Најголемата автомобилска компанија на нашата планета продолжува со масовната моделска офанзива. Разновидната палета на фејслифт модели и подобрувања на производите е проследена со пристигнување на сосема нови модели. Во овој контекст големо внимание привлекува најновата еволуција на легендарниот Land Cruiser, кој наскоро треба да пристигне и на нашиот пазар. Друга очекувана и важна новина е второто продолжение на компактниот кросовер со ознака C-HR. Покрај изгледот, интересниот новитет може да импресионира и со присуството на врвни технологии, вклучувајќи ја и достапноста на погон на сите тркала. Посебно поглавје е претставено и овде со најновата еволуција на софистицираниот електрифициран погон, каде што на премиерата се појави и plug-in хибридна алтернатива.
Оригиналниот C-HR беше претставен во својата производна форма во 2016 година. Големото изненадување на сериската верзија беше безвременскиот и футуристички дизајн, кој во голема мера го копираше истоимениот концепт. Во тоа време, Toyota почна значително повеќе да се фокусира на атрактивноста на дизајнот и тоа стана негов синоним. Атрактивниот автомобил со поголемо растојание од подлогата, развиен со приоритетен фокус на европските пазари, брзо стана продажен хит.
Оригиналната идеја на првата генерација беше во можност дополнително да ја развие сегашната нова втора генерација на Toyota C-HR. Официјално беше претставен околу средината на минатата година. Новитетот, изграден на најновата еволуција на TNGA-C платформата, е малку пократок и поширок од својот претходник. Во однос на големината, идеално го исполнува просторот помеѓу моделите Corolla Cross и Yaris Cross. Покрај петтата еволуција на хибридниот погон, вниманието од технолошка гледна точка го привлекуваат и бројот на софистицирани системи за помош на Toyota Safety Sense, како и достапноста на врвните целосно LED фарови со Matrix технологија. Современите дигитални играчки поддржуваат автоматско ажурирање, а Јапонците ја подобрија и мобилната апликација MyT и таканаречениот дигитален клуч. Покрај погонот, еколошката ориентација на новитетот е засилена со обилната употреба на рециклирани материјали, предводени од обработени PET шишиња.
Посебниот изглед е традиционалниот домен на моделот C-HR. Во споредба со својот претходник, актуелната втора генерација импресионира со нешто посмели и во исто време футуристички облини. И благодарение на ова, не личи на ниту еден друг модел од портфолиото на јапонската марка. Во овој случај, дизајнерите се потрудија да ја направат аеродинамичната силуета што е можно попосебна, која во исто време евоцира стилска каросерија од типот на купе.
Остро исечените предни делови го привлекуваат вниманието на едноделниот фронтален елемент на каросеријата. Неговиот негативен откос е инспириран од животинското царство, поточно од ајкулата. Идентичниот предатор потсвесно го потсетуваат и тесните и ефективно обликувани фарови. Кај тестираниот примерок тие се со врвната Matrix LED технологија. Во однос на функционалноста и ефикасноста, ова се моментално најдобрите светла што сум ги сретнал во моделите на Toyota. Самото засенчување работи прецизно и сигурно. Динамичниот допир на предниот дел е комплетиран со масивен браник со оптички огромен отвор за ладење кој е во спортски стил. Во исто време, подвлекувањето со издржлива заштитна пластика покажува дека сепак станува збор за кросовер модел.
Дури и кога се гледа од профилот, кај новитетот доминираат значително остри линии, вклучувајќи ефективни лајсни на каросеријата. Купе силуетата овде природно е евоцирана од линијата на покривот што постепено се спушта. Во исто време, моделот C-HR е и првиот модел на марката што доби аеродинамички вдлабнати рачки на вратите. Во случајот со тестираниот примерок, генерално масивниот и мускулест заден дел беше уште повеќе нагласен со ефективната и концептуално неконвенционална двобојна bi-tone боја. Во овој случај, Carmine Red металик е комбинирана не само со покрив во контрастна боја, туку и со целиот заден дел во црна боја. Автентичната комбинација на бои е специјално резервирана за двете врвни верзии – GR Sport и Premiere Edition и е комбинирана со импресивни 19-инчни алуминиумски тркала.
Визуелно сегментираниот заден дел оптички го проширува автомобилот уште повеќе и во исто време го „притиска“ кон подлогата. Покрај задниот браник, спортскиот и динамичен стил овде е обликуван и од карактеристичниот спојлер на покривот, благодарение на кој Toyota C-HR може да работи без заден бришач. Релативно високата линија на LED задните светла се состои од едноставен дизајн и речиси меѓусебно поврзана хоризонтална светлосна линија. Централниот дел на гореспоменатиот светлосен потпис е оригинален и се карактеризира со LED осветлен елемент каде што е испишано Toyota C-HR. Во исто време, иновативниот светлосен ефект ја заменува класичната ознака. Врз основа на сегашните правила на ЕУ, свети само кога возилото е во мирување. Од класичните „натписи“, задниот дел е украсен само со етикета која го привлекува вниманието на технологијата за хибриден погон и во конкретниов случај присутна е и GR ознака.
