беше доволно само да ве однесат до вашата дестинација во најголема можна удобност, а истовремено и да се пријатни за возење? Тие денови можеби поминаа засекогаш, но првобитната суштина останува – барем за некои автомобили.
Можеби изгледа дека Volvo S90 целосно не се вклопува во денешното време. Во моментов, клиентите се фокусираат првенствено на големи SUV модели, дизел моторите се третираат од Европската унија како најголемо зло, а самиот модел дебитираше на пазарот пред неколку години, па природно е инфериорен во однос на поновата конкуренција во некои аспекти. Volvo S90 сè уште е одлична лимузина која изгледа прекрасно, има многу што да понуди и во верзијата што ја тестирав, излегува дека е идеален придружник за долги патувања. Тестираниот примерок покажува и дека дизел моторите сè уште имаат многу смисла и дека нивното згаснување е дефинитивно прерано.
И покрај фактот што Volvo S90 е на пазарот веќе седум години, воопшто не можете да го видите текот на времето и автомобилот сè уште изгледа свежо. Класичната линија на седан е многу елегантна, а чистите линии и минималистичкиот пристап кон дизајнот прават Volvo S90 елегантно да старее. Мора да се запомни дека таквата лимузина често има репрезентативна функција, така што пригушениот дизајн е несомнено предност овде. Пред некоја година, S90 претрпе мала модернизација, што донесе уште поголема доза на добар изглед и префинетост. Швеѓаните едноставно успеаја да дизајнираат нешто кое е безвременски.
Шведскиот седан има должина од 4.969 мм, ширина од 1.879 мм и висина од 1.440 мм, со меѓуоскино растојание од 2.941 мм. Ова е навистина огромна лимузина, но правилните пропорции на каросеријата направија Volvo S90 до некаде да изгледа суптилно.
Предниот дел од каросеријата се одликува со огромна решетка со вертикални, вдлабнати линии и хромирана завршница. Дополнително, тука се и тесните фарови со карактеристичен Thor’s hammer дизајн, кои се стандардно изработени во Full LED технологија, додека во тест примерокот тие се и прилагодливи. Вниманието го привлекува долгата предна хауба, што и дава на силуетата помасовен изглед.
Страничната линија изгледа одлично благодарение на ниската линија на покривот и јасно наведнатиот заден дел, кој е дизајниран во однос на купе. Според мене, тука совршено одговараат и големите тркала од 20 инчи и „Thunder Grey“ бојата која има различни нијанси во однос на светлината, а одлично се вклопува со хромираните елементи. Поради специфичните светла – кои со освежувањето добија нова графика, задниот дел на автомобилот е малку контроверзен. Некои луѓе мислат дека воопшто не изгледа убаво, додека други ќе речат дека изгледа оригинално и се издвојува од другите автомобили. Дополнително, на капакот на багажникот има дискретна линија со вдлабнатина и хромирана лента во долниот дел од браникот.
Внатрешноста на Volvo S90 е типичен шведски минимализам кој се спротивставува на текот на времето. Со освежувањето, тука нема да најдеме драстични промени, туку само неколку новости во однос на технологиите. Кабината е ергономска, елегантна и со совршена завршница, а токму тоа се бара кај премиум автомобилите. Во случајот со S90, тука нема да најдете половични мерки. Ако нешто личи на алуминиум, дрво или кожа, тоа е вистински така и ова се најквалитетните материјали. Целата контролна табла е обложена со мек материјал украсен со светли шевови. Низ ширината на пилотската кабина, панелите на вратите и централниот тунел, се наоѓаат декоративни Grey Ash елементи, кои се направени од јасен дрво. Тест примерокот има светол Blond кожен ентериер со греење на предни и задни седишта, кожен волан, менувач обложен во кожа и светол тапацир на покривот. Сето ова прави внатрешноста да се чувствува попријатно и многу поелегантно. Вреди да се погледнат елементи како што е централниот тунел, кој во горниот дел е обложен со кожа, но тапацирот на страничниот дел со мек материјал е многу убав додаток кој го докажува високиот квалитет на внатрешната завршница.
