Денес, јапонскиот производител на автомобили со седиште во Хирошима на многу начини се издвојува од конкуренцијата и до некаде е „против струјата“. Со други зборови, Mazda не се плаши да ги дизајнира своите модели поинаку од огромното мнозинство на конкуренцијата во однос на политиката за емисии во овие многу комплицирани времиња. Традиционално, декорацијата на моделите од овој бренд е ориентација на возачот фокусирана на што е можно повеќе емоции во возењето. Во минатото, користените мотори кај автомобилите од овој бренд беа предводени од класични атмосферски бензинци, а неодамна почнаа да се надополнуваат со други интересни алтернативи. Големата вест за моторот за првиот електричен автомобил масовно произведен во форма на Mazda MX-30 е доаѓањето на R-EV plug-in хибридната верзија. Во овој случај под предната хауба повторно се појави легендарниот Wankel чија задача е производство на струја. Plug-in хибридната технологија ја користи и најголемиот европски SUV на Mazda, моделот CX-60 – а денес ќе зборуваме токму за таа верзија на овој нов модел.
Со исклучок на релативно кратката епоха на распоредување на моделот CX-9 во минатото, популарниот модел CX-5 до неодамна беше најголемиот европски SUV на Mazda. Зададеното статус кво се промени во текот на 2022 година, кога Јапонците официјално го претставија очекуваниот flagship – Mazda CX-60. Новиот SUV е изграден на претходно најавената и во исто време целосно нова техничка основа Skyactiv Multi-Solution Architecture со таканаречениот класичен концепт, односно приоритетен погон на задните тркала. Во исто време, амбициозната платформа беше прилагодена од самиот почеток за вградување на нови мотори со внатрешно согорување со 6 цилиндри. И ова е повеќе од храбар потег со оглед на планот за целосно електрична иднина во овој момент. На пример, независната суспензија на сите тркала, каде производителот на автомобили се враќа на софистицирана трапезоидна структура во случајот на предната оска, заслужува восхит.
Заедно со овој нов модел во Хирошима тие всушност претставија и нови 6-цилиндрични мотори. Дизел еквивалентот веќе е достапен на нашиот пазар. Декорација на големиот теренец е и новиот бензински 6-цилиндричен 3.3 Skyactiv-G Turbo мотор, но за жал овој мотор нема да биде достапен во Европа. Па поради таа причина, моќен plug-in хибриден погон со 6-цилиндричен мотор за прв пат се појавува во тестираниот модел во сериска форма. Во исто време, производителот обрна внимание и на подесувањето на системите за помош. Новина во овој поглед е, на пример, вградената камера, која освен што го следи вниманието, може да го идентификува возачот и автоматски да ја прилагоди положбата на седењето.
Додека остатокот од европското портфолио на Mazda изгледа едноставно и атлетско, новиот SUV парадоксално не се обидува да ја прикрие својата величественост ниту визуелно. Динамичниот допир, типичен за моделите на Хирошима, во овој случај е комбиниран со робусноста, што буди природна почит. Благодарение на многуте автентични дизајнерски решенија, но и на целокупните пропорции, никој дефинитивно нема да го помеша со помалиот модел CX-5.
Во робусниот преден дел со практично вертикална силуета и релативно висока линија на предната хауба доминира ефективна маска со типична форма и динамичен стил. Поради димензиите на возилото, нова форма добија и пропорционално помалите фарови со целосна LED технологија. Тесно продолжување на дневните светла, или трепкачот оди до силуетата на маската, што предизвикува крилја. Морам да ги пофалам фаровите кои нудат одлични карактеристики по стемнување. Робустниот, но сепак спортски изглед на предниот дел е комплетиран со едноделниот облик на предниот браник со функционални странични отвори.
Несомнено, најдинамичниот изглед на моделот CX-60 зрачи кога се гледа од профилот. Краткиот преден „overhang“ во комбинација со долгата предна хауба и кабината која е наназад јасно наликува на класичниот концепт со приоритетен погон на задните тркала. Целокупните мазни линии овозможуваат продолжените браници со заштитни рабови обоени во бојата на каросеријата уште повеќе да се истакнат. Бојата „Machine grey“ на тестираниот примерок се надополнува со контрастни црни додатоци. Лајсните околу прозорците и ретровизорите се во црна боја, проследени со подеднакво црни тркала од 20-инчи со ефективен дизајн. Дискретната ознака PHEV на предните крила се однесува на софистицираната моторизација во внатрешноста на возилото.