Новиот C-HR користи сличен храбар пристап од надворешноста и во внатрешноста. Модерната и според стандардите на јапонскиот бренд, смела архитектура на контролната табла се карактеризира со неколку креативни идеи. Исто така, главна новост е и амбиенталното осветлување. Дополнително, неговата боја може лично да се приспособи, што е сосема ново за брендот Toyota. Во кабината, производителот посвети особено внимание не само на прецизниот квалитет на завршната обработка, туку и на употребените материјали. Во тестираниот примерок, на пример, внатрешната обвивка на предните врати е составена од пријатен „велур“ со ефективни црвени шевови, и морам да признаам дека изгледа навистина квалитетно и премиум.
И покрај акцентот на дигитализација, Јапонците успеаја да одржат многу избалансирана мешавина на контролни елементи во новиот C-HR, со акцент на најсофистицираната ергономија. Посебно за пофалба е посебниот модул за климатизација со традиционални контроли. Панел со важни функции и класични копчиња се наоѓа и едно ниво подолу, лево под воланот или на повеќефункционалниот волан.
Современиот дигитален свет е претставен со инструмент табла со пријатно мека и детална графика. Преку мултифункционалниот волан, можно е лично да се постават три шеми со потребните податоци за патниот компјутер. Меѓу достапните ставки, во средината може да се постави и мапа од навигацијата. Најважните податоци се достапни на возачот и во видното поле преку висококвалитетниот head-up дисплеј. Дигиталната модерност ја копира и инфозабавниот систем со екран од 12.3-инчи, кој е поставен во горниот дел од контролната табла и не го ограничува погледот од возилото. Од корисничка гледна точка, ја пофалувам практичната ориентација на екранот во насока на возачот, како и брзите реакции при секој допир. Примарната графичка шема на Toyota Smart Connect интерфејсот, дури и во најновата еволуција, изгледа крајно едноставно и во некои прозорци непотребно празно. Шематски преглед на хибридната функција исто така ќе послужи како пример овде. Во пракса, конзервативните корисници можат да го ценат овој пристап, но во исто време, производителот не го користи целосниот потенцијал на графичките играчки. Напротив, едноставната навигација низ менито преку странични кратенки, како и присуството на модерно мобилно поврзување кое работи и без кабелска врска, тука заслужуваат пофалби.
Првиот контакт со просторот во вториот ред на седишта потсвесно ве потсетува дека новиот C-HR, како и неговиот претходник, е првенствено ориентиран кон патниците на предните седишта. Пристапот до задниот дел може да биде „комплициран“ во случај на повисоки возрасни лица поради помалиот агол на отворање на вратата, како и „квадратната“ линија на отворот. На задните седишта, покрај деца, двајца возрасни патници со просечна висина ќе може да се сместат и да имаат доволно простор и за нозете и за главата. Но, долгите патувања на задните седишта може да бидат малку комплицирани и клаустрофобични, главно поради малите прозорци и купеовската форма на покривот.
Багажниот простор може да се опише како пријатно изненадување кај новиот C-HR. Основниот капацитет на верзијата со погон на сите тркала достигнува солидна вредност од 348 литри. Од практична гледна точка, релативно симетричната форма и должината на просторот се уште попријатни. Не сметам дека малку повисокиот товарен раб е основен проблем за кросовер со концептуална слика. Просторот под подот пак, го пополнува организатор приспособен да складира комплет за поправка и неколку други ситници.
Опсегот на погонски единици кај новиот C-HR се состои исклучиво од електрифицирано семејство. Основата е префинет, целосно хибриден погон со 1.8-литарски мотор и моќност од 140 коњски сили, кој е комбиниран исклучиво со погон на предните тркала. Помоќна целосно хибридна алтернатива е исто така ажурираната 2.0-литарска хибридна погонска единица со 197 коњски сили. Покрај верзијата со погон на предната оска, во овој случај е достапна и верзија со погон на сите четири тркала, каде што погонот на задните тркала го покрива електромотор. Технолошкиот врв на моделската гама конечно е претставен со таканаречениот plug-in хибрид, преземен од моделот Prius. Овој погон користи 2.0-литарски мотор и испорачува 223 коњски сили и е комбиниран исклучиво со погон на предните тркала. Сите верзии добиваат автоматски e-CVT менувач.
