Независниот и сè уште многу млад бренд Cupra претставува многу успешен проект. По повнимателниот почеток, Шпанците тргнаа во моќна офанзива. Доказ за тоа се претходната и тековната година кои одбележаа разновидна палета на нови производи. Целосно новите модели, предводени од големиот SUV, моделот Terramar, или целосно електричниот Tavascan, беа дополнети со неколку фејслифт модели. Обновениот Cupra Leon доби значајна дизајнерска трансформација, која е надополнета со иновативни дигитални играчки или побогата опрема. Промените влијаеја и на сè уште пријатно разновидниот опсег на достапни погонски единици.
Историјата на независниот бренд Cupra датира од 2018 година. Исто така, факт е дека идентичната придавка ја користи сестринската марка SEAT за нејзините најмоќни модели од 1996 година. Истоимената ознака, исто така, има силна репутација благодарение на придонесот на компактниот хечбек Leon, каде што придавката Cupra се појави во првата генерација.
Значајна пресвртница во историјата на семејството на компактни модели се случи во 2020 година. Во тоа време, четвртата генерација на моделот SEAT Leon започна нова ера во изведбените верзии под посебното лого Cupra. Двете верзии на каросеријата, претставени со класичниот хечбек и попространиот караван, ја добија оваа привилегија. Современата новина се разликуваше од својот брат со традиционалното лого не само со помоќни мотори или поагресивен изглед, туку и со неколку структурни интервенции на шасијата. Накратко, овој рецепт дополнително го истакна ветениот темперамент на независниот производител на автомобили.
Фејслифтираниот модел на Cupra Leon ја виде светлината на денот пред околу една година. Најновата еволуција лесно се препознава на прв поглед, благодарение на значително рафинираниот дизајн. Внатрешноста на новиот модел импресионира со повредни материјали, како и со префинета атмосфера. Во исто време, основните верзии на моторот се уште повеќе слични на врвните „брзи“ деривати со наставката VZ. Се разбира, најновата еволуција на дигиталните играчки и присуството на современи системи за помош и безбедност се исто така присутни.
Значајната оптичка трансформација на фејслифтираниот Cupra Leon речиси предизвикува генерациска промена. Вкупните димензии практично не се променети и покрај гореспоменатата интервенција. Забележливо рафинираниот и во исто време пофутуристички стил усвои автентичен дизајнерски јазик делумно преземен од теренецот Formentor или електричниот автомобил Born. Во исто време, многумина ќе ценат дека дури и таканаречената верзија на основна опрема, која ја носи едноставната и концизна ознака Cupra, изгледа динамично и агресивно.
Редизајнираниот преден дел се откажа од класичната решетка по фејслифтот. Дадениот простор сега е исполнет со едноделен модул обоен во бојата на телото. Негативното отклонување на предниот дел, по примерот на гореспоменатите браќа и сестри, предизвикува излгед на нос од ајкула. Фабричкото лого во традиционалниот бакарен дизајн повторно најде место под силуетата на предната хауба. Целосно нови се и темпераментно вградените „очи“ во форма на фаровите. Ефективниот потпис на дневните светла се состои од три триаголни сегменти. Тестираниот примерок имаше дополнителна премиум врвна верзија на технологијата за осветлување со Matrix LED функционалност. Во темнината, суверениот излез на светлина се комплетира со многу убаво работно засенчување. Носител на најголемиот дел од динамичните емоции на предниот дел останува агресивно наместениот браник со атрактивен дизајн и во исто време дарежливи димензии.
Кога се гледа од профилот, шпанскиот хечбек импресионира со класична силуета надополнета со неколку остро исечени детали, вклучително и емотивен набор на телото во горната линија на вратите. Динамичниот подтон го комплетира страничната линија на застаклување со темна рамка. Ова решение прави мускулестиот заден дел да се истакнува уште повеќе. Тестираниот примерок е со опционални 18-инчни бандажи кои се во црна боја со детали во бакарна боја, а постои и можност за 19-инчни бандажи.