Тестираниот SUV изгледа динамично, но во исто време елегантно, дури и кога се гледа одзади. Дизајнерскиот минимализам во овој простор е импресивен и интересен детал е тоа што нема класична антена или „перка од ајкула“. Антената е вградена директно во задното стакло. Емоциите и перформансите во овој простор потсетуваат на пристоен спојлер на покривот и во исто време масивен заден браник со (за жал) лажни отвори за издувот. Јасно е дека Mazda веќе потклекна на трендот на дизајнерски „финти“. Вистинските издувни цевки се скриени под браникот. Помеѓу оптички доминантните елементи на задниот дел се и тенките, но големи задни светла со ефективен потпис.
За среќа, внатрешноста на новиот CX-60 остана верна на приоритетниот стил на брендот, во форма на најсовршената врска помеѓу возачот и автомобилот. Во принцип, едноставната архитектура на контролната табла, но и на другите контролни елементи, исто така е дизајнирана на нов начин за потсвесно да го вовлече возачот во возачко искуство. Дури и пред да влезете во кабината, навистина темелното покривање на праговите на вратата заслужува пофалба.
Покрај пријатните просторни пропорции, предводени од навистина дарежливата внатрешна ширина, CX-60 ја покажува и својата позиција како flagship модел на брендот во однос на квалитетот на материјалите. Во овој контекст, премиум завршната обработка низ целата кабина се надополнува со површини кои се пријатни на допир. Она што мене лично ми се допаѓа и што е навистина реткост во денешно време е отсуството на сјајни површини во стилот на таканаречената пијано црна завршница.
Друг приоритет на Mazda е акцентот на најдобрата можна ергономија во рамките на ориентацијата на возачот. Поради оваа причина, Јапонците не штеделе на класичните хардверски копчиња во внатрешноста. Модулот со важни функции лево под воланот го надополнува функционално добро управуваниот модул за климатизација. Централниот тунел со јасен интегриран контролер за инфозабавниот систем, исто така, заслужува палец нагоре. Субјективно, од друга страна, ми требаше да се навикнам малку, особено при тесно маневрирање за да го контролирам менувачот – контролата е различна во споредба со менувачите во другите модели.
Елементите на денешната претпочитана автомобилска модерност се рефлектираа и во тестираниот примерок, на пример, во целосно дигитална табла со инструменти. Многу фината и јасна графика во основа нуди „само“ два распореди на екранот. Класиците во форма на јасни мерачи се надополнети со режим со доминантна слика на системите за помош. Приоритет на автомобилската компанија е ориентацијата на возачот пред ефектот, дури и во овој контекст. Во исто време, важни податоци за возењето исто така се проектираат на ветробранското стакло преку висококвалитетен head-up дисплеј.
Централниот инфозабавен систем исто така го следи истиот тренд со ефективен, но минимално одвлекувачки графички минимализам. Релативно далечната положба на екранот веќе потсвесно сугерира дека контролата на допир не е приоритет. И покрај тоа, екранот реагира и на допир само кога возилото е во мирување. Приоритетната контрола на системот е покриена со ергономски добро управуван контролер на централната конзола. Многу брзо се навикнав на неговата логика и практично ниту еднаш во текот на тестот немав желба да го допрам екранот во централниот дел на контролната табла.
Како дел од функционалноста, ја пофалувам графички пристојната средина со црна позадина. Целокупната јасност со многу поставки се надополнува со детален таб што ја следи хибридната функција на plug-in системот. Како еден од ретките производители од земјата на изгрејсонцето, Mazda сега има и безжично модерно мобилно поврзување за двете платформи. Висококвалитетниот и детален приказ на камерата на околината на возилото заслужува палец нагоре. Покрај пријатните просторни пропорции во предниот дел на кабината, седиштата потсетуваат и на водечкиот концепт. Тие првенствено можат да се карактеризираат како удобни фотелји со практично целосно отсутно странично потпирање. За долги патувања, во овој контекст, сепак би ценел малку подолго седиште, кое, во случајот на тестираниот примерок, не може да се продолжи дури и со рачно прилагодување. Од друга страна, погледот од кабината заслужува пофалба, благодарение на тенките предни столбови во комбинација со позицијата на ретровизорите.
Со просторот во вториот ред на седишта, моделот CX-60 лесно може да ги покрие потребите на едно семејство. Од друга страна, а земајќи го во предвид концептот на погон, нема значајна разлика помеѓу тестираниот примерок и помалиот CX-5 во однос на надолжната резерва на простор. Новиот CX-60 заслужува пофалба за задните врати, кои се отвораат практично под прав агол. Логично, дури и пар возрасни луѓе можат удобно да се возат одзади. Во случај на помали поединци, дури и патувањето со тројца нема да биде сосема непријатно овде. Целокупната удобност овде е засилена со посебни отвори за вентилација, можност за позиционирање на потпирачите за грб, терминали за напојување вклучувајќи приклучок од 220V или греење на крајните седишта.