Стандардно се добива дигитална инструмент табла од 12 инчи, која има убав и јасен интерфејс. Проблемот е што неговата функционалност е многу ограничена и нема ни минимална можност да се смени конфигурацијата, па во пракса сме заглавени со еден приказ. Штета што Volvo не го искористи целосно потенцијалот на таквото решение и не стави можност за промена на приказот, боите или прикажаните информации. Единственото нешто што може да се направи е да ја прикаже мапата на средината на екранот или да повикате прозорец со податоци од патниот компјутер, кој исчезнува по некое време. Некои можеби ќе бидат задоволни со оваа некомплицирана инструмант табла, но јас би сакал да има барем неколку различни прикази од кои може да се одбере.
Стандардно добиваме и инфозабавен систем со 9-инчен екран, кој во денешно време изгледа прилично скромно и има малку застарен интерфејс. Екранот има одлична резолуција, одлична реакција на допир и работи прилично непречено. Системот е исто така доста интуитивен, иако според мене некои функции се скриени малку длабоко во менито, па нивното наоѓање бара неколку кликања. Додека возите не е многу практично и бара да го тргнете погледот од патот. Добар пример овде се системите за помош на возачот, како што се задржување на автомобилот во лента или помош при управување, чие активирање/деактивирање бара кликнување на мала икона на десната страна на екранот.
Со освежувањето, S90 го доби и новиот инфозабавен систем кој е базиран на Android Automotive OS, така што можеме да инсталираме која било апликација од продавницата на Google, а имаме и навигација базирана на Google Maps. Во оваа прилика би сакал да го пофалам и фантастичниот Harman/Kardonn аудио систем кој нуди многу импресивен звук.
Внатре ќе најдете многу практични полици, прегради и приклучоци за полнење електронски уреди. Традиционално затворените прегради може да се најдат пред совозачот и во потпирачот за раце, додека меѓу предните седишта имаме и држачи за чаши и мал простор во близина на приклучокот за запалка, кој може да се покрие со ролетна. Во вратите има прилично долги, иако тесни џебови, кои се обложени со гумен материјал, благодарение на што од таму не доаѓаат непријатни звуци. На централниот тунел има индуктивен полнач и штекер од 12V, додека во потпирачот за раце има две USB Type-C порти. Уште две USB Type-C порти се наоѓаат на задната страна, така што патниците на задните седишта можат лесно да се поврзат со нив.
Предните седишта се многу удобни и се одлични на долгите патувања. Има широко прилагодување на седиштето и управувачкиот столб, така што наоѓањето на оптималната положба зад воланот трае буквално еден момент. Дополнително, во мојата верзија има електрично прилагодлива лумбална потпора, странични панели и продолжетоци на седиштата, што е нешто што е многу корисно при долгите патувања.
Како што и доликува на една ваква голема лимузина, подеднакво е удобно и на задните седишта. Има две контурирани седишта и широк потпирач за раце меѓу нив, така што тоа е совршено место за двајца патници кои можат да патуваат во исклучително удобни услови. Има многу простор за главата и многу простор за нозете. Штета што има висок централен тунел, бидејќи ако треба да се сместат тројца патници, може да биде малку непријатно за нив. Дополнително, на располагање има отвори за клима уред, потпирач за раце, мали џебови во вратите и два USB порти.
Можеби на хартија багажникот не остава голем впечаток, но волуменот од 461 литар е навистина солиден резултат. Дотолку повеќе што багажникот има правилни форми, за да можеме да го искористиме расположливиот простор во оптимална мера. Стандардно се добива и електрично отворање и затворање на вратата, а отворниот простор е релативно широк, така што ставањето на поголеми предмети не би требало да претставува проблем.
Volvo наскоро ќе го прекине производството на дизел автомобили, па можеби ова е последен момент да се купи нов Volvo S90 опремен со овој тип на погон. Исто така, ова е идеален избор за возачите кои често одат на долги патувања.
Мојот тест автомобил е придвижуван од 2.0-литарски твин-турбо дизел мотор кој генерира 235 коњски сили при 4000 вртежи во минута и 480 Nm вртежен момент, кој е достапен помеѓу 1740 и 2280 вртежи во минута. Поддржан е од 48-волтен mild хибриден систем кој обезбедува дополнителни 14 коњски сили, чија задача е да ги подобри перформансите при стартување и да го ублажи функционирањето на Start&Stop системот. И ова последново е навистина импресивно. Неверојатно е што направи Volvo за да го подобри Start&Stop системот, бидејќи работи со таква суптилност што понекогаш е тешко дури и да се забележи кога моторот се гаси и кога се пали. Застанувате на семафор, чекате зелено светло, притискате на педалата за гас и автомобилот тргнува како воопшто да не се исклучил.