Акцентот на максималниот емотивен фактор во поглед на дизајнот не може да се негира ниту на задниот дел. Leon останува верен на традицијата на брендот Cupra во форма на отсуство на класична етикета со ознака на моделот. Од друга страна, внимателното око во овој контекст нема да го пропушти смешното и во исто време димензионално минималистичко вградување на името во страничната линија на светлата. Фејслифтот исто така се фокусираше на значително редизајнирани задни светла. Во однос на употребениот мотив, тие се украсени со трио триаголници со привлечно 3D решение. Љубителите на светлосни ефекти ќе бидат уште позадоволни што светлосната лента што меѓусебно ги поврзува задните светла, исто така, вградува детал во форма на блескаво фабричко лого. Поради оваа причина, микропрекинувачот, поточно механизмот за отворање на багажникот, е неконвенционално преместен во кос простор под десното светло. Задниот браник со дифузор во централниот дел го комплетира целокупниот динамичен акцент. Од друга страна, севкупната веродостојна спортска атмосфера е делумно расипана со два пара од оние што на прв поглед изгледаат како лажни издувни отвори…
Емотивната атмосфера продолжува и во внатрешноста. И тука се присутни голем број на промени, иако не толку значајни како надворешноста. Кабината на Cupra Leon, на чело со работното место на возачот, предизвикува вистинска спортска атмосфера уште при првиот контакт. Позитивната работа е што тестираниот примерок сè уште може да се пофали со ориентација кон функционалност и севкупна рационалност, што на крајот ќе биде ценето не само од поконзервативно ориентирани корисници.
Архитектурата на контролната табла продолжува да има класичен формат без непотребни модни експерименти. Динамичниот подтон овде е евоциран од централниот дел ориентиран кон возачот, како и од употребените материјали. Суптилната шема на бои на кабината е подобрена со бројни украси во типичната бакарна боја на брендот. И шиењето ја користи истата боја. Брендот Cupra е познат и по соодветно вредно обложување со висок акцент на квалитетот на изработка.
Тестираната конфигурација е со стандардните предни седишта кои нудат одлична удобност и релативно добра странична поддршка, но како опција може да одберете и целосно спортски bucket седишта. Емотивната атмосфера во кабината за време на ноќните патувања е комплетирана со амбиенталното осветлување, вклучително и светлосна линија под линијата на шофершајбната. Со оглед на гореспоменатата позиција, ја фалам не само можноста за регулирање на интензитетот на ефективната светлосна позадина, туку и алтернативата во форма на нејзино целосно деактивирање. Голема група на возачи дефинитивно ќе го користат ова при долги ноќни возења.
И покрај минималистичкиот дизајн, корисничката ориентација е подобрена со функционалната положба на виртуелните копчиња со одмаглувач за предното и задното стакло директно во контролниот модул на светлата. Целосното термичко управување на возилото сега се контролира со допир преку централниот екран. Во овој контекст, сè уште го фалам постојаното присуство на долниот ред со најважните функции за климатизација. Патем, модернизацијата вклучува функционално подобрување на пониските позиционирани површини за контрола на температурата и јачината на звук кои сега се со позадинско осветлување.
Општата декорација на фејслифтот се елаборираните дигитални играчки. Целосно дигиталната инструмент табла импресионира со иновативната средина со убава графика и акцент на јасност. Разновидниот опсег на достапни распореди вклучува приказ на мапа, минималистичка алтернатива, а исто така и спортски прикази.
Централниот екран со најновата софтверска верзија на вградената инфозабава може да се пофали со уште пософистицирана околина. Брзите одговори на командите на допир се придружени со детални и во исто време ефективно шарени графики со концизен распоред на графичките контроли. Опкружувањето погодно за корисникот има какви било варијации на аранжманот. Во исто време, брзите кратенки на горниот дел од екранот се програмабилни. Тестираниот примерок природно вклучува задна паркинг камера со убава резолуција и модерна мобилна конекција која работи за двете платформи без потреба од директно поврзување со кабел.
Предноста на обновениот Cupra Leon останува возачкото седиште со можност за прилагодување на адекватно ниска позиција на седење која резултира со феноменално чувство зад воланот. А кога сме кај воланот, мозаикот од емоции овде е комплетиран со одличниот повеќефункционален волан со класични контролни копчиња, како и дополнителни две копчиња – на десната страна се наоѓа копчето за стартување на автомобилот, додека на левата страна се наоѓа копчето за избор на режим на возење. Оригиналниот простор за копчето за стартување на централната конзола е заменет со опцијата подготвена за ограничување на „електронските ангели чувари“. Со сите овие „ситни“ промени и додатоци, Cupra прави да се чувствувате специјално дури и ако го одберете основиот мотор.