Тестираниот примерок е во помоќната хибридна верзија со AWD-i погон, тука основата е 2.0-литарски атмосферски бензинец со моќност од 152 коњски сили. Едниот електромотор кој е интегриран во менувачот испорачува 113 коњски сили, додека вториот електромотор задолжен за задната оска испорачува 41 коњска сила. Малата батерија кај овој погон е со капацитет од 4.08 kWh. Вкупната системска моќност на погонот е 197 коњски сили и 190 Nm вртежен момент достапен од 4400 до 5200 вртежи во минута. Преведено во перформанси, забрзувањето до 100 км/ч трае 7.9 секунди, додека максималната брзина е 180 км/ч.
Новиот C-HR ја користи најновата 5-генерација на целосно хибридни погони со структурно подобрена основа за моторот со внатрешно согорување и во исто време помоќни електрични мотори. Електричниот допинг овде е забележлив во значителен степен, особено при брзи стартови. Исто така, динамиката на возење генерално ја сметам за многу пријатна. Флексибилните забрзувања не се никаков проблем за хибридната Toyota, ниту за безбедното претекнување на патиштата. Незаменливото искуство на Toyota во производството на хибридни погонски единици е јасно видливо и кај новиот C-HR. Практично незабележливите премини помеѓу бензинецот и електричниот погон беа потпишани со доста подобрен e-CVT автоматски менувач. Силна страна на најновата еволуција на хибридниот погон на Toyota е и економичноста во работењето. Во градски услови на возење, измерив просечна потрошувачка која се движеше од 5 до 6 литри, во зависност од условите. При автопатски брзини, потрошувачката е малку повисока, што е и очекувано за ваквите хибридни погони – и таа изнесува околу 8 до 8.5 литри. На крајот од тестот, борд компјутерот покажа просечна потрошувача од 6.8 литри – комбинација од возење во град и на автопат.
Новата Toyota C-HR не заостанува зад визуелниот „wow ефект“ дури и во дисциплината на возни карактеристики. Многу важна новост тука е напредната технолошка основа во форма на цврста и во исто време исклучително лесна платформа, која исто така се користи за Corolla. Новиот C-HR е достапен со тркала со дијаметар од 17 до 20 инчи. Тестираниот примерок е опремен со 19-инчни тркала. И покрај генерално малку поцврстото подесување на суспензијата, сметам дека е пријатно изненадување вистинската способност со која новиот C-HR може да ги открие „нормалните“ несовршености на нашите патишта. Бев подеднакво задоволен од удобноста при возење дури и кога возам брзо на патишта со природно полоша или брановидна површина. Шасијата не се вознемирува дури и кога се вози низ низа попречни нерамнини, дури и во комбинација со кривина.
Предноста на малку поцврстото подесување на суспензијата целосно се манифестира при побрзо возење низ свиоци. Во даденото опкружување, новиот C-HR може да се рангира меѓу најдобро возните претставници во сегментот на компактни кросовер модели. Возачките карактеристики генерално се помогнати не само од релативно нискиот центар на гравитација, туку и од максималната тежина која е на симпатично ниво од околу 1,5 тон. Но, шасијата сигурно лесно ќе се справи со потенцијалот за многу повисоки перформанси отколку што нуди сегашниот опсег на хибридни погонски единици. Тестираниот примерок се карактеризира со пожив, но во исто време и „полабав“ стил на возење со приоритетна ориентација кон најдобрата можна потрошувачка. При возење на автопат, автомобилот е пријатно изненадување според стандардите на јапонските модели бидејќи нуди навистина добра звучна изолација. Акустичната удобност на патишта со песок или кал малку е нарушена од „едноставниот“ дизајн на подкрилата, кои потоа логично се поподложни на камчиња што отскокнуваат. Уште една замерка имам за звукот при затворање на рачките на вратите. Во текот на целиот тест, не се навикнав на изразениот и гласен звук на механизмот за преклопување на рачките секој пат кога го стартувате автомобилот. Автентичната атмосфера на возење е обликувана и од пријатното подесување на воланот со адекватен фидбек. Во Sport режимот, управувањето се чувствува значително поцврсто. Возните карактеристики се генерално под влијание на избраниот режим на возење. Неутралниот Normal режим е проследен со поудобниот Eco режим, погоден за возење фокусирано првенствено на потрошувачката на гориво. Напротив, за радост и задоволство зад воланот, поимпулсивниот Sport режим е идеален избор. Последната алтернатива е персоналниот Custom режим, каде што возачот може да ги постави трите најважни параметри според неговите преференции.
ГАЛЕРИЈА ОД ТЕСТИРАНИОТ МОДЕЛ
Почетната цена на Toyota C-HR 1.8 Hybrid e-CVT 2WD Cult изнесува 33.990 евра.
Цената на тестираниот модел Toyota C-HR 2.0 Hybrid e-CVT AWD-i GR Sport изнесува 51.190 евра.
Повеќе информации за автомобилот може да најдете ТУКА или да го посетите продажниот салон на Toyota.




