Сите верзии на Volvo S90 се стандардно опремени со осумстепен автоматски Geartronic менувач, чии одговори се моментални и мазни, што го прави возењето многу удобно. Интересно е што бензинските варијанти се нудат со погон на предните тркала, додека дизелот е достапен само со погон на сите тркала. Дизелот има голем вртежен момент, така што погонот на предните тркала нема да има многу смисла овде.
Динамиката на оваа лимузина е исто така импресивна. Забрзувањето од 0 до 100 км/ч трае 7 секунди и забрзува се до 180 км/ч – да, сите нови автомобили на Volvo имаат електронски лимитирана максимална брзина на 180 км/ч. Се навикнавме на ова ограничување на брзината и се чини дека веќе никому не му пречи. Она што најмногу импресионира кај Volvo S90 B5 AWD е неверојатната флексибилност на погонската единица, што се должи на високиот вртежен момент достапен речиси од самото „дно“. Доволно е мало притискање на педалата за гас за лимузината тешка преку 1.825 килограми да почне многу брзо да ја зголемува брзината.
Потрошувачката на гориво е исто така неверојатна. Volvo S90 B5 AWD троши околу 8 литри во градот, но неговата природна средина е автопатот. При брзини од 120-130 км/ч (колку што е ограничувањето на нашите автопатишта) S90 троши околу 6.5 литри – што за ваков автомобил е навистина импресивна бројка. Резервоарот за гориво има капацитет од 60 литри, така што може без проблем да се поминат до 1000 километри со едно полнење.
Перформансите се важни, но во премиум сегментот, удобноста е најважна работа и Volvo S90 има многу што да понуди овде. Да почнеме со фактот дека кога возите Volvo S90 не чувствувате дека возите лимузина од речиси два тона. Управувањето е прецизно и има пријатно чувство, додека возачите кои сакаат малку поголема тежина на воланот можат да го активираат Steering feel firm режимот и управувањето малку ќе се промени. Тест примерокот е опремен и со активна суспензија, односно задната оска добива воздушна суспензија, а сето ова прави неверојатна работа при возење. Суспензијата не само што автоматски ја одржува висината на каросеријата, туку и го прилагодува секој амортизер на моменталните услови на возење и состојбата на површината на патот. Обично возам по исти патишта со секој тест автомобил, така што имам добра споредба за тоа како секоја суспензија ги апсорбира нерамнините. Делови каде што други автомобили ги фаќале буквално сите нерамнини, Volvo S90 се однесуваше како да возам по свежо поставен асфалт. На пат, ваквата суспензија обезбедува многу стабилно однесување на автомобилот без разлика на брзината, но во исто време совршено ги апсорбира сите несовршености, и да не заборавиме – тест моделот има 20-инчни тркала со ниско профилни гуми, а чувството во кабината е како да има минимум два броја помали тркала. Многу импресивно! Нема зборови со кои може да се опише рафинираноста и тишината во кабината, дури и на поголеми брзини. S90 е измислен за долги, долги патувања.
Иако станува збор за автомобил кој е долг скоро пет метри, возењето во градски услови не претставува никаков проблем, воланот е лесен, а тоа овозможува лесно маневрирање. За суспензијата веќе зборувавме, а импресивната работа на оваа активна суспензија доаѓа баш до израз на нашите никакви улици кои се полни со нерамнини. Тука се и паркинг сензорите, а единствено нешто што ми фалеше кај тест примерокот е опционалниот систем од 360 степени камери, вака се добива само задна камера.
На пат, системите за помош на возачот работат непречено, а Volvo S90 има многу од нив. Дел од нив се адаптивниот темпомат, кој непречено го одржува растојанието од возилото напред и го држи автомобилот на средината на лентата. Тука се и Blind Spot системот, Emergency braking, Traffic sign recognition, BLIS – предупредување за вкрстен сообраќај, Lane Assist и многу друго. Интересно е што Volvo S90 е опремен со комуникација меѓу возилата, благодарение на што можеме да бидеме предупредени за лизгав пат или сообраќајка, што помага да се избегне опасна ситуација.
ГАЛЕРИЈА ОД ТЕСТИРАНИОТ МОДЕЛ
Цената на тестираниот примерок Volvo S90 B5 AWD Plus изнесува 74.924 евра.
Повеќе информации за автомобилот може да најдете ТУКА или да го посетите продажниот салон на Volvo Cars.