Семејните барања, новиот SUV на Mazda ги покрива и во однос на капацитетот на багажниот простор со симетрично обликување. Багажниот капацитет со основен волумен од 570 литри е идентичен и кај plug-in хибридната верзија и кај верзијата со дизел мотор. Белег на премиум чувството во овој простор се декларира и со квалитетниот тапацир на од страните на багажникот. Максималниот багажен капацитет со спуштени задни седишта и со практично совршено рамен под достигнува 1726 литри. Покрај погонските компоненти, просторот под подот го пополнува и аудио сабвуферот Bose. И покрај ова, покрај комплетот за поправка, тука го собира и кабелот за полнење или други ситници.
Mazda CX-60 е достапна и со целосно нови погонски единици. Основата за моделот е 6-цилиндричен дизел со mild-hybrid помош – поточно 3.3-литарски e-Skyactiv D200 со 200 коњски сили. Интересна карактеристика на послабата дизел верзија е ексклузивниот погон само на задната оска. Помоќниот дериват на турбодизелот се нарекува 3.3 e-Skyactiv D254 и покрај поголемата моќност од 254 коњски сили има и AWD погон на сите четири тркала. Најдобрите перформанси меѓу погонските единици ги нуди тестираниот plug-in хибриден 2.5-литарски e-Skyactiv погон со вкупна моќност од 327 коњски сили. Неговата основа е атмосферски 4-цилиндричен бензински мотор со зафатнина од 2,5 литри (192 КС), кој е потпомогнат од електричниот систем со електричен мотор со капацитет од 175 коњски сили. Производителот вели дека чисто електричниот досег е до 63 километри. Сите горенаведени погонски единици стандардно соработуваат со новиот 8-степен автоматски менувач.
Ајде малку повеќе за погонскиот систем на тестираниот примерок – покрај атмосферскиот бензински 2.5 e-Skyactiv мотор, погонскиот систем се состои и од моќен електричен мотор. Комбинираната моќност на погонскиот систем како што споменав достигнува импресивни 327 коњски сили. Вртежниот момент со максимално ниво од 500 Nm е украс на прецизната динамика на возење со навистина убедливи забрзувања. Дополнителен електричен „удар“ е исто така достапен кога педалата за гас ќе дојде во контакт со подот, а пиктограмот на таблата со инструменти го информира возачот за тоа. Инаку, оваа верзија на CX-60 е и најмоќниот модел во европската понуда на брендот. Забрзувањето од 0 до 100 км/ч трае 5.8 секунди, додека максималната брзина е електронски ограничена на рамно 200 км/ч.
Во овој случај, погонот на сите тркала е покриен со класично механичко поврзување преку кардан и брзо поврзување на тркалата на предната оска. На природното однесувањето на возилото во релативно значајна мера влијае и избраниот режим на возење. Основниот и во исто време универзален Normal режим е надополнет со поспортски и значително почувствителен Sport режим. Во EV режимот, доколку батеријата е доволно наполнета, можно е да се вози исклучиво на електрична енергија. Последната опција е offroad поставката, која работи токму со оптимално вклучување на тркалата со најдобра влечна сила во моментот.
Бензинскиот мотор и електромоторот работат заедно благодарение на новиот 8-степен автоматски менувач. Со целокупното подесување на двата погони, можете да почувствувате дека ова е првиот plug-in хибрид на Mazda. Преминот помеѓу електричниот режим и моторот со внатрешно согорување, особено при бавно стартување, од време на време е малку погруб или надополнет со не премногу звучни перформанси. Одвреме-навреме, работата на менувачот може да се опише и како малку колеблива. Декорацијата на менувачот, од друга страна, е прецизно почитување на командите преку лопатките на воланот. Големиот SUV нема автоматски да префрли во повисок степен дури и кога ќе го стигнете „лимитерот“!
Предноста на посебниот електричен дел од погонскиот систем на plug-in хибридот е можноста за користење на голем SUV во чисто електричен режим. По полнењето на батеријата, Mazda CX-60 практично секогаш функционира како електричен автомобил, вклучително и раните утрински стартови со ниски температури. Можно е да се вози само на електрична енергија дури и при брзина на автопат. Целосно електричниот досег од 63 километри наведен од производителот не е до толку не реален. Јас успеав да поминав 56 километри само на струја, што е навистина одличен резултат, но верувам дека со малку повеќе претпазливост може да се стигне и бројката од 63 километри. Вградениот полнач нуди моќност на полнење од 7,2 kW, што со адекватно моќниот wallbox полнач претставува време на полнење од околу 2,5 часа. Во текот на ноќта, батеријата може да се полни и од класичната 230 V мрежа. Исто така, батеријата може да се полни и со работа на моторот со внатрешно согорување, за што се користи специјално копче на централниот тунел. Во овој режим, сепак, мора да очекувате значително поголема потрошувачка на бензин.