Cupra Leon го нуди очекуваниот компактен стандард во однос на просторот во вториот ред на седиша. Тука удобно ќе патуваат не само децата, туку и двајца повисоки возрасни патници. Фактот дека Leon е првенствено наменет за двајца возрасни во задниот дел потсетува на посочената форма на задната клупа како и присуството на поизразен централен тунел. Удобноста при патувањето за патниците одзади е комплетирана со склопувачки централен потпирач за раце со вградени држачи за пијалоци и присуство на USB приклучоци за напојување. Има и посебни вентилациони отвори со сопственат температурна зона со можност за независно регулирање на температурата.
Багажниот простор ќе ве задоволи со прифатлив волумен од 380 литри. Кога ракувате со тешки предмети, треба да сметате на нешто поизразен раб на товарење, како кај повеќето хечбек модели. Релативно симетричниот облик на товарниот простор е надополнет со повредниот тапацир на страничните ѕидови и присуството на основни средства за прицврстување. Присуството на меѓупод ја подобрува севкупната употребливост. Меѓутоа, во случајот со тестираниот мотор 1.5 eTSI, тој не може да се постави на пониска позиција. Ова се должи на елементот за ладење во десниот агол. Од друга страна, разновидна палета на ситници, па дури и резервна гума, која веќе е стандардно достапна, може да се смести под нејзиното ниво. По преклопување на поделените задни седишта во сооднос 60/40, се создава практично идеална рамнина и Leon лесно може да се справи со транспортот на поголеми или гломазни предмети.
Декорацијата на обновениот Cupra Leon останува разновидна палета на достапни погонски единици. Портата е неелектрифицираниот 1.5-литарски TSI мотор со моќност од 150 коњски сили, кој воедно е единствениот достапен мотор со класичен 6-степен мануелен менувач. Пософистицирана и во исто време малку поекономична алтернатива претставува тестираниот благ хибриден 1.5 eTSI мотор со идентична моќност од 150 коњски сили, кој работи заедно со 7-степен DSG автоматски менувач. Убаво е што новитетот сепак не се откажа ниту од дизелот. Во понуда е и 2.0 TDI моторот во комбинација со 7-степен DSG автоматски менувач и моќност од 150 коњски сили. Новитетот во погонските единици е новиот plug-in хибриден погон од најновата еволуција. Послабиот 1.5 TSI eHybrid поврзан со 6-степен DSG менувач испорачува 204 коњски сили. Неговиот помоќен еквивалент, 1.5 TSI eHybrid со 272 коњски сили, веќе е наменет за верзијата VZ (Veloz). Врвот во гамата останува чисто бензинскиот мотор – 2.0-литарскиот TSI со 7-степен DSG автоматски менувач кој испорачува моќност од 300 коњски сили.
Како што веќе и напоменав, тестираниот примерок под хаубата го има 1.5-литарскиот eTSI мотор кој испорачува 150 коњски сили od 5000 до 6000 вртежи во минута и 250 Nm вртежен момент достапен од 1500 до 3500 вртежи во минута. Официјалните податоци велат забрзување до 100 км/ч од 8.7 секунди и максимална брзина од 215 км/ч. Најновата еволуција на тестираниот бензински мотор со четири цилиндри има разновиден опсег на важни промени во дизајнот, вклучувајќи уште порафинирано исклучување на два цилиндри при мало оптоварување. Ако го оставиме настрана веќе споменатото ефективно „едрење“, електричната помош позитивно се манифестира со брзи стартови, или почетни забрзувања. И во пракса, перформансите на овој погон се навистина повеќе од задоволителни. Генерално, доброто чувство од погонскиот систем го комплетира меѓусебната координација со 7-степениот DSG менувач. Автоматскиот менувач со двојна спојка ги менува брзините во огромното мнозинство на случаи веднаш и без двоумење. За повозбудливо возење, S-режимот има свое оправдување. Откако ќе го вклучите, менувачот уште повеќе ја чува оптималната брзина, или снабдувањето со потребниот дел од вртежниот момент. Автентичното возачко искуство конечно може да се разубави со соодветно послушно „рачно“ менување преку лопатките под воланот.
