Групацијата Stellantis продава се повеќе автомобили со благ хибриден систем. Се разбира, станува збор за 1.2 моторот поврзан со мала генераторско-електрична единица и 6-брзински менувач со двојна спојка. Како што се испостави, ова е… проблем за групацијата. Но, не толку голем како што може да изгледа.
Stellantis е во многу тешка ситуација. Заработува сè помалку од секој продаден автомобил, а целиот концепт на „вредност над волумен“, што го турна Карлос Таварес, се урна како куќа од карти. Уште повеќе, продажбата сè уште паѓа, понудата не е многу атрактивна, а недостатокот на разумни верзии на погон работи против многу од брендовите на концернот.
И тоа не е сè, бидејќи благите хибриди, кои уживаат се поголема популарност овде (и покрај 1.2 моторот под хаубата), исто така се проблем. Причината е едноставна: Stellantis се одлучи за овој погон бидејќи тука има поголема побарувачка отколку за целосно електрични автомобили. И за жал, добавувачите не можат да се прилагодат на темпото на промени.
Како резултат на тоа, Stellantis произведе 20.000 автомобили помалку во март од планираното. Имаше недостиг на делови. Ваквата радикална промена во плановите за производство ги надмина можностите на под-добавувачите кои ги произведуваат најважните компоненти. На пример, во март, менувачите со двојна спојка eDCT6 понудени во овие автомобили повеќе не беа достапни. Синџирите на снабдување доживеаја тесни грла што ги забавуваат фабриките. И ова не е мал подвиг, бидејќи Stellantis се обидува да ја зголеми продажбата за да ги надомести загубите од 2024 година. Засега, сепак, резултатите сè уште паѓаат.
„Електричните автомобили не работат, затоа развиваме хибриди со молскавична брзина“, истакна Жан-Филип Импарато. „Малите, средните и големите добавувачи едноставно не се во можност да го прилагодат своето производство за два месеци. Импарато нагласи и дека Stellantis нарачките ги дава три месеци однапред, а ваквата радикална промена на стратегијата за кратко време има негативни ефекти.
Всушност, Stellantis треба да инвестира и во други хибриди. Volkswagen, на пример, подготвува погон што ќе биде еквивалент на решението на Toyota – хибрид со малку поголема влечна батерија што „сама се полни“. Новиот мотор ќе дебитира во моделот T-Roc. Во меѓувреме, кај Stellantis опциите се ограничени на верзијата MHEV со мотор 1.2 и PHEV со 1.6 единица. Ова е премалку, особено сега, кога борбата против емисиите на CO2 добива нов формат.
Значи, дали можеме да очекуваме целосно нови погонски единици во оваа групација? Засега нема индикации за тоа, иако автомобилите базирани на платформата STLA Large може да добијат поинтересни варијанти.





