Со децении, големите каравани беа симбол на брендот. Сега, Швеѓаните се разделуваат од овој сегмент. Последниот Volvo V90 ја напушти фабриката во Торсландија, иако овој автомобил нема да биде испорачан на клиентите.
Ми предизвикува солзи на очите и тешко е да не се чувствувам иритирано од трендовите и променливиот пејзаж на автомобилската индустрија. Volvo отсекогаш се занимавал со големи каравани. Сериите 700 и 9000, а подоцна и семејствата V70 и V90, беа речиси совршени автомобили. Големи, пространи, брзи и навистина лесни за користење. Пред тоа, ги имавме и брилијантните 240 и Amazon, а во 1950-тите, историјата на каравани ја отвори интересниот Duett. Сега, сепак, таа приказна завршува. Последниот Volvo V90 ја напушти фабриката во Шведска. V60 останува во понудата, но неговите денови се избројани.
Зошто Volvo V90 исчезнува од пазарот? Постојат две причини. Првата и клучна причина се бројките на продажба. На клучниот пазар, САД, побарувачката за овој автомобил достигна многу ниско ниво. Во Европа, продажбата исто така опаѓаше од година во година. Во меѓувреме, теренските возила на брендот, како што се XC60 и XC90, растеа во сила. Оваа промена беше еден од главните аргументи зад напуштањето на големиот караван.
Но тоа не е сè. Швеѓаните теоретски ветуваа враќање на овој модел, иако во електрична верзија. Сепак, сега знаеме дека префрлањето на целосно „високонапонски“ опсег беше голема грешка. EX90 и EX30, два клучни проекти, беа мачени со одредени проблеми на почетокот. Понатаму, водечкиот теренец е многу скап, што ги натера клиентите да избираат конкурентски возила.
Последниот Volvo V90 нема да биде пуштен на пазарот. Автомобилот, кој ја напушти фабриката во Торсланда пред неколку дена, ќе биде додаден во колекцијата Volvo Heritage. Ќе биде паркиран таму покрај другите класични каравани на брендот. Конечниот модел е завршен во црна боја, има plug-in хибрид погон и е целосно опремен.
Што е следно? Тоа е одлично прашање. S90 е освежен, но освежената верзија нема да биде достапна надвор од Кина. Volvo се подготвува да го претстави новиот ES90, својот водечки електричен лифтбек. Volvo XC70, plug-in хибрид, исто така е лансиран во Кина. Сепак, ова е само малку модифициран Geely, со различна каросерија и мали измени во ентериерот.
Хакан Самуелсон, сегашниот извршен директор на брендот, се бори за својот опстанок. Тој верува дека електрификацијата е единствената одржлива опција, иако засега мора да биде поддржана од „транзициски период“ во форма на plug-in хибриди.