Генерално, емотивниот Cupra Leon во комбинација со адекватно моќен, но сепак рационален мотор на крајот од тестот, исто така задоволен во дисциплината на потрошувачката на гориво. Во градски услови на возење потрошувачката се движи од 7 до 8 литри – во зависност од условите и стилот на возење. На автопат со стабилно темпо борд компјутерот покажува просечна потрошувачка од 6.5 литри.
На почетокот на брендот Cupra приоритет беа врвните и моќни деривати. Во исто време, Шпанците се фокусираа на максималниот дел од нивните модели со препознатлив стил и имиџ. Логичниот чекор поврзан со следната фаза на развој беше да се доближи овој духовен свет до пошироките маси. Поради оваа причина, сите членови на семејството сега се достапни со, така да се каже, рационални, но сепак адекватно пристојни мотори. Тестираниот Leon со 150 коњски сили служи како пример. Уште поважен факт е дека, и покрај употребата на конвенционалните мотори, автентичната харизма на моделите Cupra се обликува со големиот акцент на најдобрата ориентација кон возачот. Подесувањето на шасијата на Cupra Leon е секако со акцент кон спортското возење, па затоа општите карактеристики на суспензијата се малку поцврсти. Овде нема изразена „мазност“ од шасијата. Сепак, тестираниот примерок може самоуверено и убедливо да се справи со вообичаените несовршености на нашата патна инфраструктура. Тест примерокот е опремен и со 18-инчни бандажи, а како опција постојат и 19-инчни кои може да се земат со дополнителен пакет кој вклучува малку пониска суспензија, DCC адаптивна суспензија и мултилинк задна оска. Стандардно оваа верзија со 1.5 TSI мотор за жал добива основна торзиона задна оска.
Шпанскиот хечбек, исто така, заслужува пофалба за неговото самоуверено и сигурно преминување на низа попречни неправилности. Во реалноста на нашите патишта, тие се изобилно претставени, па и покрај 18-инчните тркала со нископрофилни гуми успева одлично да ги исфилтрира. Талентот на прецизно дотераната шасија целосно ќе се манифестира на квалитетен асфалт. Зад воланот на тестираниот примерок, радост е не само да се вози брзо по популарните селски патишта, туку и да се користи мирно на други потехнички патеки. Одличната цврстина на телото во комбинација со сè уште пријатно малата тежина од приближно 1,4 тони исто така може да донесе насмевка на вашето лице во дадените услови. Преголемите можности за возење на шасијата, вклучувајќи само минимално навалување на каросеријата за време на жестоки свиоци, се најмногу ограничени од целосно соодветната моќност на погонската единица во границите на нормална употреба.
Мозаикот на општите возачки искуства е комплетиран со послушно и во исто време идеално прогресивно управување или доволно големи сопирачки со можност за чувствително дозирање на ефектот на забавување. Во мои очи отсуството на класична механичка „рачна сопирачка“ останува концептуален недостаток во комбинација со површина со послаба адхезија, која во сите околности се заменува со модерна електронска алтернатива. Како што се очекува, изборот на режим на возење може да влијае на карактеристиките и чувството на возилото. Кога возите во таканаречениот Comfort режим, морам да го пофалам примерното подесување на благиот хибрид. Контролната единица се обидува да го користи режимот на едрење со исклучен мотор колку што е можно повеќе. Со адаптивната поставка за регенерација, погонот на возилото може дури и интелигентно да соработува со податоците на навигацијата во рамките на најоптималната потрошувачка при ефективно забавување.
Во нормална употреба, шпанскиот хечбек не се губи ниту во урбаната џунгла. Во оваа средина, морам да ја пофалам пријатната агилност. Тестираниот Cupra Leon дефинитивно не навредува со звучната изолација на кабината, но во исто време навистина не инспирира. При поголеми брзини, вклучително и на автопат, малку повеќе аеродинамичен шум од шасијата или тркалата (тест примерокот беше со зимски гуми) продира во кабината.
ГАЛЕРИЈА ОД ТЕСТИРАНИОТ МОДЕЛ
Почетната цена на Cupra Leon 1.5 TSI 150 изнесува 32.379 евра.
Цената на тестираниот модел (со дополнителна опрема) Cupra Leon 1.5 eTSI 150 DSG изнесува 40.306 евра.
Повеќе информации за автомобилот може да најдете ТУКА или да го посетите продажниот салон на Cupra.