ТЕСТ: Opel Grandland GS 1.2 Hybrid 145 eDCT6

Opel од неодамна практикува да ги прави своите нови модели само откако ќе ги прикаже како концепти. Можеби повеќе од кој било друг бренд, она што го гледате на саемот од Opel завршува на патот само со потребните модификации. Ова е делумно случај и со втората генерација на големиот SUV Grandland.

Германците не се осмелија да го објават неговиот многу модерен и футуристички изглед меѓу купувачите, така наречено на прв поглед, но решија да не остават сè на случајност. На новиот Grandland му претходеше Opel Experimental Concept изложен на IAA Motor Show во 2023 година, приближно една година пред премиерата на серискиот автомобил. Додека претходната генерација на автомобилот беше типичен претставник на компактни SUV возила, новата генерација планира да се помести малку повисоко. Со должина од 4650 мм, новиот автомобил е значително подолг од својот претходник за цели 173 мм. Ова исто така одговара на зголемувањето на меѓуоскиното растојание за 109 мм на вкупно 2784 мм. 

Почнувајќи од изгледот, новиот Grandland е несомнено убав автомобил кој не посегнува по смели дизајнерски елементи за да импресионира. Го одржува континуитетот со претходниот модел, но со почисти линии. Елементот што го краде шоуто е раскошната употреба на светлосни гикови. Во зависност од верзијата, новиот Grandland е украсен со светлосни ленти со целосна ширина напред и назад, како и осветлени логоа  – нешто што се применува за прв пат во модел на Opel.

Предниот дел, наречен Vizor, заслужува да се спомене, што е во духот на идентитетот на најновите модели на Opel. Сепак, во случајот со новиот Grandland, тој претрпе понатамошна еволуција. Сега е претставен како 3D Vizor, а осветленото лого на производителот е интересно. Натписот „Opel“ на задната страна е исто така осветлен.

Од гледна точка на корисникот, високо напредната технологија на осветлување е многу поинтересна. Opel беше еден од првите непремиум брендови што понуди напредни LED фарови со функција за засенчување на другите учесници во сообраќајот, дури и во компактната класа (кај Astra). Тоа беа IntelliLux Matrix LED фарови со осум диоди во секое светло.

Новиот Grandland оди уште подалеку во однос на технологијата на осветлување. Основната верзија Edition нуди целосни Intelli-LED фарови. Тестираниот модел во GS ниво на опременост ја има верзијата Intelli-Lux HD од повисока класа како стандард. Тоа е првиот Opel со понапредна верзија на матрикс фарови. За прв пат, Opel има повеќе од 50.000 извори на светлина. Попрецизно, секој фар содржи 25.600 диоди како извор на светлина. Толку многу напредна технологијата во последните 10 години.

Во зависност од сообраќајната ситуација, вградената камера ги детектира учесниците во сообраќајот, а Intelli-Lux HD светлата „ги отсекува“ уште побрзо и попрецизно од претходните LED матрични фарови. „Светлосниот тунел“, т.е. областа што не е засегната од светлосниот зрак, е потесна од порано, додека остатокот од патот и околната област се многу подобро осветлени. Научните студии ги докажуваат безбедносните предности на LED матричните фарови: Со брзина од 80 км/ч, предметите пред автомобилот можат да се детектираат околу 30 до 40 метри порано отколку со конвенционалните халогени фарови. Ова му овозможува на возачот да реагира на потенцијални пречки една до две секунди порано – а тоа е многу вредно време за да се избегне непосреден судир.

Сепак, фаровите нудат и други функции. На пример, режим за лоши временски услови (тие ја заменуваат функцијата на поранешните светла за магла) или режим за селски патишта или град. Врз основа на податоците за навигација, тие го обликуваат светлосниот конус на најповолен можен начин. И работи одлично: ниту еден од возачите што доаѓаат од спротивната насока не ми „светна“, што е доказ дека осветлувањето е правилно поставено. Ова не беше секогаш случај во минатото, дури ни со други брендови.

Новиот Opel Grandland е брат на третата генерација на Peugeot 3008. Сепак, Opel го нагласува еколошкиот пристап кон неговиот развој и конструкција и зборува за Greenovation. Секако, ова е еден вид на маркетинг, иако не го доведувам во прашање напорот автомобилот да се направи поеколошки. Исто така, нагласува дека и покрај француските корени на првичната STLA Medium технологија, новиот Grandland е дизајниран и произведен во Германија, поточно во Ајзенах.

