Како помал градски теренец од Б-сегментот, Opel Mokka е дел од многу баран сегмент, но и таков што се соочува со силна конкуренција. Откако беше преземен од Stellantis Group, брендот има корист од модернизациите што ги претрпуваат сите сестрински модели. Ги има сите достапни технологии што се користат во рамките на групацијата, иако моделот беше развиен и тестиран одделно во Германија.
Модернизацијата на популарниот кросовер Opel Mokka можеби не е многу забележлива на прв поглед, но дополнително го нагласува акцентот на брендот врз неговиот модерен стил. И однадвор и одвнатре. Моделот Mokka е еден од помладите модели во богатата историја на Opel, но е од исклучително значење. Прво, тој е еден од бестселерите на многу пазари, но во исто време, со својата втора генерација, е симбол на напредок.
Opel Mokka воведе нов дизајнерски јазик за брендот, доминиран од сјајна црна решетка која елегантно ги сместува фаровите. Концептот познат како Opel Vizor стана стандард и одличен белег за производителот во последните неколку години. Opel јасно ја погоди целта со новиот стил, што е индицирано и од фактот дека не го промени многу за време на модернизацијата.
Како и сите други модели од оваа генерација автомобили на Opel, Mokka е лесно препознатлива како член на брендот благодарение на предната маска, која производителот ја нарекува Vizor. Таа се карактеризира со црна сјајна непробојна површина помеѓу фаровите (со IntelliLux LED Matrix технологија). Решетката е една од карактеристиките на промената на генерацијата, која се случи во 2021 година и ја замена првата генерација на Mokka произведена од 2012 година. Воздухот за ладење на моторот потоа се вшмукува низ решетка во долниот дел од автомобилот. Може да се каже дека по првата малку чудна генерација на Mokka, новиот модел доби значително посигурен и позрел израз со елементи на спортски карактер. Ова се должи и на значително поаголните линии. Тие се забележливи кога се гледаат од страна.
На предниот дел, решетката е надополнета со неколку елементи кои дури и ги евоцираат лесните теренски амбиции на автомобилот, како што се симболичниот долен спојлер и отворите за воздух на предните сопирачки. Дизајнерите малку го модифицираа предниот браник за освежениот модел, кој ветува подобра аеродинамика – а променети се и фаровите. Страничните делови се визуелно диверзифицирани со подигнат праг и необоени пластични ленти, кои се протегаат од предниот браник околу лаковите на тркалата, прагот и задниот браник. Тие ги нагласуваат компактните димензии на автомобилот, кој, во споредба со претходната генерација, го задржал истото меѓуоскино растојание, но надвиснувањата се значително скратени за цели 124 милиметри.
Аеродинамичниот облик потоа е комплетиран со хромирана лента што се протега од капакот на моторот околу прозорците па сè до долниот раб на задниот прозорец. Таа ја одделува каросеријата обоена во бојата на автомобилот од црниот покрив, што на прв поглед ја намалува висината на задниот дел од автомобилот. Висината на автомобилот е исто така под влијание на изборот на тркала. Овие можат да бидат со димензии од 16, 17 и 18-инчи, а нивниот дизајн ги нагласува карактеристиките на автомобилот.
Самиот заден дел е доминиран од светлата, кои се протегаат од браниците до центарот на автомобилот како тесен држач под препознатливиот раб на петтата врата. Тука, промените се навистина суптилни и се однесуваат на светлата кои сега добија комплетно нова графика. Генерално, Mokka и пред освежувањето изгледаше навистина добро и атрактивно, па затоа не беа потребни преголеми промени во надворешниот дизајн. Mokka и понатаму останува еден од најинтересните модели во сегментот – особено во оваа нова Tropical Green боја што ја има тест примерокот.
Поголемите промени се случија во кабината, иако дури и овие се повеќе еволутивни отколку револуционерни. На пример, Mokka има нов мултифункционален волан, редизајнирана централна конзола со намален број копчиња и редизајниран инфозабавен систем кој вклучува виџети слични на паметните телефони.
Дигиталната инструмент табла и инфозабавниот систем (во повисокото ниво на опременост) имаат иста големина на екран од 10 инчи и модерна графика со висока резолуција. Новите контролни копчиња на воланот изгледаат малку поевтини во споредба со претходните, но нема ништо лошо во нивната функционалност. И покрај намалувањето на копчињата, удобноста при ракување не е значително нарушена. Mokka сè уште задржува посебна табла за контрола на климата, која е многу удобна за употреба без да мора да го тргнете погледот од патот, а исто така е лесно да се прилагодат поставките на системите за помош, што понекогаш може да биде непотребно вознемирувачко.
Изборот на материјали не е толку импресивен, но изработката е солидна, а и генерално во овој сегмент не може да се очекува врвни материјали. Предните седишта ќе ве воодушеват со добра потпора на телото и солидна удобност при подолги патувања. Нивниот тапацир е ново направен од рециклиран материјал, но се чувствува пријатно. Покрај тоа, има многу простор за складирање напред, има безжичен полнач за телефон, како и USB-C конектори.
Инфозабавниот систем е доста брз и лесен за ракување. Благодарение на присуството на копчиња и логичката структура на менито. Удобноста при возењето е подобрена и со добрата видливост од автомобилот. Погледот одзади е олеснет од паркинг камерата. Сепак, позицијата на камерата не е сосема „идеална“, се наоѓа во долната зона па затоа е склона кон контаминација.