Откако ќе се испразни батеријата, Mazda CX-60 работи како класичен самополнечки хибрид благодарение на преостанатата енергија во батеријата. Возењето само на струја е многу честа појава овде, особено во градскиот сообраќај. Јапонските дизајнери заслужуваат пофалба за прецизното подесување на регенерацијата. Може да се постави во менито на инфозабавата на две нивоа. Речиси класичното „едрење“ овде е надополнето со значително поинтензивен режим, каде што Mazda може ефективно да користи голема количина на кинетичка енергија. Како е CX-60 во однос на потрошувачката на гориво? Доколку возите во EV режим, односно само на струја – потрошувачката на гориво е нормално „нула“. Во комбиниран хибриден режим каде што системот сам одлучува кој мотор ќе го користи, потрошувачката е околу 3.5 литри. А доколку возите со целосно испразнета батерија и за придвижување на автомобилот е задолжен само бензинскиот мотор потрошувачката се движи од 11 до 13 литри – во градски услови. На подолги патувања на автопат, системот работи во класичен хибриден режим, а во такви случаеви потрошувачката изнесува околу 7-8 литри.
Европското моделско портфолио на марката Mazda се карактеризира со таканаречената леснотија. Нагласувањето на најниската можна тежина во комбинација со оптималната распределба на тежината може уште повеќе да ги подобри прецизно дотераните карактеристики на возењето. Тестираниот модел е малку различен во овој поглед. Великодушниот „flagship“ модел со plug-in хибриден мотор не се обидува да ја скрие својата вистинска тежина на претеран начин, што ја надминува ознаката од два тона.
Цврстиот SUV со извонредно круто тело, благодарение на неговата тежина, ја обезбедува потребната количина на сигурност, на пример, дури и кога се вози брзо на неквалитетен пат со правци. Во исто време, добро подесената шасија со независна суспензија на сите тркала работи неочекувано самоуверено дури и со предност за динамичен стил на возење. Mazda CX-60 нема адаптивна шасија. Подесувањето на суспензијата овде генерално може да се опише како прилично цврсто. Вообичаените несовршености на нашите патишта, автомобилот сепак ги филтрира со голема самодоверба. Шасијата успева суверено да се справи и со преминување на попречни нерамнини во комбинација со поголема брзина и свиоци.
И покрај тоа што величествениот SUV со plug-in хибриден погон не беше првенствено дизајниран за динамично возење на кривулести патишта, тестираниот примерок не се плаши од оваа позиција ако возачот е доволно храбар. Софистицираната суспензија на сите тркала во комбинација со релативно низок центар на гравитација и електронски играчки со внатрешно сопирање на тркалата речиси можат да направат чуда при динамично возење во свиоци. Само минималните навалувања на телото се придружени со потребната доза на самодоверба дури и во ситуации кога се чини дека е премногу со брзината на влегување во свиокот. Браво Mazda, подесувањето на шасијата на CX-60 со забележлива предност кон погонот на задната оска заслужува восхит и пофалба.
Во финалето, сепак, секогаш мора да се земе предвид „живата“ тежина на возилото, што е поврзано со тоа што законите на физиката важат и во овој случај. Поради оваа причина, новитетот исто така не е многу погоден за приоритетно динамично возење по експресно технички патеки. Насмевката на вашето лице ќе биде доста присутна додека возите малку подинамично по свиоците, одвреме-навреме, дури и ќе предизвика пристојно „фрлање на задникот“. За време на остро возење, го ценев и релативно крутото подесување на серво воланот, дури и според денешните стандарди.
Статусот на „flagship“ модел потсетува на релативно значајна изолација на екипажот од околниот свет. Mazda CX-60 ја покрива пријатната звучна изолација на патничкиот простор дури и при поголеми брзини на автопат. Бојата на звукот на погонскиот систем продира во внатрешноста, особено при нагло забрзување. Карактеристичниот израз на електромоторот е надополнет со автентичниот звук на бензинскиот атмосферски мотор, кој дефинитивно не исчезнува ниту при повисоки вртежи во спортски режим.
ГАЛЕРИЈА ОД ТЕСТИРАНИОТ МОДЕЛ
Почетната цена за Mazda CX-60 2.5 e-Skyactiv PHEV AWD Prime Line изнесува 56.500 евра.
Цената на тестираниот модел Mazda CX-60 2.5 e-Skyactiv PHEV AWD Homura изнесува 73.500 евра.
Повеќе информации за автомобилот може да најдете ТУКА или да го посетите продажниот салон на Mazda.