Продолжувајќи кон ентериерот, напредокот во споредба со претходниот Grandland е исто така преголем. Во однос на дизајнот, линиите ја следат чистотата на надворешниот изглед, а целокупната декорација зрачи со висок квалитет. Ова се должи на внимателните материјали со робусното склопување и пријатната разновидност на текстури и бои што ги сочинуваат материјалите од ткаенина и пластика. Некои од нив имаат пенеста текстура.

Во однос на просторот, патниците на предните седишта нема да се соочат со никакви проблеми како што и се очекува. Посебно споменување заслужуваат и новите седишта, кои се особено удобни за долги часови возење, со сертификат од организацијата за здравје на ‘рбетот AGR. Видливоста на сите страни е одлична, а положбата на возење ги има сите потребни прилагодувања за да му биде удобно на секој возач, без оглед на типот на тело. Секако, доволно е да се запознаете со прекинувачите за седиштата и прилагодувањето што го нудат секој од нив.

Што се однесува до технологијата, новиот Grandland има 10-инчна дигитална инструмент табла, која ги покрива основните информациски потреби на возачот. Иако не се издвојува по количината на информации што ги прикажува надвор од основните, како што се километражата, податоци околу потрошувачка и слично.  Може опционално да се комбинира со Intelli-HUD дисплејот со зголемена реалност. Ова проектира разни индикации во видното поле на возачот, вклучувајќи ги и оние на сателитскиот навигациски систем на голема и лесна за читање мапа.

Дигиталното опкружување е надополнето со „кинематичкиот“ екран на допир за инфозабавниот систем. Со дијагонала од 16-инчи во богатото GS ниво, како и екран од 10-инчи во основниот Grandland Edition. Описот „кинематичен“ се должи на неговиот издолжен дизајн и малата висина. Ми се допадна, бидејќи многу убаво се вклопува со остатокот од контролната табла, без да изгледа како „туѓо тело“. Како што обично е случај со повеќето големи екрани со слична дијагонала. Со остра и прекрасна графика и во зависност од изборот на возачот, благодарение на големата ширина, може да прикаже до три различни индикации за работата или системите на автомобилот. Веднаш реагира на командите и работи со мултимедијалниот систем од најновата генерација на Opel, со можност за поврзување со cloud услуги и поддршка за надградби „преку воздух“.

Друга интересна функција е опцијата Pure Mode што ги ограничува приказите на сите три екрани (инструмент таблата, HUD и инфозабавниот екран) нудејќи помирно, „минималистичко“ искуство во возењето, идеално за вечерните часови. Иако дигиталното искуство е значително надградено, ова не е на сметка на ергономијата. Физичките прекинувачи за контрола на климата и аудио системот остануваат на место, овозможувајќи директни прилагодувања без да талкате низ разни подменија.

Под централната конзола, Pixel Box не само што овозможува безжично полнење на паметни телефони, туку благодарение на дискретното осветлување, гарантира дека нема да го заборавите кога ќе тргнете. Мали, но суштински детали кои, заедно со практичните џебови и држачи за чаши, прават разлика во секојдневната употреба.

Поради значително продолженото меѓуоскино растојание, можете да очекувате голем внатрешен простор. Дури и во вториот ред, возрасни патници може да се сместат без никакви проблеми. Во споредба со претходната генерација, просторот за нозе во задниот дел е зголемен за 20 мм. Ова не изгледа како многу, но ако го поместите предното седиште целосно назад, оваа вредност ќе ви биде од корист – и во пракса комфорот на задните седишта е навистина импресивен. 

Багажникот, пак, има просечен волумен од 550 литри. По преклопување на задните седишта се добива капацитет до 1645 литри. Проширувањето на багажникот е одлично решено, бидејќи дизајнерите го поделија потпирачот за грб на задната клупа во сооднос 40:20:40. Доколку е потребно, можете да носите скии внатре и во исто време да сместите четири патници, вклучувајќи го и возачот. Ова веројатно најмногу ќе го ценат семејствата со две деца, бидејќи кога патуваат во планините, нема да им треба дополнителен багажник за на покрив. 

Grandland е достапен со три погонски единици, од кои сите се електрифицирани. Покрај чисто електричната верзија, достапен е и plug-in хибрид. Сепак, најприфатливиот начин да се добие новиот модел на Opel е со тестираниот хибрид. Тој е базиран на 1.2-литарскиот турбо-бензински трицилиндричен мотор од серијата EB во неговата најнова еволуција. Тој е оригинален производ на групацијата PSA. Вкупната моќност тука е 145 коњски сили при 5500 вртежи во минута и 230 Nm вртежен момент достапен од 1750 вртежи во минута. На бензинскиот мотор му се придружува синхрон електричен мотор со перманентен магнет и моќност од 21 kW. Ова е хибрид кој работи со напон од 48 волти, вредност што почесто се гледа кај благите хибриди. Забрзувањето до 100 км/ч трае 10.2 секунди, додека максималната брзина е 202 км/ч.

