Stellantis ја покажа својата нова клучна платформа – STLA Medium ќе го размрда пазарот

Досег до 700 километри, батерија со капацитет до 98 kWh и близу 400 коњски сили. Долгоочекуваната STLA Medium платформа конечно и официјално ја здогледа светлината на денот. Ова е нов стандард за електричните автомобили на компанијата во сегментите C и D.

Volkswagen има MEB платформа, Hyundai има E-GMP и Stellantis STLA Medium. Ова е една од четирите платформи на овој концерн и воедно најклучна за европскиот пазар. До него ќе има и платформи наречени Small, Large и Frame. Сепак, STLA Medium е најважен од сите нив. Зошто? Пред сè, може да се користи во автомобили со големина од 4,3 до 4,9 метри. Тоа можат да бидат класични седани, хечбек и каравани, но и кросовери. Покрај тоа, користи голема батерија, а опсегот во топ верзијата е пријатно изненадувачки.

STLA Medium платформата ќе овозможи од 500 до 700 километри досег и скоро 400 коњски сили во врвните верзии. Да почнеме со клучните технички податоци. Најпрво, Stellantis нагласува дека се работи за платформа „BEV by design“. Накратко – тоа е дизајн кој е развиен од нула исклучиво само за електрични автомобили. Овој пристап носи многу придобивки. Пред се, гарантира подобра локација на електромоторите и батеријата, како и максимално „срамнување“ на структурата.

Вреди да се напомене дека батериите користат нов дизајн кој има висока енергетска густина. Накратко – капацитетот и масата на батеријата не се менуваат, но во неа може да се складира повеќе енергија. Автомобилите кои ја користат платформата STLA Medium можат да измерат од 4,3 до 4,9 метри, со меѓуоскино растојание од 2,7 до 2,9 метри. Максималното растојание од подлогата кај кросовери ќе достигне 220 мм.

Стандардните верзии ќе добијат погон на предните тркала, а помоќните верзии ќе добијат AWD погон на сите тркала. Најслабите автомобили, кои ќе бидат изградени на платформата STLA Medium, ќе нудат 218 коњски сили. Најмоќните, пак, ќе добијат два електромотори, создавајќи погон на четири тркала и овде добиваме 387 коњски сили.

Дополнително, ќе има два типа на батерии за избор – Standard и Performance. Врвната верзија ќе нуди капацитет од 98 kWh и досег до 700 километри. За „Стандардната“ батерија нема точни бројки, но зборуваме за вредности од 70 до 86 kWh. Stellantis гарантира дека помалата батерија ќе обезбеди солидни 500 километри досег. Ова е навистина ветувачки и импресивен резултат.

Новата платформа користи архитектура од 400 волти. Ова е добра вест, но не и совршена. Вистина е дека конструкциите од 800 волти се реткост (KIA и Hyundai, но и Porsche ги користат), но овозможуваат многу брзо полнење. Овде, најмоќните полначи нема да помогнат никому, иако моќта на полнење од 150-170 kW треба да биде достапна во врвните верзии.

Меѓу ветувањата, сепак, има нешто што пријатно изненадува – потрошувачката на енергија. Stellantis вели дека нивната нова платформа и погон развиен од нула обезбедуваат голема ефикасност, со просечна потрошувачка на енергија од околу 14 kWh на 100 километри.

Интересен факт е системот за управување со напојување за греење/ладење, серво волан и многу други системи во автомобилот. Развиен е на таков начин што секој од нив има најмало влијание врз потрошувачката на енергија.

STLA Brain, STLA AutoDrive и STLA SmartCockpit – сето ова ќе оди кај новите автомобили на групацијата. Новата платформа ќе ги користи сите технички иновации на кои работи групацијата Stellantis. Овде зборуваме не само за специјален компјутер кој управува со работата на автомобилот, туку и за системот за автоматизација на возењето и системи за поддршка на возачот, како што е вештачката интелигенција.

Карлос Таварес, исто така, ја истакна подготвеноста да се користат solid-state батерии и други решенија кои во моментов се тестираат.

Првиот автомобил со STLA Medium платформа во Европа ќе биде новиот Peugeot e-3008. Новиот електричен „лав“ е на пред-производно тестирање, иако се уште носи многу камуфлажа. Затоа можеме да ја очекуваме премиерата на овој автомобил на крајот на годината, или во првиот квартал од 2024 година.