Двајца возрасни можат да се сместат на задните седишта, но ако станува збор за деца, може да се сместат и три. Дури и двајца возрасни ќе имаат малку потешкотии да се сместат на задните седишта ако се повисоки. Наслонот на задните седишта практично ја допира рамката на задните врати на врвот, а повисоките патници имаат малку простор за главата поради нивната рамка. Сепак, задоволство е што производителот не заборавил на USB приклучоци за задниот ред, кој е претежно окупиран од млади луѓе, кои страдаат од постојан недостаток на енергија за виталните уреди. Тие имаат два USB приклучоци, додека напред ќе најдете еден USB и еден 12 V приклучок.
Благодарение на компактните димензии на автомобилот и максималното искористување на внатрешниот простор за патниците, не останува многу за багажникот. Нуди 350 литри во основната конфигурација и 1105 литри со спуштени задни седишта, што е прилично просечна вредност во овој сегмент. Сепак, секој сантиметар е осмислен за практична употреба. Ќе најдете и под што може да се прилагоди по висина. Под него има и место за резервно тркало, но тоа се заменува со сет за репарација. Откако ќе ги склопите задните седишта, можете да го поместите подот нагоре и да создадете речиси рамна површина за товарење. А ќе ви остане и малку простор под подот.
Новата фејслифт Mokka доби промени и во понудата на погонски единици, а дизелот не е веќе достапен. Тоа значи дека Mokka е достапна со веќе добро познатиот 1.2-литарски турбо бензинец – и тоа во три различни изведби. Првата изведба со 136 коњски сили е достапна исклучиво со 6-степен мануелен менувач, втората изведба има 130 коњски сили и е достапна со 8-степен автоматски менувач, додека на врвот на понудата се наоѓа хибридната изведба со 145 коњски сили и 6-степен автоматски менувач. Секако, во понуда останува и целосно електричната Mokka која користи батерија од 54kWh и нуди моќност од 155 коњски сили.
Тестираниот примерок е опремен со „чистиот“ бензинец кој испорачува 130 коњски сили при 5500 вртежи во минута и 230 Nm вртежен момент достапен од 1750 вртежи во минута. Силата се пренесува кон предните тркала и во овој случај преку 8-степен автоматски менувач. Во однос на перформанси „на хартија“, Mokka забрзува до 100 км/ч за 8.9 секунди и постигнува максимална брзина од 203 км/ч. Овој мотор е веќе добро познат и застапен во сите брендови на групацијата Stellantis, слабите страни вклучуваат не многу рафинирани перформанси на трицилиндричниот мотор, кој има типично карактеристичен звук. Сепак, ова е забележливо само при нагло забрзување, додека кабината е многу добро звучно изолирана при возење со стабилна брзина. Исто така, присутно е и повремено „сецкање“ на менувачот, кое се јавува главно при помали брзини. Откако Mokka ќе тргне, се чувствува многу рафинирано и сигурно на автопатски брзини, додека на кривулести патишта може дури и да покаже малку спортски шарм. Во однос на потрошувачката, во строго градски услови на возење борд компјутерот ми покажа просечна потрошувачка која се движеше од 8 до 9 литри, додека на автопат оваа бројка се намали на 6.5 литри.
Поставувањето на шасијата е посоодветно за патишта со подобар квалитет. Ова значи дека Mokka користи малку поцврста суспензија, така што подобро може да се справи со повисоки брзини во свиоците. При нормално градско возење, Mokka нуди сосема солиден комфор и леснотија при маневрирање. Наградата е, како што веќе споменав, самодоверба при брзо поминување низ свиок, кога дури и релативно висок автомобил добро ја држи патеката и нема тенденција да бега од неа. Удобноста на возењето е подобрена со оптимално големите 17-инчни тркала на повисоки гуми. Оваа комбинација овозможува удобност, при што поголемите тркала помагаат да се апсорбираат ударите од шасијата. Значи, нерамнините се пренесуваат во внатрешноста само до степен до кој возачот ги забележува и соодветно го прилагодува својот стил на возење и брзина.
Управувањето не ви дава многу повратни информации. Сепак, за разлика од другите автомобили во овој сегмент, управувањето не е премногу асистиранот, па затоа и Mokka се справува навистина добро при возење на кривулести патишта. Автомобилот има поголем клиренс од земјата, но тоа не предизвикува значително навалување на каросеријата. Покрај тоа, благодарение на релативно малата тежина, автомобилот е агилен и лесен. Неговите возни перформанси навистина не се далеку од класичните хечбек модели.
Би сакал да ја споменам и акустичната удобност што владее во внатрешноста на автомобилот. Дури и при поголеми брзини, патниците не се вознемирени од никаков значаен аеродинамичен шум. Единственото нешто што може да се слушне е минимална бучава од гумите и ретровизорите.
ГАЛЕРИЈА ОД ТЕСТИРАНИОТ МОДЕЛ
Почетната (акциска) цена на Opel Mokka Edition 1.2 Turbo 136 MT6 изнесува 21.990 евра.
Цената на тестираниот модел Opel Mokka GS 1.2 Turbo 130 AT8 изнесува 25.230 евра.
Повеќе информации за автомобилот може да најдете ТУКА или да го посетите продажниот салон на Opel.