Сепак, решението на Stellantis е доста напредно. Тоа е резултат на спојување помеѓу претходно споменатата група и белгискиот специјалист за менувачи Punch Powertrain. eDCT6 е специјален менувач со шест брзини со двојна спојка, внатрешно означен како DT2, кој ги интегрира не само менувачот, туку и електричниот мотор. Работи со влажни спојки и тежи 97 килограми кога е наполнет. Менувачот се контролира со електромеханичко shift-by-wire менување брзини.

Електромоторот е природно главно наменет да му помага на моторот со внатрешно согорување при мали брзини, каде што обезбедува дополнителна моќност што моторот со внатрешно согорување ја нема во дадениот опсег на брзини. Возењето е многу мазно, а погонската единица изгледа многу флексибилна. Координацијата на обете погонски единици (мотор со внатрешно согорување и електричен мотор) заслужува пофалба, бидејќи транзицијата меѓу нив, или поточно поврзувањето на бензинскиот мотор, може да се открие само ако навистина слушате внимателно. Во однос на потрошувачката, во строго градски услови новиот Grandland може да биде исклучително економичен автомобил, особено во оние тргни-застани ситуации каде што се користи само електромоторот. Во текот на тестирањето измерив просечна потрошувачка која се движеше од 7 до 8.5 литри – секако ова највеќе зависи од условите и густината на сообраќајот. На отворен пат, со брзина според пропишаните знаци потрошувачката е 7-7.3 литри. Со оглед на тежината и големината на автомобилот, ова не е лош резултат.

Тестираниот Opel Grandland има максимална тежина од 1600 килограми, што е помалку од очекуваното. Сепак, ова не е мала тежина, па затоа погонската единица малку се „поти“, особено кога се обидувате да возите динамично. Возачите кои возат мирно и опуштено ќе го ценат овој погон. На пат, Grandland не се обидува да импресионира со перформанси или спортски карактер. Напротив, се фокусира на мирно, стабилно и предвидливо однесување. Нешто што повеќето возачи во оваа категорија особено ќе го ценат. Од друга страна, шасијата може да се справи со побрзо возење без никакви проблеми. 

Во однос на управувањето на патот, Grandland импресионира со својата тишина и стабилност. Суспензијата со технологија за фреквентно селективно пригушување (FSD) автоматски ја прилагодува цврстината според условите и гарантира дека автомобилот ги апсорбира повеќето неправилности на патот без да го изгуби контактот со асфалтот. Секако, на поизразени дупки и попречни неправилности, особено со 19-инчните тркала некои вибрации минуваат во внатрешноста, без сепак да станат досадни. Но, во повеќето случаи, удобноста е величествена. Меѓу најдобрите што ги паметам кај автомобил на Opel во последниве години или што ќе се најде кај конкурентен SUV. Кабината останува исклучително тивка, а бучавата од ветерот и патот се одржува на многу ниско ниво. Може и да се каже дека Grandland е еден од најдобрите автомобили во својата класа кога станува збор за акустична удобност. 

Во свиоци, Grandland одржува пристојно држење и добра контрола на каросеријата ако не го туркате до неговите граници. Наклонот на каросеријата е разумен, а воланот можеби не се разликува по информациите што ги пренесува, но неговата тежина дава доверба и има добро чувство. Ако одите до лимитот, ќе ја почувствувате тежината побрзо отколку во сродниот 3008. Поставување кое ви покажува дека е прилагодено првенствено имајќи ја предвид удобноста и безбедноста, а секундарно да понуди врвни динамични карактеристики на кривулести патишта.


ГАЛЕРИЈА ОД ТЕСТИРАНИОТ МОДЕЛ

Почетната (*промотивна) цена за Opel Grandland 1.2 Hybrid eDCT6 Edition изнесува 32.990 евра.

Цената на тестираниот модел Opel Grandland GS 1.2 Hybrid eDCT6 со дополнителната опрема изнесува 41.930 евра.

Повеќе информации за автомобилот може да најдете ТУКА или да го посетите продажниот салон на Opel. 

ЗАКЛУЧОК
Втората генерација на Opel Grandland одлично го надополнува претходниот и нуди навистина подобрено искуство. Новиот модел носи многу повеќе модерност, поголем е, попростран и секогаш електрифициран.
Оригинален изглед
Врвна звучна изолација
Просторна кабина
Впечатлив светлосен потпис и одлични фарови
Достапен е само 1.2-литарски мотор
Просечен багажен простор
Недостаток на обртомер на инструмент таблата
4